Van Octavia naar Scala

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf.

Kan iemand mij uitleggen waar de spasme van het kenteken vandaag komt? Ik zie mensen vaker het kenteken blurren maar waarom? IS toch niet zo dat het hier gaat om je BSN ofzo? De informatie op zo een plaat ligt bijna letterlijk op straat :)

Niet zo gevoelig als BSN inderdaad, maar kan gekloond worden. De crimineel zoekt dan een vergelijkbare auto (Scala, Steel gray). Uiteraard zijn dat dan neppe platen, maar de flitspaal, tankstation camera's etc. zien dat niet.

En dan wordt je op een dag van de weg geplukt voor brandstof diefstal...in Uk gebeurt dit geregeld.
 

AGTon

Forumguru
Kan de beste crimineel dan niet beter door zijn raam naar buiten turen of anders op occasion sites kijken? Daar staat altijd een nummerplaat, wellicht niet op de auto maar wel in de beschrijving.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MarcoO2

Forumguru
Niet zo gevoelig als BSN inderdaad, maar kan gekloond worden. De crimineel zoekt dan een vergelijkbare auto (Scala, Steel gray). Uiteraard zijn dat dan neppe platen, maar de flitspaal, tankstation camera's etc. zien dat niet.

En dan wordt je op een dag van de weg geplukt voor brandstof diefstal...in Uk gebeurt dit geregeld.
Tsja. Ook maar afplakken als je op de weg zit dan? ;) Daarvan zie ik méér voordelen :D

Ik vind het vooral een onderbuik-reactie, dure of bijzondere auto's daargelaten. Maar bij de zoveelste Skoda is blurren niet zo spannend. Maar goed, als iemand daar beter van slaapt... ;)
 

Tees

Donateur
Zolang je kentekengegevens volledig openbaar zijn zie ik ook het nut niet in van blurren. Kwaadwillenden kunnen gewoon op ovi.rdw.nl een willekeurig kenteken invoeren en alle gegevens krijgen. En ik schat zo in dat op t dark web dit soort gegevens in databasevorm ook wel beschikbaar zijn, waardoor je andersom ook kan zoeken (voer merk-type-kleur in en geef een lijst met kentekens).
Mijn kenteken staat dan ook gewoon in Mijn Auto topic. Scheelt wel dat er niet zoveel O2c's in Storm Blue rondrijden ;).
 

SteGo

Donateur
Ik vind het vooral een onderbuik-reactie, dure of bijzondere auto's daargelaten. Maar bij de zoveelste Skoda is blurren niet zo spannend. Maar goed, als iemand daar beter van slaapt... ;)
Tjah, onderbuik-reactie of toch vooral kuddegedrag?

Ik maak me er zelf ook schuldig aan hoor, zolang ik een auto in bezit heb haal ik het kenteken in m'n AutoWeek-review altijd weg, en op andere fora of Facebook-groepen doe ik het ook. Alleen op dit forum dan weer niet .. al slaat dat rationeel natuurlijk helemaal nergens op want je kunt hier als niet-lid ook gewoon rondkijken en het kenteken van mijn auto zien. Het komt denk ik door het 'huiskamer-gevoel' op dit forum. :D

Ik begon er ooit mee omdat je inderdaad van die verhaaltjes hoorde over kentekens klonen enzo, en omdat vele anderen het ook deden in hun AutoWeek-review. Maar ach, als iemand mijn auto gewoon ergens ziet staan of rijden zien ze het kenteken toch ook? Het slaat dus eigenlijk helemaal nergens op. :maakmegek:
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Kennelijk zijn we het erover eens dat iedereen die dat wil zijn of haar kenteken op dit forum, en andere fora, onleesbaar kan/mag maken.
** Dan kan het nu weer on-topic.**
 

ElScorpione

Forumguru
Raar maar waar. Vandaag tijdens het rijden ineens de melding dat er een software update is. Die uitgevoerd en daarna toch nog eens geprobeerd om een gebruiker toe te voegen. En dat lukte nog ook. Auto is nu geactiveerd en connect lijkt te werken. Geen idee waarom dat ineens zo is. Wireless Carplay werkt nu ook (dankzij OBDEleven).

Afspraak met de dealer is trouwens gemaakt voor het checken van de software. Af en toe herstart het systeem zichzelf en zeker na het opstarten reageert alles enorm traag.
 
Bovenaan Onderaan