VAGCOM vs OBD-2

remcee

Lid
Sinds kort ben ik bezitter van een mooie Octavia 2 en daarmee wil ik lekker aan de slag met de instellingen. Een kameraad van mij heeft een Fiat Punto Evo en samen willen we beginnen te hobbyen.

Nu is mijn vraag; bestaat er een mogelijkheid om 1 kabel plus software aan te schaffen die op beide werkt? Dus eigenlijk het OBD-2 gebeuren? Het is mij niet helemaal duidelijk of de O2 naast VAGCOM ook nog OBD aan kan...

Ik hoor het wel!

Ronnie

Forumguru
Gaat niet werken, VAG-COM/VCDS is specifiek ontworpen voor VAG-concern auto's, ik heb het al eens geprobeert met Volvo, Renault, Fiat, Opel, BMW en Mercedes, echter geen van allen werkte. Wat je kunt proberen is een ELM 327 scanner, deze leest echter alleen storingen uit en kun je resetten maar je kunt niets programmeren.
Heeft te maken met uiteenlopende software protocollen en baudrates.

nomad

Senior Member
Sinds kort ben ik bezitter van een mooie Octavia 2 en daarmee wil ik lekker aan de slag met de instellingen. Een kameraad van mij heeft een Fiat Punto Evo en samen willen we beginnen te hobbyen.

Ik ben nu al benieuwd naar de eerste resultaten :grin:
Als je al denkt dat je met VCDS een Punto kan uitlezen, dan vrees ik met grote vrezen...

Bovenaan Onderaan