VAGCOM op nieuwe Octavia 1.6 TDi

bzguy

Nieuw lid
Hoi allemaal,

helemaal nieuw hier, maar wel apetrots op mijn nieuwe Octavia 1.6 TDi.

Vandaag is de wagen aangekomen bij de dealer, nummerplaten zijn aangevraagd, vrijdag pik ik de wagen op en ruil ik de huidige Touran in.

Overigens mijn 2e Octavia : voor mijn Touran had ik reeds een Octavia (2008) 1.9 TDI, was er UITERST tevreden van :) !

Daarom nu dus weer een Octavia :)

Soit, wat ik eigenlijk wou vragen :

Wat is er allemaal mogelijk op mijn Octavia dmv VAGCOM ?

Heb tientallen topics doorgenomen maar ben een beetje in de war door allerhande type-aanduidingen, afkortingen etc ...

Wat ik me afvroeg : kunnen volgende aanpassingen dmv VAGCOM :

- staging (needle sweep) ?
- bochtenverlichting aanzetten ?
- iets extra in het matrix display ?
- kan iets extra met de lichten of zo ? (heb coming home functie als optie)
- heb inklapbare spiegels (met verlichting) : kan ik daar iets leuks extras mee doen ?
- kan ik de spiegels laten verwarmen wanneer ik de achterruitverwarmning aanschakel (vb 10 min) ?
- kan iets extra met het multifunctioneel stuur/MDI etc ?
- kan iets extra met vb Bluetooth in combinatie met iPhone 4 ?

En niet onbelangrijk : WIE kan dit doen ? Ik neem aan dat mijn dealer er niet staat voor te springen.

Ik woon in Baal (dorp van toekomstig wereldkampioen veldrijden Sven Nys ;) ), maar kan natuurlijk altijd een tripje doen richting NL, mijn kids wonen nl vlakbij de NL grens (dichtbij Weert/Budel/Valkenswaard).

Alvast bedankt voor de info !

Vandaag stond mijn Octavia er zo bij :

Octavia1.jpg

Sparkie

Forumguru
Ik ga dit draadje zeker volgen!

Als aanvulling op de vraag over de inklapbare spiegels; zit daar ook, wat ik noem, een Droopy functie op?
Daaronder versta ik dat bij het inschakelen van de achteruit de spiegels zich zo stellen dat je je achterband ziet? Uitermate handig als je vlak naast een stoeprand wil parkeren.

bzguy

Nieuw lid
@Sparkie : als ik het correct begrepen heb kan dat idd, maar blijkbaar enkel als je elektrische stoelen hebt (en die heb ik niet)

De Stip

Forumguru
Ook ik ga dit draadje zeker volgen! Vwb die functie op je buitenspiegels, dat is idd alleen mogelijk indien je elektrische stoelen als optie hebt.

Sparkie

Forumguru
Ik zie de combinatie tussen elektrische stoelen en de zakkende buitenspiegels niet. Dit wordt misschien zo geleverd, maar dat moet dan ook via de VAG-COM worden ingesteld, toch? En daarom zou het theoretisch ook mogelijk moeten zijn om de twee te scheiden.

Rolle

Senior Member
Het fijen weet ik er niet van maar het heeft iets te maken met de positie van de spiegels in combinatie met het gehuegen van de stoelpositie. En die link is er alleen als je dus ook de elektrisch verstelbare voorzetels hebt.

My1stIbi

Actief lid
Wat Rolle zegt, het verstellen van de spiegels als de achteruit ingeschakeld wordt werkt niet op alle modellen. Ik weet alleen niet zeker of 't electrisch verwarmde stoelen waren of per se electrisch verstelbare stoelen.
Overigens loopt er al een draadje over VCDS opties voor de O2.

Antera

Donateur
Wat ik me afvroeg : kunnen volgende aanpassingen dmv VAGCOM :

- staging (needle sweep) ? Is ook mogelijk
- bochtenverlichting aanzetten ? Dit kan geen probleem
- iets extra in het matrix display ? Als ik me niet vergis moet ook de CC in het display te krijgen zijn onderin
- kan iets extra met de lichten of zo ? (heb coming home functie als optie) CH via mistlampen ipv van koplampen tijd kan je zelf aanpassen in menu
- heb inklapbare spiegels (met verlichting) : kan ik daar iets leuks extras mee doen ? Kantelen bij achteruit inschakelen is soms in te schakelen en werkend te krijgen ook soms zonder electrische stoelen
- kan ik de spiegels laten verwarmen wanneer ik de achterruitverwarmning aanschakel (vb 10 min) ? Als de spiegels standaard verwarming hebben staat dit al standaard ingesteld. Zet je achterruit verwarming aan en voel na een minuut of 2 je spiegels. Zijn ze duidelijk lichtelijk warm werkt het al
- kan iets extra met het multifunctioneel stuur/MDI etc ? Naar mijn weten niet
- kan iets extra met vb Bluetooth in combinatie met iPhone 4 ? Naar mijn weten niet

Hoop dat je zo antwoorden hebt op je vragen. Ik woon zelf in breda en kom heel soms in weert bij me schoonouders

Ron_2

Senior Member
Ik ben heel benieuwd wat er wel en niet lukt.

De dealer heeft (volgens eigen zeggen) anderhalf uur geprobeerd om de regensensor en cornerlights in te schakelen, dat is ze na zoekn in dit forum en ook in overleg met Pon niet gelukt.
Een Yeti en een Octavia zullen hierin niet zo veel verschillen denk ik?
Is er al iemand die deze functies bij een zeer recente auto succesvol ingeschakeld heeft? Ik heb inmiddels wel een kabel (versie 11.8) besteld.

Ron_2

Senior Member
regensensor is zeker wel mogelijk en de bochtverlichting ook al vaker gedaan. Dus ja dit kan

Dat heb ik gelezen (en opgelagen), alleen kreeg ik de indruk dat er bij het 2012 model mogelijk iets veranderd was waardoor die optie geblokeerd werd, misschien vond Pon het niet zo leuk dat dit geactiveerd word?
Maar goed, ik heb een kabel besteld en ga het straks gewoon zelf proberen.

bzguy

Nieuw lid
bedankt voor de grondige uitleg Antera !

Wat betekent 'CH' ? Is dat bochtverlichting ?

Misschien moeten we binnenort eens iets regelen, Breda is ook geen eeuwigheid van mijn huis/werk vandaan, Weert is ook zeker mogelijk (kom er in de buurt als ik mijn kid snaar hun moeder doe)

Allemal reeds bedankt ben zeker al wat wijzer gewirden :) ! Nog 3 dagjes wachten en dan is ie er, eindelijk na 3 maand wachten !

Witte Yeti

Actief lid
Ik ben heel benieuwd wat er wel en niet lukt.
Regensensor activeren is bij een Yeti zo gebeurd (heb ik bij mijzelf geactiveerd) en als je mistlampen hebt is activeren van cornerlights ook zo gepiept (bij een collega Yeti geactiveerd) De dealers gebruiken andere apparatuur en daardoor is het voor hun een stuk lastiger om dit te vinden.
Als je straks je kabel hebt volg dan de beschrijvingen die staan in het VAGCOM forum

Antera

Donateur
Wat betekent 'CH' ? Is dat bochtverlichting ?

CH= Comming home en dat betekend dat als je de auto vergrendeld dat de lampen dan nog een tijdje blijven nabranden.

In weert kom ik voorlopig niet denk ik. Heb de afgelopen feestdagen enzo al genoeg tijd bij schoonmoeders door gebracht :-) dus als je naar breda wilt komen zeker welkom

Antera

Donateur
ik heb al 2x met een dealer aan de telefoon gehangen die aan mij vroeg hij iets aan of uit moest zetten maar aangezien vagcom toch echt anders is als de vas kast is dat lastig en dan heb je misschien een snuggere persoon te pakken gehad bij de dealer

adjego

Actief lid
Ik wil het wel voor je coderen. Ik woon in Veldhoven. Stuur maar een PM als je interesse hebt...;)
Overigens is een regensensor en bochtenverlichting op een Yeti coderen geen enkel probleem.

bobby45

Actief lid
ik heb al 2x met een dealer aan de telefoon gehangen die aan mij vroeg hij iets aan of uit moest zetten maar aangezien vagcom toch echt anders is als de vas kast is dat lastig en dan heb je misschien een snuggere persoon te pakken gehad bij de dealer

veendam ff bellen deze weet de codes

Bovenaan Onderaan