Van Loon Gouda

Ben vandaag even in het andere pand geweest, de auto's staan nu
veel ruimer opgesteld en komen daardoor beter tot hun recht.

Dat de oude locatie onderhand te klein was geworden, was mijn inziens
wel overduidelijk.

En ja dat dealers werkzaamheden gaan samenvoegen hoeft op zich geen
slechte zaak te zijn.

Ik dit geval gaat het om de zelfde firma, kreeg vorige week een schrijven
van Eef & Huub dat zij nu ook Fiats gaan verkopen, kan me eerlijk gezegd
niet voorstellen dat de huidige Fiats dealers in de regio hier blij mee zijn?
 

DareDevil

Actief lid
van Loon

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, Jasper aangenaam woon zelf in Gouda, Heb mijn Skoda Fabia 1.4 16v uit 2001 in Sassenheim bij een Suzuki dealer vandaan. Nou heb ik dus ook problemen met de lekkende deuren gehad!
Ik naar de plaatselijke Skoda dealer Van Loon.

Zei mij wijsgemaakt dat het aan het deurpaneel lag. Heb toen het paneel laten vervangen en jahoor binnen een week lekkage terug ik terug!

Ja dan moeten we de deurpanelen dicht kitten met ruitenkit kreeg ik dus weer te horen. Maar dat zijden ze niet de eerste keer!!
Krijg ik te horen dat ze pas na 2 weken tijd hebben.
Terwijl het toen met bakken uit de lucht kwam zetten.

Ik pikte dit niet en ben toen kwaad die tent uitgelopen!!

Ben gelijk naar Autoschade Waddinxveen (van der Linden Groep) gereden, zei herkende het probleem, werd me gelijk verteld dat dit een algemeen probleem was bij SKoda,VW,Audi en een aantal Seat's.

Ik kon gelijk de auto laten staan kreeg een gratis auto mee en kon de volgende morgen mijn auto weer komen ophalen.

Dit vind ik pas goede service. Nee Van loon heeft bij mij en mijn ouders die ook hun Skoda Fabia er vandaan hebben, wij zijn niet tevreden over van Loon.

Mijn ouders hebben het erger meegemaakt. Zouden kleine beurt +apk krijgen voor de Fabia. Het werd toch iets duurder dan verwacht, hadden onderdelen vervangen die eigenlijk nog wel meekonden gaan. Maar zei vonden dat het vervangen moest, mijn ouders geen belletje gegen of iets!!
Prijs kaartje 650,- euries!!!

of het niets is!!

Nee wij zijn niet erg oged te spreken over van Loon Gouda!!
 

Oli4

Actief lid
@ BlueDevil a.k.a. Jasper: Heb even gekeken naar: http://www.skoda.nl/media/downloads/Prijslijsten/Onderhoudsprijzen_2010.pdf
=> Kl.Beurt+APK : €135,- Benzine tot €165,= voor de Diesel.. mits er niets aan schort. 'n extra €485 / €515 voor onderdelen die vervangen moesten worden is inderdaad erg veel, zeker als er niet vooraf gecommuniceerd wordt.

Je schrijft, dat dat deze onderdelen "eigenlijk nog wel meekonden gaan". Als dat jouw persoonlijke mening is, zou je deze dan willen toelichten?? En of deze vervangingen wel/niet APK gerelateerd waren? (Of bijvoorbeeld 'n distributieriem die over 2.000km 'aan de beurt is').

Tja.. wachttijden: als je als een koning behandeld wilt worden kun je overwegen je 'koninklijk' op te stellen, boos worden is meestal niet een basis om eerder geholpen te worden.

Voor de duidelijkheid: ben niet partijdig, heb óók lekkende panelen (door speakerinbouw) gehad, ben ook een keer niet gebeld.... maar ben door 't maken van zakelijke afspraken en duidelijkheid omtrent mijn verwachtingspatroon daar altijd goed geholpen.:regels:

Emoties/frustaties worden op 't forum zeker erkend, maar in de toonzetting zoals jij schrijft zijn er m.i.- m.u.v. de slechte communicatie- te weinig onderbouwde feiten om deze 'hate-posting' te rechtvaardigen.:winkie:
 

DareDevil

Actief lid
wil gewoon mijn ervaring met van Loon geven!
Mijn ouders en ik zijn gewoon niet tevreden over van Loon.

Ik ben weer erg te spreken over Toon van Eijk uit Bodegraven!!
 
N.a.v. de zeer goede ervaringen met firma van Loon te Gouda, met zo wel de werkplaats als de
verkoop, was het voor mij en mijn zwager duidelijk dat onze nieuwe Facelift Yeti's 1.4 tsi daar gekocht
zouden worden.
In december even langs geweest voor een vrijblijvende offerte / inruilprijs, deze was al direct goed.
Uiteindelijk begin februari de Yeti's besteld, heb nog even zitten dubben of ik het panoradak wel of
niet zou nemen, maar wat had ik spijt gehad als ik deze optie niet genomen had.
De auto's zijn inmiddels afgeleverd, ik heb de city versie mijn zwager de outdoor.

De aflevering en het contact van de afgelopen maanden zeer wederom zeer aangenaam.
Je wordt goed op de hoogte gesteld van oa. de verwachte aflevering van je auto.
Niets is te veel, men luistert goed naar wat de klant wenst en spelen daar goed op in.

Mijn auto is begin mei afgeleverd, de outdoor afgelopen zaterdag.

De auto's zijn keurig afgeleverd met alles er op en er aan.

En nu maar genieten, want dat doe je zeker in een Yeti.

10+ zeker verdient.







yetis_zps6d20abe2.jpg
 

Cordoba

Forumguru
@Polypenko foto lijkt niet gemaakt bij van Loon voor de deur, of vergis ik me?
Overigens heb ik wat twijfelachtige ervaringen bij Van Loon (wel op de vorige locatie waar ze alleen met Skoda zaten): een multiriem vervangen, en als ik na een week terugkom omdat de riem slipt (niet goed gespannen) kosten rekening voor het juist spannen van de riem, wat ze in eerste instantie al goed hadden moeten doen. Bij een reparatie van een deurslot de vervangen losse metalen delen in de deur (achter de portierbekleding) laten liggen rammelen, en nog wat twijfelachtige ervaringen die ik niet hard kan maken, dus zeg ik er verder niets over.

Overigens wel een stuk beter dan de eerder in dit topic genoemde VanderLinden groep: daar mag je als klant absoluut niet in de garage kijken, en auto's die op de parkeerplaats net voor het overdragen van de sleutel nog geen mankement hebben, hebben dat 'plotsklaps' wel als de auto in de garage staat, verdere uitleg lijkt me niet nodig.
 
Klopt de foto is hier lokaal gemaakt, wat goede en slechte ervaringen betreft geldt dit voor elke dealer /garage.
Waar de een zeer tevreden is, kan een ander weer minder goede ervaringen hebben en omgekeerd.
Onze ervaringen zijn zeer positief, zowel met de Verkoop en Werkplaats.
 
Laatst bewerkt:

lean

Lid
Heb vorig jaar een nieuwe Octavia gekocht bij van Loon Gouda. Voordien altijd klant geweest bij van Beijnum Gouda voor onderhoud VW Caddy.
Nu zie ik vandaag dat de vroegere Audi showroom van Van Beijnum voorzien is van een groot Skoda bord en hier een Skoda showroom komt.
Op internet vind ik dat van Beijnum onderhoud voor Skoda gaat doen in Woerden en Gouda.
voor alleen onderhoud heb je geen nieuwe showroom nodig.
Gaat het dealerschap ook over van van Loon naar van Beijnum ?? ( hoop het niet ) Iets bekend bij andere Skoda rijders omgeving Gouda ? Van van Loon nog niets gehoord.
 

Cordoba

Forumguru
Niet bekend, wel dat Van Beijnum volgens mij al een poosje Skoda servicepunt is. Mijn ervaring met Van Loon is niet heel positief, en er zijn meer mensen hier op het forum met twijfelachtige ervaringen bij Van Loon. Overigens met de Caddy's, Crafters en LT's van de baas in het verleden ook missers in het onderhoud gezien bij Van Beijnum.
 

lean

Lid
Intussen contact opgenomen met van Loon Gouda. Mijn vermoeden was juist, van Beijnum wordt de dealer voor Skoda in Gouda.
Van Loon blijft wel de service en garantie van Skoda's doen in Gouda. Jammer, weer een zelfstandige Skoda dealer weg.
 

Cordoba

Forumguru
Ik kwam vandaag op de fiets langs de toekomstige Skoda-showroom van Van Beijnum (zag aangekondigd dat het in 'april' open gaat). Ze hebben daar in elk geval een receptionist die al Skoda-ervaring heeft: één van de receptionisten is afkomstig van de Skoda-vestiging van Van Loon (toen het Skoda-dealerschap nog naast de Saab-dealer zat).
 

mennor

Forumguru
Vlakbij Gouda en Woerden zit Van Eijk in Bodegraven. Dus als je eens om je heen wilt kijken...
 

Cordoba

Forumguru
Ik zag nu op de site van Van Beijnum dat het Skodadealerschap op 1 mei officieel ingaat. Misschien dat ik even een kijkje ga nemen, (ik kom er nagenoeg langs als ik vanuit het werk naar huis ga,) kan ik de Fabia III eens in 3D onderzoeken. Gisteren toevallig in Zwijndrecht geweest, maar geen andere Skoda gespot dan mijn eigen exemplaar, dus ook geen nieuwe Fabia.
 

Cordoba

Forumguru
Ik wist niet of jullie thuis waren Corné, bovendien vooraf even een polijstpad opgehaald in Vlaardingen, vervolgens naar een verjaardagsfeestje in Zwijndrecht, en daarna weer een versterker opgepikt in Haastrecht, daarna even 5 minuten binnengewipt op het werk om wat te controleren, en toen maar naar huis. Kortom mijn programma was aardig vol.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

lean

Lid
Zag op faillissementsdossier.nl dat van Loon Skoda Dealer in Gouda per 21 april failliet is !
Voor de zekerheid nog even gecontroleerd bij van Loon zelf, eea blijk te kloppen
Weer een zelfstandige Skoda dealer weg, en of ik blij ga worden bij van Beijnum, VW en nu ook Skoda dealer in Gouda waag ik te betwijfelen !
 

Gieliovd

Forumguru
Inderdaad, ik belde van Loon vorige week op voor een afspraak i.v.m. storingsmelding en raar gedag van de auto.

Mijn vraag of ik een afspraak kon maken werd beantwoord met "nee". Waarna ik natuurlijk vroeg waarom en te horen kreeg dat ze sinds de week ervoor failliet zijn en allemaal op straat staan.

Heel bijzonder allemaal. Ik heb goede ervaringen met dit bedrijf. De sympathieke man heeft me doorverwezen naar de Skoda dealer in Bodegraven, waar je als klant nog wat betekent. Van Beijnum ken ik verder niet. Daarbij krijg ik een gevoel van onpersoonlijkheid.

Vooralsnog ben ik nu bezig met Bodegraven, we zullen zien.
 
Bovenaan Onderaan