Van Fabia Combi III 2015 naar Rapid Spaceback 2017

PietB51

Actief lid
Zoals beloofd in mijn meet & greet topic ‘van Fabia naar Rapid’ zal ik in dit topic van ‘mijn auto’ de gaande en de komende auto bijhouden met foto’s en evt andere items.
Als eerste de gaande auto met ong. 40.000 km op de teller, fris gewassen vandaag en klaar voor de overdracht volgende week van de nieuwe Rapid.

10eixpg.jpg

Laatst bewerkt:

PietB51

Actief lid
De eerste 75 km’s staan er op, Wel even wennen, mijn rechterhand is geneigd bij iederebocht of kruising terug te schakelen, maar dat hoeft niet bij DSG.:D

Inderdaad gaat alles vrij geruisloos, toeren worden niet gemaakt, ook eerst maar even aan wennen en het vroege opschakelen.

Amundsen navigatie ben ik nog niet uit, veel mogelijkheden, maar ziet er goed en duidelijk uit.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd! Mooie kleur!

Je hebt vast van velen al het advies gekregen om door de slijtagebevorderende werking van het vroeg opschakelen een bezoekje te brengen aan de dsgdokter?

Heb je overigens een Amundsen met geactiveerde Smartlink?

PietB51

Actief lid
Bedankt, zeker een mooie diepe kleur !
dsg zal ik eerst een poosje proberen zoals t nu is.
Hoe kan ik dat checken of smartlink is geactiveerd ?
Ik heb wel android auto google maps geprobeerd, want die was ik al gewend op de Fabia, en maps werkte oke.

Rallye

Forumguru
Geeft niets. Zo houdt @EdK ons alleen bezig.... ;)

Android Auto is één van de verschijningsvormen van Smartlink (de andere is Apple Carplay). Die heb je dus. Acteraf activeren schijnt bij een Rapid namelijk niet mogelijk te zijn, vandaar mijn vraag.

PietB51

Actief lid
Ja, Android auto met Google maps werkt nu ook weer prima net als ik had in de Fabia.
Maar nu Amundsen standaard aanwezig is in de Rapid ben ik er nog niet uit welke ik ga gebruiken.
Google maps vond ik wel erg fijn altijd.

PietB51

Actief lid
Spritmonitor account ingesteld, wel leuk om het verbruik te monitoren, maar ik heb nu nog niet getankt.

PietB51

Actief lid
Bedankt en klopt, ik was over de Fabia erg tevreden.
Over de nieuwe Rapid ook, vooral de extra binnenruimte en DSG bevalt erg goed.

PietB51

Actief lid
De teller staat nu ong. op 500 afgelegde km’s.
Ik ben er nog niet uit wat de beste, soepele manier is om op een vlotte manier weg te rijden in standje D.
De eerste paar versnellingen voelen inderdaad gezapig aan, maar als ik dan het gas wat dieper indruk schakelt de automaat terug en trekt wel lekker door in D en loopt dan mooi door naar 7.
Hoe doet iedereen dit dan ?

Rosinfield

† In Memoriam
als je niet meteen kunt doortrekken tot hogere snelheden, zit je aan dat gezapige gepruttel vast. Na aanpassing gaat dat veel vlotter, hij schakelt dan sneller en vloeiender door. En je rijdt niet meer weg in (praktisch) 2. Het voelde voor mij echt aan als een onwillig paard, waarbij je steeds denkt "kom op nou". Nu veel gretiger. Weet niet waar je woont maar je mag het best eens uitproberen

Bovenaan Onderaan