USB1: Stroomafname te hoog

Pthomass26

Nieuw lid
Heeft iemand die melding al gezien. "USB1: STROOMAFNAME TE HOOG"
Die is recent pas opgedoken op mijn Skoda Superb Sportline (2021).
Weet nu niet of dat iets is van de laatste software update of dat het aan mijn telefoon ligt. Ik heb een Iphone 13 van dit januari dit jaar en die is ingestoken op de USB-c poort van de auto.

Pthomass26

Nieuw lid
Ik heb ook een plug zitten in de sigarettenaansteker, die is voor de madam haar gsm.
Het is weliswaar een dubbele, dus zal ik dan maar schakelen naar die dan?

Wat ik evenwel niet snap is dat die melding zeer recent pas gekomen is. De gsm is van januari dit jaar.
Recent heb ik 2 software updates zien passeren dus vroeg me af of daar misschien iets gedaan is.

Ik moet maandag binnen voor een grotere software update die te maken had met een continue foutmelding waarvoor mijn stuur vorig jaar al vervangen werd. Zal eens vragen aan dealer of hij iets weet dan.

hemi24

Forumguru
Was toevallig de start/stop actief toen de melding kwam en starte daarna de wagen weer automatisch?

Pthomass26

Nieuw lid
start/stop is altijd actief.
Gisteren viel het me op dat als de gsm insteekt en die langs me op de passagiersstoel ligt, hij gewoon aant laden is.
Aan de rode lichten tilde ik hem op en toen kwam de melding en stopte die met laden. Op het moment dat ik hem terug neer legde, ging het laden weer verder.

Japanese Power

Donateur
Aan de rode lichten tilde ik hem op en toen kwam de melding en stopte die met laden. Op het moment dat ik hem terug neer legde, ging het laden weer verder.
Dan neig ik ernaar te zoeken in een andere kabel om het uit te sluiten. Als ik het zo lees neig ik naar de kabel als oorzaak.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan