Columbus Updaten werkt niet ?

ik probeer vandaag mijn navigatie uo te daten , maar krijg steeds foutmelding...
ik heb reeds 2x de sd kaart gewist en terug FAT 32 de bestanden er op gezet ...

als ik de sd kaart invoer , krijg ik melding '' bestanden voor update zijn beschikbaar"
als ik dan probeer te updaten ( via algemeen of via navigatie ), krijg ik de melding "geen bestanden beschikbaar" ??? wat doe ik mis ?

columbus navigatie in een superb 3, data gedownload via de skoda update website

Bijlagen

• IMG_20201217_153903.jpg
    IMG_20201217_153903.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 40
  • IMG_20201217_153857.jpg
    IMG_20201217_153857.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 37

EdK

Forumguru
nogmaals geprobeerd , zelfde resultaat
Kun je in stappen vertellen wat je hebt gedaan, ergens doe je iets fout !!
En maak eens een print screen van de bestanden van de SD kaart met verborgen bestanden zichtbaar.
Vermoed dat de appel bezitters dan wel zien wat/waar het fout gaat bij je !

Dealer hoef je niet veel van te verwachten buiten een hoge rekening.....:koffie:

Ok hier gaan we !

- ik download de bestanden via de website van skoda (http://updateportal.skoda-auto.com/nl-be)
aan de hand van het VIN nummer download ik de nieuwe bestanden ( deze komen rechtstreeks op een externe hd, apple dus geen intern geheugen :bloos:)

- op de externe hd , pak ik de bestanden uit via KeKa zoals in de handleiding hierboven aangegeven.

-ik formatteer de sd kaart ( dit is een micro sd, met een adapter naar sd, sd kaart is een class 10) naar MS-DOS(FAT)

-vervolgens kopieer ik de uitgepakte bestanden, naar de lege sd kaart.
niet in een map , de 3 uitgepakte bestanden los op de kaart.

-dan met de sd kaart naar de auto en vervolgens krijg ik de meldingen zoals in de eerste post aangegeven

zie screenshot van de sd kaart, het bestand wmpinfo komt er pas op nadat ik de sd kaart in de wagen gestoken heb.

ik heb trouwens geen idee hoe ik verborgen bestanden weer kan geven, ben niet zo een pc genie :bloos:

en doordat dit alles op externe hd moet gebeuren en kopieren enzo, neemt dit telkens een goed uur in beslag.

kosten van de dealer zijn niet voor mij, het gaat om een lease wagen. Maar ik vind het dom om voor iets wat je zelf kan , naar de garage te gaan.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2020-12-18 om 14.57.49.png
    Schermafbeelding 2020-12-18 om 14.57.49.png
    920,2 KB · Weergaven: 41
  • Schermafbeelding 2020-12-18 om 15.00.29.png
    Schermafbeelding 2020-12-18 om 15.00.29.png
    374,3 KB · Weergaven: 32

hemi24

Forumguru
Mis je niet nog een MD5 bestand?

De aanwezige verborgen bestanden kun je verwijderen met het programma CleanMyDrive.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat weet ik niet, maar ik gebruik een handig gratis programmaatje, clean my drive 2. Als je daarmee het kaartje verwijdert, wordt daaraan voorafgaand de rommel opgeruimd (je ziet dan een stoffertje vegen). Op die manier werkt het bij mij perfect

Rosinfield

† In Memoriam
En met een Mac moet je echt zorgen dat de onzichtbare troep gewist wordt voordat je het kaartje verwijdert (met clean my drive 2) Daar kwam ik ook achter toen het de eerste keer niet lukte

TB404

Actief lid
Vorige week mijn Columbus van de Superb 3 geupdate:
Formatteer SD naar exFat
download de update op basis van VIN van de Skoda site
Ga naar Systeem -- Versie en dan update (SD)

En toen begon het feest.
Of dat ook voor Columbus geldt weet ik niet, maar wel eens wat problemen gelezen indien geformateerd met een Mac ipv Windows computer

Rosinfield

† In Memoriam
@TB404 je kunt kaartjes prima formatteren met een Mac naar FAT 32. Het probleem ligt elders, maar is simpel op te lossen (zie mijn eerdere opmerkingen)

TB404

Actief lid
zonder origineel kaartje werkt het niet; correct me if I'm wrong
Columbus systeem heeft 2 SD kaart slots, maar heeft een interne HDD. Er is niet zoiets als een originele kaart.

Ik heb een Samsung EVO SD kaart van 64GB gebruikt. (in een Micro SD naar SD adapter.)

@TB404 je kunt kaartjes prima formatteren met een Mac naar FAT 32. Het probleem ligt elders, maar is simpel op te lossen (zie mijn eerdere opmerkingen)

Het is op te lossen, maar je moet dus meer zaken doen op een Mac. Op een Windows computer was het zo simpel als mijn SD kaart leeggooien die al exFat was en de bestanden uit de zip kopieren: klaar.

Columbus systeem heeft 2 SD kaart slots, maar heeft een interne HDD. Er is niet zoiets als een originele kaart.

Ik heb een Samsung EVO SD kaart van 64GB gebruikt. (in een Micro SD naar SD adapter.)

Het is op te lossen, maar je moet dus meer zaken doen op een Mac. Op een Windows computer was het zo simpel als mijn SD kaart leeggooien die al exFat was en de bestanden uit de zip kopieren: klaar.
ik probeer deze keer met exfat !
ik heb de software ook opnieuw gedownload

Bovenaan Onderaan