Van Opel Astra naar Skoda Octavia....naar Opel Astra.

CDK

Forumguru
Nee atmosferisch (zonder turbo) is de auto zuiniger. Een turbo is een brandstofverslinder!!
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Hierbij een filmpje van het probleem met het starten. Jammer genoeg slechts sporadisch en het probleem wordt niet opgeslagen in het geheugen van de auto, dus geen foutmeldingen. Fimpje is ook verstuurd naar de dealer. Vandaag staat hij daar, benieuwd wat ze nu gaan zeggen of gaan vinden............

 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Auto is achtergebleven bij de dealer. Hebben de opdracht gekregen van Pon om de brandstofdruk te meten tijdens het starten/rijden. Heb nu een Seat Leon SW mee als leenauto voor morgen.......
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

Cordoba

Forumguru
Klein hé zo'n Leon? Ik heb een paar maanden terug ook een Leon als leenauto meegehad, maar het voelde een maat kleiner in plaats van groter dan de Fabia.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
De auto weer terug en gelijk de sleutel maar even een metamorfose gegeven :)

d610ba33fb16ce953dce192aa73fc17e.jpg
b5f9c216a3755bc79afbee99107c6164.jpg
5d31d31c7b214e34ffb1a6d352217ee6.jpg
7d91c092d6fbcf94dc539cef68066225.jpg
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
De chromen sleutelring houder kostte $5, het rubberen hoesje was $1 :D

Dan zitten er bij de chromen sleutelring houder ook nog een nieuw schroefje, een kleine Philips schroevendraaier en een kleine Torx schroevendraaier bij.....
 
  • Leuk
Waarderingen: GJ M

GJ M

Forumguru
De chromen sleutelring houder kostte $5, het rubberen hoesje was $1 :D

Dan zitten er bij de chromen sleutelring houder ook nog een nieuw schroefje, een kleine Philips schroevendraaier en een kleine Torx schroevendraaier bij.....
Heb je ook een linkje voor de sleutelring houder? :D
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Zo, sinds vorige week zitten de eerste 25000 kilometers er al weer op! En die zijn, zoals eerder al aangegeven in diverse topics, zeer plezierig verlopen.

+ 1.0 TSI is een voltreffer gebleken: snel, soepel, sterk, zuinig etc. Geen moment behoefte gehad aan een zwaardere motor. Ook niet naar een Diesel overigens. Ben er 25000km geleden ineens van genezen ;)
+ Ruimte is geweldig, ook voor de tieners op de achterbank
+ Super stoelen (Sportstoelen uit Dynamic Sport pakket)
+ LED koplampen geven een mooie bak licht en smoelen prachtig, samen met de LED knippers.
+ Motorruimte is na 25000 kilometer nog als nieuw (schoon): afscherming en isolatie lijken perfect te zijn. Heb dat vaak anders gezien.
+ Super blij met zoiets simpels (clever) als een vuilniszakhoudertje in het bestuurdersportier.

- Bij bepaalde lage tonen resoneert het paneeltje van de ruitbediening in het bestuurdersportier
- Brede rugleuning achterbank valt niet vanzelf plat bij ontgrendeling in de bagageruimte, de veer lijkt te slap (is wel een optie waarvoor extra is betaald, zou dus moeten werken).
- Vanaf begin last gehad van startproblemen (af en toe). Na een paar werkplaats bezoeken perfect opgelost door de dealer door hoge-druk brandstofpomp te vervangen.

Voor de rest dus totaal geen problemen, ben er nog steeds erg blij mee!
Helaas van de week wel een steentje op de voorruit gehad met een vervelende ster in de ruit als gevolg. Zojuist "gerepareerd", helaas niet onzichtbaar.....
 

lsp

Forumguru
Zo, sinds vorige week zitten de eerste 25000 kilometers er al weer op! En die zijn, zoals eerder al aangegeven in diverse topics, zeer plezierig verlopen.

+ 1.0 TSI is een voltreffer gebleken: snel, soepel, sterk, zuinig etc. Geen moment behoefte gehad aan een zwaardere motor. Ook niet naar een Diesel overigens. Ben er 25000km geleden ineens van genezen ;)
+ Ruimte is geweldig, ook voor de tieners op de achterbank
+ Super stoelen (Sportstoelen uit Dynamic Sport pakket)
+ LED koplampen geven een mooie bak licht en smoelen prachtig, samen met de LED knippers.

@RichTrip
Mijn ervaringen na 9mnd en bijna 33K nu:
- TSI loopt echt niet mooi stationair, tot trillen in stoel toe (kan liggen aan de motorreparatie, zie andere post)
- TSI lui en dorstig in D, in S is er beter mee te rijden
+ ruimte idd geweldig, samen met de usb en 220V achterin.. Kids erg blij :-)
+ Stoelen inderdaad prima
- LED koplampen prima, maar toch minder dan de xenon van de mini, zeker op onverlichte wegen
- Columbus valt regelmatig paar seconden op zwart, soms ook zonder geluid
- regelmatig achter gordel indicatie in dashboard tijdens rijden
- rugleuning achterbank is inderdaad een irritatie puntje
 

Rosinfield

† In Memoriam
DSG schakelmomenten aan laten passen is een aanrader, helemaal bij dit motortje. In S idd beter, maar verre van ideaal vanwege juist dan te lang onnodig doortrekken. En het is natuurlijk een verre van ideale noodoplossing
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Vorige week heeft de Octavia zijn 30.000km beurt gehad. Gelijk aangegeven dat de 2/3 achterbank leuning niet vanzelf omklapte door een te slappe veer.
Hiervoor is hij van dinsdag t/m vandaag terug geweest naar de dealer. De complete rugleuning is vervangen door een nieuwe (bekleding overgezet). Was uiteraard garantiegevalletje. Nu klapt ie wel gelijk plat ;)

Wel drie dagen een Octavia Ambition Business 1.6 TDI DSG gehad als leenauto. Dus een mooi vergelijk kunnen maken:

-Ik ben nog steeds verliefd op de 1.0 TSI, zoveel is nu wel duidelijk. In vergelijking met de 1.0 TSI is die 1.6 TDI een knikkerbak. Met een vervelend dreuntje, zeker rond de 138 km/u op de CC (2500 toeren in D7). Ik reed laatst 128 km/u in mijn eigen Octavia toen ik er pas na een tijdje achter kwam dat ik nog in zijn 4 reed (rond de 4000 toeren). Ik had het helemaal niet door, zo stil is die 1.0 TSI :thumbsup:

-De stoelen uit de Ambition Business zijn zeker niet slecht, maar mijn Dynamic sportstoelen zitten echt wel beter :D

-De DSG was op zich weer even lekker relaxed rijden, al mis ik het niet echt nu ik weer in mijn eigen Octavia rij. Wat wel irritant is, is dat ie telkens uit gaat bij het stoppen (start/stop). Vooral als je dan snel weer door wilt, dan gaat dat net niet helemaal lekker. Mijn manier van rijden met de handbak voorkomt dat de motor af slaat, dus dan heb ik er ook geen last van. Met de DSG moest ik na elke start het start/stop systeem uit zetten.

-Ik heb tijdens de tweede keer bestellen nog getwijfeld of ik de elektrische achterklep zou inruilen voor de Virtual Cockpit. Naast dat het weer een rompslomp zou worden met het regelen (goedkeuring door werk en leasemaatschappij) weet ik nu wel dat ik toch wel heel erg blij ben met die elektrische achterklep. De leenauto had hem niet en dan mis je hem meteen.
 
Bovenaan Onderaan