USB-C aansluiting

Lord Dingwall

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb sinds kort een Kamiq (voorheen een Octavia).
Ik heb wat problemen met de usb-c aansluiting ik wil daar een sd-kaart lezer op aansluiten om vanaf een sd-kaart muziek te luisteren.
Maar via media ( Amundsen ) ziet die vaak niet de sd kaart.
Als ik de sd-kaart op mijn pc aansluit word die meteen herkent.
Heeft iemand hier meer ervaring mee of is dit een probleem van de speler.

Alvast bedankt

MVI

hemi24

Forumguru
Zijn er meerdere usb-c poorten?
In dat geval: zijn ze ook allemaal geschikt voor dataoverdracht, of enkel voor opladen?

EdK

Forumguru
Tsja zou zomaar kunnen dat de C poort niet de gewenste spanning kan leveren.
Dit met de normale USB poorten in verleden ook wel gehad dat een stick wel werd gelezen maar als ik er een HD extern op aansloot de ene wel werd opgestart en werd gelezen en de ander niet !
Dan was deze bezig om op te starten en dan stopte hij weer en dan starte hij op etc etc
En dit had puur te maken met de maximale spanning / stroom die de poort leverde
Kijk eens of je een USB C stick van iemand kan lenen of dat je die zelf hebt of deze wel geaccepteerd word

Lord Dingwall

Nieuw lid
Je zou toch verwachten dat die moeiteloos een sd-kaart kan lezen. In mijn oude Octavia zaten twee sd-kaart lezers nooit problemen mee gehad. Heb ook al een andere kaartlezer geprobeerd maar dat maakte niks uit. Ik heb een paar keer gezien dat die hem uitlas, ook geprobeerd als er geen telefoon in de buurt is (Car Play overname ) maar maak niks uit. Word het dan toch naar de dealer?

Tees

Donateur
Al een USB stick erin gestoken? Als die ook niet werkt, dan acht ik de kans groot dat het óf een laad-USB-poort is, of er is iets kapot. Dat eerste zou je in de manual moeten kunnen vinden...

hemi24

Forumguru
Wat gaat de dealer eraan doen dan?
Jou nog een keer vertellen wat je al weet : het werkt niet…

Ik denk dat dit ook gewoon onder het kopje “compatibiliteit” staat in de handleiding van je wagen…

Rallye

Forumguru
Zijn het de poorten in het dashboard (niet achterin)? Dan zouden ze gewoon moeten werken; dat zijn geen laadpoorten. Bij mijn Golf werken ze prima met USB-C sticks.

Rallye

Forumguru
Bij mijn Golf zijn de USB-C ingangen in het dashboard geschikt voor data - en bezet met een stick met muziek van mij en een stick met muziek van mevrouw Rallye.

EdK

Forumguru
Zijn we wel benieuwd welke ( merk/type/grote) USB-C stick je hebt aangeschaft !
Leuk en makkelijk voor aankomende nieuwe leden die tegen zelfde probleem aanlopen !!

Tees

Donateur
Wat ik me nu nog afvraag: kan t te maken hebben met de manier waarop eea geformatteerd is? Oudere multimedia-units hadden moeite met bijv NTFS. Kan me niet voorstellen dat dat nog steeds zo is bij moderne units, maar ik sluit t niet uit.

RoelF

Forumguru
Deze werkt voor mij prima. Ook met twee aansluitingen, makkelijk!

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2023-08-23 om 08.14.07.png
    Scherm­afbeelding 2023-08-23 om 08.14.07.png
    949 KB · Weergaven: 9

Rallye

Forumguru
Ik heb er twee kleine Samsungs in zitten, die steken niet ver uit: Samsung 64 GB USB Type C 300 MB/s Flash drive.

IMG_2298.jpeg

EdK

Forumguru
Heb ook die Rallye heeft van 256Gb
Alleen jammer dat ze geen koordje meeleveren zodat je deksel aan stick kunt binden.
Nu al enkele keren naar dat dekseltje lopen zoeken...
Voor de rest perfect ding

Bovenaan Onderaan