Van Heukelem Groningen draagt Skoda dealerschap over aan Century autogroep.

Zespri

Forumguru
Post gehad van mijn dealer en ik vond het toch wel iets om te delen met u allemaal.

"Na bijna 30 jaar Skoda Van Heukelem in Groningen komt er een eind aan een gevestigde naam in de stad Groningen. Gezien de ontwikkelingen in de automarkt, de stategische sturing van de importeur en de groeiambitie van het merk Skoda, heeft Geert Jan Heukelem besloten zijn bedrijf en het dealerschap over te dragen aan Century Autogroep ."

Century Autogroep is in Groningen en omstreken de grootste dealer organisatie van VW, Audi, Seat.

Op donderdag 17 oktober om 19:00 uur vindt de officiele sleuteloverdacht plaats.

Het is erg jammer dat hij stopt, een erg behulpzame en vriendelijke man, ik hoop dat het bedrijf de goede service en goede sfeer behoudt in de toekomst.

Ik wens Geert-Jan veel succes met alles wat hij gaat doen.

Greenarctic

Donateur
Heb de brief ook ontvangen.

Een van de redenen dat ik de auto kocht bij van Heukelem was juist de kleinschaligheid en goede service. Mijn ervaring met de Volkswagendealer van Century hebben mij niet vrolijk gemaakt. Toen ik op zoek was naar de nieuwe auto had ik te maken met een niet geïnteresseerde verkoper. Hele vreemde ervaring.

Hoop dat de nieuwe manager de sfeer en service bij van Heukelem weet vast te houden. Aan het personeel zal het niet liggen.

CharlesTucker

Forumguru
Hier in Rotterdam en omgeving exact dezelfde ervaring. Swarttouw, een kleinschalige Skoda dealer met goede service (volgens mij, en volgens velen hier op het forum) is enige tijd geleden overgenomen door Hoogenboom, de grootste dealer organisatie van Rotterdam en omstreken (VW, Audi, Skoda en Seat). In het verleden ben ik ook wel eens bij de Volkswagen-poot van Hoogenboom naar binnen gelopen voor een nieuwe Passat, en evenals Greenarctic (mooie kleur trouwens) trof ik een verkoper met opvallend weinig interesse.

Hetzelfde geldt voor Veprada, ook overgenomen door Hoogenboom, maar daarover heb ik wel al hier op het forum gelezen dat de service nog steeds goed is, ik heb dus goede hoop. Eind November ga ik erheen voor een beurt, dus we zien wel.

rudolfi

Forumguru
Mn Octavia niet bij Geert Jan gekocht, maar vroeger nog bij Geert-Jan op school gezeten. Wens hem ook alle succes met wat hij gaat doen.

Rallye

Forumguru
Jammer inderdaad. Ik ben vorig jaar voor de aanschaf van mijn nieuwe RS ook eens bij een Pon-dealer geweest (Huiskes-Kokkeler). Inderdaad hetzelfde als jullie verhalen over Century: weinig geïnteresseerd (uitgaan van oude prijs terwijl nieuwe prijs intern bekend was, als dealer precies de ANWB-prijs bieden, druk om meteen te tekenen).

Blackokkie2

Forumguru
Nou, het is niet te hopen dat de klantvriendelijkheid van Century naar het Skoda gedeelte verhuist, hoop dat het andersom gaat.

Pollewop

Forumguru
Ik vind het altijd weer triest om te zien dat een kleine, zelfstandige dealers worden opgeslokt door de "grote jongens in hun chroom-witte paleizen langs de snelweg". Hier in Zwitserland zie je het ook gebeuren.
Mijn huidige Fabia is in onderhoud bij een kleine, zelfstandige Skoda garage (heeft nog de naam van de huidige garagehouder, garage Staub in Cham), en de service en vriendelijkheid zijn super.
Na een tweede bezoek kennen ze je bij naam en is er van alles te regelen.

Hier hebben we ook een "PON", en die heet AMAG. AMAG is zowel de importeur voor heel Zwitserland van alle VAG merken als de belangrijkste VAG dealer organisatie met een marktaandeel van, ik schat, 80 % in het Duitstalige deel van het land.
Ik wilde een nieuwe Octavia 3 bestellen, dus ik naar zo'n groot wit blinkend gebouw met VW, Audi, Skoda en Seat onder één dak. Ik zag er arrogante verkopers in snelle pakken die van toeten-nog-blazen weten, en eigenlijk alleen na een telefonische afspraak tijd voor je lijken te hebben. "Hier in Zwitserland verdienen ze het misschien wel TE gemakkelijk" dacht ik... Maar goed toch iemand gevonden die tijd voor me had, kijk aan, en een offerte besproken.
Of ik niet wilde leasen ? Of een lening wilde ? Ze boden een zeer laag bedrag bij inruil voor mijn huidige auto... Ik was er dus snel klaar mee. Met de staart tussen de benen weer terug naar m'n eigen dealer, waar een betere deal kreeg...

Maar goed, ik ben heel benieuwd hoelang Staub het nog volhoudt want veel klanten worden toch weggelokt door AMAG in z'n wit-chrome paleis en de cappuccino-koffie die ze daar schenken...

Nieuwe tijden, je houdt het niet tegen... :pieker:

Mijn kameraad heeft vorige week een nieuwe Octavia 3 gekocht bij Century, voorheen Van Heukelem.
Het bod op zijn in te ruilen octavia combi bouwjaar 2012
was perfect. De vriendelijkheid, behulpzaamheid en erg belangrijk het zaken doen was als vanouds. Hij, ik en onze zoon zijn erg tevreden skoda rijders!

Bovenaan Onderaan