USB Storing bij Apple CarpPlay Columbus

pfe83

Senior Member
Hallo,

Ik rijd in een Octavia 2015 met het Columbus Systeem. Met mijn iPhone X maak ik gebruik van de USB aansluiting om Apple CarPlay te gebruiken. Dit werkt buiten enkele eigenaardigheden prima. Wanneer mijn vriendin echter haar iPhone 7 aansluit met dezelfde USB kabel geeft de Columbus een USB storing aan. Hij probeert continu verbinding te maken, maar geeft continu de foutmelding en laad ook niet op.

Met andere connecties heeft mijn vriendins telefoon geen problemen, zoals aansluiten aan laptop of opladen. Het zit hem dus in de combinatie van die iPhone en het Columbus systeem. We hebben alle standaard zaken (aansluiting schoonmaken, CarPlay instellingen verwijderen van telefoon, software updaten, andere USB kabel gebruiken) al geprobeerd maar dit mag allemaal niet helpen.

(Her)kent iemand dit probleem en beter nog, een oplossing? Bedankt alvast!!
Peter.
 

Tommie-boy

Actief lid
Columbus al gereset?

Dat idd. Een aantal mensen krijgen de connectie hier wel mee aan de gang.

Als je hier leest klinkt het aardig als hetzelfde probleem. Je zou - ondanks dat het met je iPhone X wel werkt - misschien toch eens een andere kabel proberen? Het ene of het andere model kan nog wel eens wat kieskeurig zijn qua kabel, het kan zelfs nog in de combinatie van de usb connector, kabel en telefoon zitten.

Wellicht ook nog een optie om de usb connector een keer te vervangen? Een exemplaar via onderdelenlijn van een nieuwere Octavia (2017/2018) kost je de kop niet.
 

pfe83

Senior Member
Bedankt voor jullie reacties. De reset van het Columbus systeem had ik nog niet bedacht, ga ik doen. Toen de auto werd uitgeleverd was de USB poort al direct kapot, die is toen vervangen. Opnieuw vervangen is een optie, het betreft wel een lease auto dus dat zal in overleg moeten.

Andere kabel (officieel apple kabel) hebben we ook geprobeerd, bracht geen oplossing. Ik laat weten of de reset geholpen heeft.
 

pfe83

Senior Member
Ik was ook bezig met een navigatie update die niet helemaal soepel ging, vandaar. Maar ik zal proberen op te schieten hoor.

Ik heb in het systeem zitten kijken, maar twijfel nog even of ik alleen de Smartlink instelling terug zet naar fabrieksinstellingen of het gehele systeem. Dat wilde ik nog even uitzoeken op dit forum. Wordt vervolgd.
 

pfe83

Senior Member
Zojuist iets uitgeprobeerd wat in de link van Tommie-boy stond, namelijk de telefoon aansluiten voordat het contact wordt ingeschakeld. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik de telefoon opnieuw kon aansluiten en nu lijkt hij het weer te doen. Ben benieuwd hoe het de volgende keer is, ik houd het in de gaten.

Dank voor het meedenken!!
 

Michel

Forumguru
Met resetten bedoelde ik eigenlijk meer de Columbus even “echt” helemaal uit en aan zetten. Bij mijn Columbus gaat dat door de aan/uit knop iets van 10 seconden vast te houden. Als ik een storing met Apple Carplay heb - komt nog weleens voor - dan hanteer ik die methode. Je hoeft dus niet direct naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.
 
Laatst bewerkt:

pfe83

Senior Member
Tijdens het updaten van de navigatie liep het systeem vast en herstartte het zichzelf. Misschien is dat wel de reset die het probleem nodig had.
 
Bovenaan Onderaan