VAG/DSG expert in Limburg

D'n Dulle

Nieuw lid
Hallo,
Eerste keer op het forum hier na recente aanschaf van een Skoda Octavia combi RS uit 2016. Auto is volgens papieren in 2020 geïmporteerd uit Deutschland met goed gedocumenteerd onderhoud aldaar, maar afgezien van een onderhoudsbeurt direct na import in Nederland, ontbreken papieren van de afgelopen 4 jaar wat betreft beurten, etc. Hij heeft nu 150k gelopen en bij 60k is in Duitsland de DSG bak olie de eerste keer vervangen (uiteraard een DSG6). Ik kan echter niet achterhalen of dat bij 120k (na import) ook weer gebeurd is of dat ik inmiddels 30k boven het onderhoudsinterval zit. Daarom wil ik voor de zekerheid de olie laten vervangen. Ik woon in Maastricht maar kan zo snel (afgezien van de dealer) geen VAG/DSG expert vinden die daar ervaring mee heeft. Nu stelt het op zich niet zoveel voor natuurlijk maar zonder het juiste materiaal begin ik er liever niet aan en ik laat het bij voorkeur bij een expert uitvoeren omdat ik meteen wat zaken wil navragen. Is iemand bekend met een goed (non-dealer) adres in de omgeving van Maastricht of zuid/midden Limburg? Over de grens in België is ook een optie natuurlijk (wel Vlaanderen aangezien mijn Frans niet veel verder gaat dan een koffie met croissant bestellen).

En daarnaast een vraag die al vaker gesteld is: wel of niet flushen van de bak? De meningen zijn nogal verdeeld en mijn indruk is dat het mogelijk alleen aan te raden is als er ook daadwerkelijk issues zijn met de DSG. Op zich loopt het soepel, hoewel hij af en toe wat abrupt oppakt als je iets sneller wilt wegrijden. Overigens zou het feit dat hij in 2020 gechipt is daar ook iets mee te maken kunnen hebben, maar het chippen (voor zowel motor als DSG) laat ik binnenkort controleren voor de zekerheid. Wat zouden jullie doen?
 
Bovenaan Onderaan