V-power diesel of Tango diesel

ougie

Forumguru
Ik heb mijn O2 nu z'n drie weken. In die tijd heb ik drie keer getankt en alleen nog maar V-power diesel. Tot nog toe is het verbruik gem. 1 op 18 en voor mij zeer acceptabel. Mijn vraag is, wat is jullie (dieselaars) ervaring met de verschillen tussen de "betere" bv V-power diesels en de "mindere" bv Tango diesels.
 
Ik heb een tijdje geleden in Duitsland V-power diesel getankt en mijn motor vermogen nam af en zuiniger was hij ook al niet. Ik heb er zelf dus geen positieve ervaring mee. Als je V-power tankt voor extra vermogen kan je beter gewoon diesel tanken met een scheut benzine erbij.
 
Hmmm, ik heb wel positieve ervaringen met de "super"brandstoffen. Met name de mooiere loop en hij is wat stiller. ook de roetuitstoot is minder en de koude start is beter. Helaas mogen we geen dure diesel meer tanken van onze werkgever. Zuiniger of sneller heb ik niet kunnen ontdekken.
 

Blacky

Forumguru
Heb ook een paar keer V-power getankt.Het einge verschil merk in mijn knip.Ik tank gewoon bij een vrije pomp en de prijs ligt momenteel bij 0.95ct en het verbruik ligt ligt tussen 1op17 en 1op19.Dus waarom V-power tanken?
 
Uit ervaring ben ik er achter gekomen dat ik de meeste km rij uit ESSO diesel. Ook collega's hebben die ervaring. In Duitsland is dat ARAL super-diesel. Heb al een hele discussie gehad dat het niet aannemelijk is dat de ene diesel meer kilometers geeft dan de andere, maar ik heb een andere ervaring. Bij mijn ervaringen kwam SHELL V-power diesel er niet zo gunstig uit qua kilometrage. Heb een Octavia elegance 1.9 Tdi van 2001 met bijna 300.000 op de teller. /forum/images/graemlins/2133.gif
 
Met mijn Skoda heb ik het nog niet kunnen proberen helaas, wordt 12 januari pas afgeleverd...
Met mijn vorige auto, een Alfa 147 JTD merkte ik wel degelijk verschil. Verbruik heb ik nooit zo in de gaten gehouden, maar ik had wel merkbaar meer vermogen bij gebruik van V-Power.
 

Wiseguy

Actief lid
Wij moeten gewoon bij Shell tanken.... en dan mag het geen V-Power zijn.... dus ik heb helaas nog niets kunnen merken. Ach, ik verwacht dat over een tijd de V-Power wel gewoon de standaard zal worden..... en dan is er geen "normale" diesel of benzine te krijgen bij Shell..... dan zullen we wel moeten.... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bij de BP hebben ze alleen de Euro95 nog (als ik me niet vergis, anders de Euro98) in de Ultimate versie.
 
Ik vind het zo vreemd dat er nergens een objectieve test is te vinden.
Het toegenomen vermogen moet toch zo te meten zijn nietwaar? Desnoods even met de stopwatch wat testjes doen Cijfers zeggen wat dat betreft meer dan 'gevoel'. Het verbruik ligt wat lastiger, dat varieert bij mij ook van tank tot tank tussen 6.0/100km en 6.5/100km, dus om nu direct een conclusie te trekken is lastig. Maar ik ben wel benieuwd.
 

ougie

Forumguru
Ik ben op zoek geweest maar er is weinig opjectiefs over terug te vinden. Niet over verschil tussen de "betere"en gewone brandstoffen. Ook over de verschillen in merken Shell (v-power), Total (excellium) en andere merken zijn er geen testen gedaan.
 

VEEJAY

Forumguru
Als je met de ene merk meer kilometers zou kunnen maken dan zou dat echt wel 100000 keer herhaald worden in reclamespotjes etc.
 
Bovenaan Onderaan