Valt jullie iets op aan deze O3?

hemi24

Forumguru
worden z'n huidige wielen (met 4 vrij nieuwe all seasons) omgezet naar de nieuwe wagen, en wordt de boel uitgelijnd (op advies van z'n eigen garage).

Een O2 kent een andere ET-waarde dan de O3 hè…! Scheelt niet veel, maar toch.
(Er vanuitgaande dat er originele velgen onder de O2 zitten)

Zag de eigen garage iets afwijkends aan het slijtagepatroon van de banden onder de O3?

Tees

Donateur
Dat had ik van tevoren gecheckt en klopt ook niet @hemi24 : in de manual van de O2 staat 6Jx17 ET45 vermeld en in de O3 6Jx17" ET45 en ET48. De huidige wielen hebben ook 3 verschillende banden erop, nog een reden om de huidige wielen eronder te zetten. Ik heb m wel gezegd dat ze de centercaps om moeten zetten, superzonde om een O3 te hebben met het groene logo. Ook al vind ik dat groene logo mooi, het moet wel kloppen in t totaalbeeld.

Ik ging er vanuit dat het advies tot uitlijnen was vanwege een afwijkende slijtage van de banden. Heb niet verder doorgevraagd daarover bij m'n neef.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
in de manual van de O2 staat 6Jx17 ET45 vermeld
Klopt, maar jouw neef heeft vast geen set winterwielen van een O2 RS of Scout, toch?
Want dat is namelijk waar de 6Jx17 voor genoemd wordt in de handleiding van de O2; geschikt voor de remklauwen van de RS én gebruik met sneeuwkettingen i.c.m. Een 205/50R17 band…

Voor de reguliere O2’s:

IMG_4377.jpeg

Tees

Donateur
Dat is toch bijzonder...in de O2 manual van 2012 staat alleen dit bij wielen/banden vermeld:
5cbb90219beb9a2bf7963df5a8d336af.jpg

Maar goed, stel dat het wel ET50 is, dan wijkt dat maar 2 mm af van de standaard ET48, dat moet geen probleem zijn toch? ET54 wordt wel lastiger lijkt me...

hemi24

Forumguru
Daarom even de waarschuwing om er wel goed naar te kijken;

Originele 17” LM-velgen van een O2 zullen 7,0J x 17" ET 54 zijn.
De 18” Turini’s van de O3 zijn 7,5J x 18“ ET 51.

Dus dat valt nog wel mee

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Even een foto van z'n huidige wielen gevraagd en die in Google Lens gestopt, zie bijgevoegd. Zo te zien zijn dit origineel Audi-velgen, genaamd Peeler? Kom er namelijk veel tegen op Marktplaats e.d.. bij één staat dat het een 7J ET46 is, dat zou geen probleem moeten zijn.
c0c67a5b4ee09206ee7d5586e6ecf10e.jpg

Ik heb m'n neef ook even gevraagd of hij de maat ergens kan vinden. Is niet altijd makkelijk te vinden zonder wiel eraf te halen, dus misschien kan ie m niet vinden.

Laatst bewerkt:
@hemi24 dat valt inderdaad tegen ja ^^, Ik ben van de wasstraat en kies dan altijd wel om velgen mee te nemen maar je ziet het resultaat is erbarmelijk!

Dank jullie allen voor de antwoorden echt super fijn zo'n behulpzame groep mensen!

Wanneer ik de nieuwe O3 in bezit heb zal ik mezelf passend voorstellen met foto's van de nieuwe auto.

Voor nu heb ik net onder de auto gelegen om zo goed als ik kon het type velg uit te vinden. Helaas niet goed te lezen dus met selfiestand foto's proberen te maken.

Daar komt dit als beste in de buurt van wat @Tees mij omschreef maar mis dus volgens mij het ET nummer.

Bijlagen

• signal-2025-06-14-17-13-38-816.jpg
    signal-2025-06-14-17-13-38-816.jpg
    165,5 KB · Weergaven: 11
Bovenaan Onderaan