jadijkstra2000
Forumguru
Ik had een tijdje terug mijn ervaringen met het nieuwe type Renault Megane gedeeld en vooral alle onhebbelijkheden en minpunten die ik tegenkwam. Begin november kwam het verlossende telefoontje : de megane moet ingeleverd worden, per direct!
PRIMA!
Er moest alleen iets voor terugkomen, de keus was Frans - Frans - Frans - Frans... ofwel, Renault, Peugeot, Citroen - Renault.....
Owja, er was ook een splinternieuwe Kia CeeD... ik denk doe die maar! Ik had even m'n buik vol van Frans
Heel veel verklaarden mij voor gek, maar wilde het graag eens kans geven...
Tot ik dezelfde middag werd teruggebeld over de Kia..... ja we hebben ook nog een poolauto!
Poolauto? Wat voor 1 dan? Wel:
Ik zeg doe die maar En zo gezegd kon ik hem de volgende dag al ophalen.
Hoe rijdt het dan? WAANZINNIG!!!! Okeej, dat is misschien overdreven, maar in het kader van de Franse auto is dat verschil er wel!
Om even een paar puntjes te noemen die de Skoda wel heeft of juist niet t.o.v. Megane:
- Geen klapperende motorkap
- Een middenarmsteun die ongeacht de stand altijd open kan (ow wacht, deze kan helemaal niet naar voren of naar achteren maar wel omhoog en omlaag! dat is fijn!)
- Hij geeft actieradius aan tot 0 jeej
- Hij gaat ruim 1000km op een tank jeeeej wat zuinig... later meer.
- Het navigatiesysteem (de Facelift versie), wat een verademing dat het touchscreen reageert als je erop drukt!
- De radiobediening! Wat heerlijk dat ik op volgende druk op het stuur hij vrolijk naar de volgende zender gaat ipv weer bij 0 te beginnen
- Wat een ruimte! (Oke, die is niet helemaal eerlijk, sup is stuk groter dan de Megane)
- Alles zit (oke, ik ben een beetje pro VAG), op een logische plek in de gehele auto!
Zijn er dan echt geen zaken die Renault beter deed dan de Superb... ehhhh sorry..nee
Heeft de Superb dan helemaal geen nadelen?
Jawel! Het is lastig om een auto in elkaar te knutselen die voor iedereen 100% voldoet.
Maar, de sup komt voor mij wel aardig in de richting!
En ik moet heel eerlijk zeggen, qua rijden deed de Megane het niet verkeerd hoor! Hij zoefde best lekker over de weg!
Maar op de vraag of ik weer een Renault (of Franse auto) wil, is het antwoord toch echt nee...
Als zijn de nieuwe Clio's best gave auto's om heel eerlijk te zijn!
Owja, iets over de actieradius, ik ging over de 1000km, WAUW wat veel! tot ik bij de pomp stond en er 65 liter in moest doen, toen was de pret toch even wat gedimd
Problemen die ik met de wagen had :
Remschijven achter waren krom, ik dacht dat de blokken af waren, bij een beetje remmen begon de wagen helemaal als een malle te schudden. Blokken waren aan vervanging toe, schijven kats krom. Toch best knap voor een auto met 90k op de teller.... dat zal de vorige berijder wel gedaan hebben
Wat mij opvalt met de DSG is dat als ik iets te hard rij op de snelweg (wel constante snelheid, op ACC), dat hij in sportstand in de 6 blijft hangen. Ik merk dat ik heel vaak hem of weer terug in D zet, of even op M en dan tikkie geef tot 7.
Ik denk dat dit iets van software is, bij 120 gaat hij wel snel naar 7....
Voor de rest een fijne wagen. De kleur had ik alleen niet gekozen. Unilak blauw, op foto valt het mee, in de volle zon vind ik hem foeilelijk. Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening
Over een maandje komt de nieuwe Sup, uiteraard ga ik daar uitgebreid over schrijven!
PRIMA!
Er moest alleen iets voor terugkomen, de keus was Frans - Frans - Frans - Frans... ofwel, Renault, Peugeot, Citroen - Renault.....
Owja, er was ook een splinternieuwe Kia CeeD... ik denk doe die maar! Ik had even m'n buik vol van Frans
Heel veel verklaarden mij voor gek, maar wilde het graag eens kans geven...
Tot ik dezelfde middag werd teruggebeld over de Kia..... ja we hebben ook nog een poolauto!
Poolauto? Wat voor 1 dan? Wel:
Ik zeg doe die maar En zo gezegd kon ik hem de volgende dag al ophalen.
Hoe rijdt het dan? WAANZINNIG!!!! Okeej, dat is misschien overdreven, maar in het kader van de Franse auto is dat verschil er wel!
Om even een paar puntjes te noemen die de Skoda wel heeft of juist niet t.o.v. Megane:
- Geen klapperende motorkap
- Een middenarmsteun die ongeacht de stand altijd open kan (ow wacht, deze kan helemaal niet naar voren of naar achteren maar wel omhoog en omlaag! dat is fijn!)
- Hij geeft actieradius aan tot 0 jeej
- Hij gaat ruim 1000km op een tank jeeeej wat zuinig... later meer.
- Het navigatiesysteem (de Facelift versie), wat een verademing dat het touchscreen reageert als je erop drukt!
- De radiobediening! Wat heerlijk dat ik op volgende druk op het stuur hij vrolijk naar de volgende zender gaat ipv weer bij 0 te beginnen
- Wat een ruimte! (Oke, die is niet helemaal eerlijk, sup is stuk groter dan de Megane)
- Alles zit (oke, ik ben een beetje pro VAG), op een logische plek in de gehele auto!
Zijn er dan echt geen zaken die Renault beter deed dan de Superb... ehhhh sorry..nee
Heeft de Superb dan helemaal geen nadelen?
Jawel! Het is lastig om een auto in elkaar te knutselen die voor iedereen 100% voldoet.
Maar, de sup komt voor mij wel aardig in de richting!
En ik moet heel eerlijk zeggen, qua rijden deed de Megane het niet verkeerd hoor! Hij zoefde best lekker over de weg!
Maar op de vraag of ik weer een Renault (of Franse auto) wil, is het antwoord toch echt nee...
Als zijn de nieuwe Clio's best gave auto's om heel eerlijk te zijn!
Owja, iets over de actieradius, ik ging over de 1000km, WAUW wat veel! tot ik bij de pomp stond en er 65 liter in moest doen, toen was de pret toch even wat gedimd
Problemen die ik met de wagen had :
Remschijven achter waren krom, ik dacht dat de blokken af waren, bij een beetje remmen begon de wagen helemaal als een malle te schudden. Blokken waren aan vervanging toe, schijven kats krom. Toch best knap voor een auto met 90k op de teller.... dat zal de vorige berijder wel gedaan hebben
Wat mij opvalt met de DSG is dat als ik iets te hard rij op de snelweg (wel constante snelheid, op ACC), dat hij in sportstand in de 6 blijft hangen. Ik merk dat ik heel vaak hem of weer terug in D zet, of even op M en dan tikkie geef tot 7.
Ik denk dat dit iets van software is, bij 120 gaat hij wel snel naar 7....
Voor de rest een fijne wagen. De kleur had ik alleen niet gekozen. Unilak blauw, op foto valt het mee, in de volle zon vind ik hem foeilelijk. Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening
Over een maandje komt de nieuwe Sup, uiteraard ga ik daar uitgebreid over schrijven!