USB (Colubus) reageert niet meer

Wie kan me helpen met het volgende van de een op de andere dag doet mijn USB aansluiting het niet meer? iPhone wordt niet meer geladen en Apple Carplay reageert niet meer. Zonder naar de auto gekeken te hebben geeft de dealer aan dat de Columbus radio kapot is en deze vervangen zou moeten worden. Skoda-Octavia-3-USB-AUX-Port-i902D-OC3.jpg
 

Michel

Forumguru
Heb je de Columbus al een keer gereset? Bij de laatste versie doe je dat door de aan/uit toets voor lange tijd vast te houden, totdat het Skoda logo weer op het scherm verschijnt.
 

Rallye

Forumguru
Dat is wel erg vlot van je dealer. Volgens mij zit er ook elektronica in de aansluiting zelf (wordt namelijk gecombineerd met de Aux). Het zou dus ook alleen de aansluiting kunnen zijn waar het mis zit, of zelfs alleen de (stekker?)verbinding van die aansluiting met de radio.
 

Duijzer

Donateur
Zekering? Ik weet niet of die socket apart gezekerd is, misschien zit er een zekering in de columbus. Ik zou in ieder geval wat meer onderzoek doen voor ik zomaar de Columbus zou laten vervangen. Doet je 12v aansluiting in de console het wel?
 
Bovenaan Onderaan