Van de 2 naar de 3 schakelen

l1800

Nieuw lid
ik weet niet of het nu aan mij ligt, of dat je er mee moet leren omgaan. maar als soms van de 2 neer de 3 schakel dan lukt het niet om in zijn 3 te drukken. het is net of ie tussen de 1 en de 3 precies blijft steken. als ik de pook even losser laat dan kan ik hem er daarna wel in zijn derde schakelen. ik heb er niet altijd last van, maar als ik wat vlotter rij dan gebeurd het vaker.

zijn er meer mensen die dit herkennen en zou er wat aan te doen zijn?

ik heb het natuurlijk over de fabia greenline.:laugh:
 
Ik heb het met de 'oude' fabia combi (1,9 tdi). De eerste weken, moet ik nog wennen aan de kuipstoel, en gebeurde regelmatig dat het niet naar de 3 wil gaan. Het is opgelost toen ik de stoel ietsje verder naar voren zet (en de rugleuning ietsje verder achterover).
 

Monteurtje

Forumguru
Krijg binnenkort een auto met dezelfde klacht. Dus daar moet ik naar kijken. Ik weet wel bij een bepaalde versnellingsbakcode de synchomeshringen van de 3e versnelling niet goed zou zijn. Maar de Greenline heeft een andere bakcode.
Laat weten als ik wat meer weet.
 

bluskabouter

Forumguru
monteurtje:

ik heb een fabia van 01-2010, een 1.4 16v combi tour uitvoering.
kun je aangeven welke bakcode de problemen geeft en waar ik deze code kan vinden?
ik heb soms het idee dat het schakelen moeilijk gaat,een gevoel dat er iets blokkeerd.

b.v.d.
 

Monteurtje

Forumguru
@bluskabouter. Het gaat om de 02T versnellingsbak. Die heb jij er waarschijnlijk ook op zitten. Als je mij je kenteken via een pm stuurt kan ik het voor je opzoeken of het ook van toepassing is op jou auto. De Greenline heeft een 02R versnellingsbak.
Heb met een Greenline gereden, maar kon er niks aan merken. Klant houdt het in de gaten, wordt het erger dan zal de bak wel uit elkaar moeten.
 

joost_d

Nieuw lid
Ik heb het probleem met mijn vorige auto de OII 1.9tdi gehad en dat is bijna helemaal verholpen door andere olie in de bak te gooien. Het probleem kwam heel af toe terug maar veel minder dan voor de olie wissel.
 

Monteurtje

Forumguru
@joost. Toen had je waarschijnlijk het probleem in de 1ste en 2de versnelling. Tot een bepaalde productie datum. Daar moest op een gegeven moment eerst andere olie in. Als dat niet hielp de synchromeshringen van de 1ste en 2de versnelling vervangen.
Bij deze klacht wordt niet vermeldt dat er eerst andere olie in moet.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Ik heb ook een OII 1.9TDI gehad en deel dezelfde ervaring als joost_d. Was ook van 2 naar 3 schakelen.

Na het vervangen van de versnellingsbak olie was het probleem grotendeels verholpen. Als ik het goed heb onthouden was de nieuwe olie voornamelijk dunner.

Grt.

Peter
 

bluskabouter

Forumguru
afgelopen maandag bij de dealer geweest voor deze klacht, a.s. maandag gaat de bak eronderuit en wordt geinspecteert.
onderdelen die eventueel vervangen moetn worden zijn reeds besteld en worden indien nodig direct uitgewisseld.
bij het weg rijden viel spontaan mijn linkervoorraam uit de geleider, door de dealer provosorisch gerepareert en maandag gelijk een nieuwe geleider geplaatst.
 

Fabia

† In Memoriam
Was de Fabia zo geschrokken van het garage bezoek dat ie spontaan uit elkaar viel:winkie:?
 
Bovenaan Onderaan