VAG E-auto's en hun problemen/vertragingen

Fabia 123

Forumguru
Bron : AD.NL

Softwareproblemen bij Volkswagen ID.3 zijn groter dan gedacht’
De problemen met de software voor Volkswagens elektrische auto ID.3 zijn veel groter dan aanvankelijk werd gedacht. Het bedrijf zou daarom praten met andere autofabrikanten zoals Daimler en BMW om een gezamenlijk besturingssysteem voor elektrische auto’s te ontwikkelen.
 

Derooke

Forumguru
Is de software zo anders dan een conventionele wagen dan? Het gaat duidelijk niet over technology als in bvb hoe maken we het .
Ik bedoel maar ,het is batterij management en powerdelivery enz .(software) Kunnen ze dan niet een of andere persoon in dienst nemen die "alles" weet van bvb thuisbatterijen of high performance werkbatterijen . Er bestaan zoveel gekende manieren om alles te regelen . Ze kunnen bvb een Tesla openvijzen enz. En wat is er dan zo anders aan de id dan bvb de Audi e tron .volgens wat is lees is er software matig niet echt een probleem. En als het over de online mogelijkheden gaat kunnen ze android auto nemen van Google (de naam ontgaat me even)

Punt van wat ik bedoel is .
We kunnen iemand op de maan zetten met de kracht van een Nokia 3210 en een verbinding van 10kb per seconde
Maar software matig kunnen we geen wagen electrisch laten rijden en updaten ondanks dat vag miljoenen ertegenaan kan gooien

Alles bestaat al behalve online gedoe.
Daarmee dat ik het echt niet begrijp.

Maar dan ook mss zie ik totaal het probleem niet . (Mss dat jullie me dit kunnen uitleggen)

Mvg
 

Derooke

Forumguru
Je hebt een punt . Maar als een "startup Tesla" dit kan in pakweg 20 jaar van niets die ze zelf hebben naar een heel "ecosysteem".(maanmissie voorbereiding en landing pakweg 25 jaar) . Waarom kan een gevestigde waarde dat dan niet . Of zou het net de grootte zijn die vernieuwing tegen houd.? Wat jammer is dan. . . Maar niet onoverkomelijk. Maar stel ze werken samen met anderen. Blijft er straks maar 1 a 2 merken meer over . . .(groepen bedoel ik)
 

Bulletdodger

Senior Member
@Fabia 123 Wat is nu de discussiewaarde dit topic? Je doet zelf 0 moeite om een fatsoenlijke openingspost te maken, behalve een half artikel van het AD hier neer te plempen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Wel @Bulletdodger je spreekt dan @Derooke aan over een fatsoenlijke openingspost, alleen is die gemaakt door @Fabia 123 ......:pieker:

Dus tsja doe gewoon mee in de discussie en zet hem eventueel op de rit !
Want alleen commentaar geven is de meest makkelijke manier :pieker::pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Toevallig dit ook gelezen via een andere krant. Blijkbaar hebben ze niet de geschikte mensen om de correcte software te maken. Blijkbaar een stuk moeilijker. En daarnaast zou het vinden van de juiste mensen niet eenvoudig zijn. Schaarste aan dergelijke profielen. In dat artikel stelden ze ook voor dat we eigenlijk een soort van Europees sillicon valley zouden moeten hebben. Kennis groeperen en er zo voordeel eruit halen.
 
Bovenaan Onderaan