Dag iedereen,
ondertussen 3000 km met de 1.4 tsi manuele zesbak combi op de teller en zeer tevreden.
Wat me wel opvalt en ook verbaast is dat het dikwijls moeilijk is om de wagen in achteruit te schakelen: ik krijg de pook niet in de versnelling.
Dit raakt altijd opgelost door even in neutraal de koppeling wat te laten komen: dan schakelt hij vlot en zonder geluid in achteruit.
Versnellingen vooruit zijn nooit een probleem, ook niet bij vlot schakelen en versnellingen overslaan.
Op het internet vind ik veel verwijzigingen naar synchromesh en het feit dat de versnelling achteruit vaak niet gesynchroniseerd is.
Dat is een goede verklaring, maar ik vraag me af of het normaal is dat ik op 20-30 procent van de schakelbeurten dit aan de hand heb.
Met de andere wagens waarmee ik heb gereden had ik dit nooit aan de hand (audi, opel, volvo). Ook met de nieuwe octavia aanloopwagen kwam dit bijna nooit voor. Met een goedkope oude peugeot wel.
Nog bevindingen?
ondertussen 3000 km met de 1.4 tsi manuele zesbak combi op de teller en zeer tevreden.
Wat me wel opvalt en ook verbaast is dat het dikwijls moeilijk is om de wagen in achteruit te schakelen: ik krijg de pook niet in de versnelling.
Dit raakt altijd opgelost door even in neutraal de koppeling wat te laten komen: dan schakelt hij vlot en zonder geluid in achteruit.
Versnellingen vooruit zijn nooit een probleem, ook niet bij vlot schakelen en versnellingen overslaan.
Op het internet vind ik veel verwijzigingen naar synchromesh en het feit dat de versnelling achteruit vaak niet gesynchroniseerd is.
Dat is een goede verklaring, maar ik vraag me af of het normaal is dat ik op 20-30 procent van de schakelbeurten dit aan de hand heb.
Met de andere wagens waarmee ik heb gereden had ik dit nooit aan de hand (audi, opel, volvo). Ook met de nieuwe octavia aanloopwagen kwam dit bijna nooit voor. Met een goedkope oude peugeot wel.
Nog bevindingen?