Al een tijdje lid hier en lees graag op t F1 forum, maar het lijkt me netjes om m'n Fabia 1 Combi eens voor te stellen. Paar jaar terug op online veiling voor €600 op de kop kunnen tikken, ongezien, een gokje maar de eerste eigenaar had de onderhoudsboekjes keurig bijgehouden, 180k op de teller toen, inmiddels 275k en moet zeggen, prima wagen. Moet er nou wel wat TLC tegenaan gooien. Heb nu 45 jaar mn rijbwijs en in al die tijd is er veel veranderd in de techniek, vooral ten goede, maar t verbruik is nooit echt spectaculair verbeterd. 1op14 is niet echt vooruitgang tov 1 op 12 in '78 zal ik maar zeggen, al zal de gemiddelde gewichtstoename niet helpen.
Terug naar de Fab1, nu toe aan mn 4e APK en het weinige zelf vervangen, koplampen, gordel bestuurderskant, Raambedieningsunit links, diverse lampjes en lampen, verwarmingsweerstand, filters en olieen, EGR-klep net schoongemaakt, maar loste Insufficient-Flowmelding niet op, dus ga er nog een nieuwe opzetten. Twee maand terug liep ie ineens op 3 poten, uitlezen met een dongeltje gaf gelukkig goed aan waar t probleem zat, een bobine-plug vervangen en probleem was verholpen, heb gelijk de andere drie ook maar vernieuwd. Jaren lang niet meer gesleuteld, dus die bobine-pluggen (en de EGR) was voor mij iets totaal nieuws
Lang leve YT.
Laten vervangen: banden, stab-stang en een draagarm rechtssvoor. Ik twijfel of ik de distributie set met waterpomp vervangen zelf doe of laat doen. Bij 182k laten doen voor €200 bij een eenpitter in het zuiden des lands, maar denk niet dat ik hier in de buurt (ZW-Friesland) voor dezelfde prijs terecht kan.
Weet ook niet of ie het nog jaren volhoudt, dus voorzichtig aan het kijken naar een betaalbare opvolger, en de Yeti lijkt mij een leuk alternatief. ik vind het de beschikbaarheid van VAG onderdelen, en daarmee de redelijke prijs, een voordeel van de Skoda. En ik ga bijna met pension dus het model staat me goed.
Terug naar de Fab1, nu toe aan mn 4e APK en het weinige zelf vervangen, koplampen, gordel bestuurderskant, Raambedieningsunit links, diverse lampjes en lampen, verwarmingsweerstand, filters en olieen, EGR-klep net schoongemaakt, maar loste Insufficient-Flowmelding niet op, dus ga er nog een nieuwe opzetten. Twee maand terug liep ie ineens op 3 poten, uitlezen met een dongeltje gaf gelukkig goed aan waar t probleem zat, een bobine-plug vervangen en probleem was verholpen, heb gelijk de andere drie ook maar vernieuwd. Jaren lang niet meer gesleuteld, dus die bobine-pluggen (en de EGR) was voor mij iets totaal nieuws
Laten vervangen: banden, stab-stang en een draagarm rechtssvoor. Ik twijfel of ik de distributie set met waterpomp vervangen zelf doe of laat doen. Bij 182k laten doen voor €200 bij een eenpitter in het zuiden des lands, maar denk niet dat ik hier in de buurt (ZW-Friesland) voor dezelfde prijs terecht kan.
Weet ook niet of ie het nog jaren volhoudt, dus voorzichtig aan het kijken naar een betaalbare opvolger, en de Yeti lijkt mij een leuk alternatief. ik vind het de beschikbaarheid van VAG onderdelen, en daarmee de redelijke prijs, een voordeel van de Skoda. En ik ga bijna met pension dus het model staat me goed.
