Van Opel naar Skoda

ElScorpione

Forumguru
Dag forumleden,

Ik ben Leander en rijd ongeveer 32.000 kilometer per jaar. Hiervan ongeveer 20.000 kilometer woon-/werkverkeer.

Na jaren Volkswagen gereden te hebben, maakte ik in 2006 de overstap naar een Opel Astra Station (bouwjaar 2005) in luxe Cosmo uitvoering. Deze auto was voorzien van een 1.9 CDTI met 150PK. Op zich een prima auto, maar na 225.000 kilometers vond ik het tijd voor iets anders. Ik wilde graag weer iets van het VAG concern. Volkswagen (Passat) vond ik wat aan de dure kant, dus ben ik eens naar Skoda gaan kijken. Ik was aangenaam verrast.

Het werd een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Businessline uit 2010. Kleur zilvergrijs. Tot op heden met alle plezier. Lekker zuinig, veel ruimte. Het enige wat ik mis zijn elektrische ramen achter.

Ik hoop er nog vele tevreden kilometers mee te maken.
 
Laatst bewerkt:

mmarechal

Actief lid
Hallo Leander, Welkom op dit leuke en gezellige forum en ik kan alleen maar zeggen: Goede keuze!
 
E

Ex-lid 2926

Hallo Leander. Twee jaar geleden heb ik dezelfde stap gemaakt. Van een Opel Astra (G type) naar een Octavia 2 TDI. Ook een diesel gekozen vanwege de kilometers.
De Astra heb ik 10 jaar gehad en is mij geweldig bevallen. Dat geldt nu ook voor de Octavia. Ook hierin wil ik graag een jaar of 10 rijden.
Veel veilige kilometers toegewenst. En die 1.6 TDI loopt prachtig.
 
Bovenaan Onderaan