Usb console achter

haka78

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Sinds afgelopen week in het bezit van een skoda superb IV uit 2020.
Nu blijkt er voor de achterbank geen USB aansluitingen te zitten maar een asbak met sigaretaansteker.
Weten jullie of ik die ook kan vervangen door een USB-C aansluiting?
Weet dat die wel bestaan maar voor ik op jacht ga bij de sloop oid. Eens horen of iemand dit al eens heeft aangepakt.

Bijlagen

• WhatsApp Image 2026-05-11 at 14.36.44 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2026-05-11 at 14.36.44 (1).jpeg
    357,3 KB · Weergaven: 23
  • WhatsApp Image 2026-05-11 at 14.36.44.jpeg
    WhatsApp Image 2026-05-11 at 14.36.44.jpeg
    334,1 KB · Weergaven: 23

haka78

Nieuw lid
Ja, heb ik wel gezien. Maar leek niet echt een oplossing verder. Onbetaalbaar voor gewoon USB.
Maar neem aan dat hij ook wel gewoon usb-c poorten heeft. Misschien op de sloop oid.

Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Ik heb even in ETKA zitten zoeken, maar kan voor de Sup uit 2020 geen USB poorten achterin de middenconsole vinden. Weet je zeker dat de Sup van die generatie deze wel origineel had als optie?

Eltjo

Forumguru
Ik heb die kufatec module.in mijn S3.

Heeft Ali niet iets in de aanbieding?
B.v. een 12 naar 5VDC converter met daarachter je usb panel sockets?
12VDC kan je via de middenconsole vanaf de aanstekerplug aftappen.

Achterop mijn slaapkamer tv heb ik bv zo'n converter met usb aansluiting voor de chromecast. De tv hangt aan het plafond zijn 12VDC voeding wordt van 4 meter verderop uit de kledingkast gevoed.

Zie nu dat je ook usb met converter geïntegreerd verkopen.

Laatst bewerkt:

pkrijgsman

Forumguru
Wil je persé een vaste USB aansluiting? Want ik heb achterin gewoon een sigarettenplug met 2 USB poorten, nooit klachten over gehad ;)

Coolblue heeft deze: https://www.coolblue.nl/autoladers/...KyEEhZwwCPBMIHkj_nElCzRQPKNs2usxoCmZsQAvD_BwE

Let er wel ff op dat de plug goed past, ik heb een compacte uitvoering, bij die grotere kan ik me voorstellen dat ze dan niet lekker passen in de 'nauwere ruimte' van het asbakje. Oh ja, dat asbakje is dan gelijk een goede opbergplek voor die plug als je hem niet gebruikt. Hoe luxe kun je het hebben?:jaja:

Als je een telefoon oplaadt, niet zoveel beperkingen, als je een tablet wil opladen, dan ff kijken naar het wattage

haka78

Nieuw lid
Ik heb even in ETKA zitten zoeken, maar kan voor de Sup uit 2020 geen USB poorten achterin de middenconsole vinden. Weet je zeker dat de Sup van die generatie deze wel origineel had als optie?
Collega van mij heeft de 2021 versie en die heeft deze op voor de achterbank.
Dus lijkt mij verder hetzelfde.

Wil je persé een vaste USB aansluiting? Want ik heb achterin gewoon een sigarettenplug met 2 USB poorten, nooit klachten over gehad ;)
Heb ik nu eerst ook besteld. Maar vindt de oplossing zoals op de foto echt mooier. Binnenkort maar eens langs de sloop.

Bijlagen

• WhatsApp Image 2026-05-11 at 20.54.32.jpeg
    WhatsApp Image 2026-05-11 at 20.54.32.jpeg
    425,1 KB · Weergaven: 16

Tees

Donateur
Ik heb het max wattage ooit gecheckt bij mijn O2, en de sigarettenaansteker is daar afgezekerd op 25A, de 12V aansluiting achterin de kofferbak op 20A. Dat is dus 240 - 300W, daar kan je zelfs een stevige laptop makkelijk mee opladen.

Bovenaan Onderaan