Columbus Update kaarten navigatie columbus

RCK

Lid
Reden van deze vraag: het navigatie systeem heeft mij al enkele malen in doodlopende straten willen sturen en in uitgezonderd plaatselijk verkeer waar de baan dan na 200 m plots overgaat in een fietspad ?
Dit zijn de systeem gegevens van aankoop Kodiaq op 02/2020: VO3959803TF0177 ECE 2019/2020
Volgens het updateportel skoda is nu versie 2020/2021 te downloaden.
http://updateportal.skoda-auto.com/nl-be/Updates/
Ik vind de manier van uitleg van hoe de update uit te voeren nogal simpel en heb ook via het net gelezen dat er regelmatig problemen zijn met de navigatie en de updates?
Is er iemand die ervaring heeft met het zelf updaten en dit kan uitleggen in uit te voeren stappen 1 - 2 - enz..?
 

Smeeuwis

Donateur
Hier is al veel over geschreven op het Forum, zoek het grote Columbus topic maar even na. Korte samenvatting om je op weg te helpen:

Er zijn kaart-updates, die kan je zelf doen zoals @Bakkertje hierboven al geplaatst heeft. Doodsimpel en als je de nieuwere versies hebt ook te doen door de auto verbinding te laten maken met jet Wifi netwerk thuis.

Er zijn Firmware updates, die kan je niet zelf doen want daar heb je speciale apparatuur voor nodig. Er zijn diverse Forumleden die dit wel kunnen, zelfs op afstand. Firmware updates kan je plaatsen als je problemen ervaart met je systeem, maar als je geen problemen hebt: lekker laten gaan. Wat niet stuk is hoeft niet te worden gerepareerd.
 

RCK

Lid
Bakkertje en Smeeuwis , bedankt voor deze info. Volgens ik even snel heb gekeken zal ik dus nog wat opzoekwerk moeten doen om de juiste versie van mijn systeem te vinden en mezelf te overtuigen dat dit dan gaat lukken met de verkregen uitleg. Groetjes en hou het veilig en gezond in deze moeilijke tijden.
 
Bovenaan Onderaan