USB-C: doet ie het of doet ie het niet?

DaveW

Forumguru
In m'n Supberb iV zit vooraan een USB-C poortje, bij de 12V stekker. Waar dient dat poortje voor? Als ik m'n telefoon er op aansluit laadt hij niet op, ik krijg hem niet te zien in m'n android auto, ...
Telefoon van m'n echtgenote en m'n zoon getest. Andere merken, zelfde verhaal.

... dus het doet helemaal niets? Of zie ik iets over het hoofd?

EdK

Forumguru
Alle telefoons met het zelfde kabeltje ??
Of ook al andere kabels geprobeerd ? :koffie::pardon:

DommelBelgium

Forumguru
Zonet eens geprobeerd bij de mijne (iV) en die doet het netjes zoals het hoort : opladen.
Let wel : op je telefoon (bij mij Samsung S8+) dien je (kan je) selecteren wat er moet gebeuren bij 't verbinden met usb. Staat ie bij jou op 'laden' ?

Android Auto : werkt bij mij ook feilloos (tot op heden), geïnstalleerd via de usb-aansluiting onder de armsteun (= de enige 'grote usb-aansluiting' in de wagen). Sinds die eerste installatie kan ik Android Auto draadloos gebruiken ... (tot op heden - hoe lang zal 't duren eh voordat de eerste 'prullen' beginnen ...) ;)

Laatst bewerkt:

DommelBelgium

Forumguru
euh... ok goed punt. Ik heb maar 1 zo'n kabeltje... :facepalm:
Ik kreeg er (uiteindelijk) van dealer 2 : eentje usb naar usb-c (van Skoda - dit is dus enkel te gebruiken voor die éne aansluiting onder de armsteun ) en eentje usb-c naar usb-c (van VW - voor de andere aansluitingen). Beide werken bij mij ... Dat laatste kabeltje heb ik bijgevraagd - niet mijn schuld dat Skoda besliste om 2 soorten poorten in de wagen in te bouwen ... toch ?

Tom D

Actief lid
In mijn zojuist afgeleverde S3 my2020 zit het niet, en volgens de vert. zou het er wel op moeten zitten. Niet dus.
Wel gaf hij aan dat het tot nu op de modellen die het wel hebben behoorlijk crappy werkt, net zoals de dongles van allerlei leveranciers die je aftermarket kunt aansluiten om jouw S3 toch draadloos Carplay mee te willen geven. Het grote probleem schijnt het streamen van muziek te zijn (Spotify etc) waarbij na een tijdje het geluid vervormt en de boel uiteindelijk vastloopt. Ook het draadloos connecten zorgt i.i.g. bij de aftermarket oplossingen zoals Carlinkit2.0 en Cplay2air voor nogal wat problemen als je Youtube mag geloven. Heeft iemand van jullie al draadloos met een dongle waarbij het plug en play is en goed werkt en blijft werken?

DaveW

Forumguru
heb jij een modeljaar 2021 (tweespakig stuur) of een 2020 versie want in principe zou draadloos enkel mogelijk zijn vanaf 2021
ik heb MY2020 en ik heb deze middag geen mogelijkheid om draadloos android auto te activeren gevonden. Enkel via USB.

DaveW

Forumguru
Nu vraag je me wat ... ik vermoed via BT, dat Wifi - Data - eSim verhaal is me allemaal nog niet helemaal duidelijk ...
eSIM is voor als je wil surfen in je auto, kun je een pokke duur abonnement voor kopen. Een eigen SIMmetje erin stoppen zoals ik vroeger deed, kan niet meer. Dat vind ik wel balen.
Voor Skoda Connect (indien je dat genomen hebt) heb je geen bijkomende data abo nodig, wellicht zit er nog een tweede eSIM in verwerkt om dat deel te verzorgen. Updates komen zo bvb binnen.

Bovenaan Onderaan