Update Amudsen van 0245 naar 0252

is er iemand bekend met het updaten Naar versie 0252 ? Via een niet officiële site Kun je deze versie downloaden. Maar k heb twijfels of ik iets kapot maak. Kun je ook via de dealer deze update uitvoeren?
 

Rallye

Forumguru
Welke Amundsen hebben we het over? Amundsen, Amundsen+, MIB1 of MIB2? Gaat het om een software-update of kaartupdate?

Model en bouwjaar van je auto zouden al helpen.......
 
Skoda Octavia 2016, welke versie is moeilijk te vinden. In ieder geval Apple CarPlay en 2 sd slots zijn er in het dashboard kastje.
 

DeNnZ

Forumguru
Op zich heb ik ook wel interesse in de update.
Maar ben wel benieuwd wat er veranderd is...
Is er ergens een changelog?
 
D

Deleted member 24009

Ben vooral benieuwd wat voor update dit dan zou zijn, ik neem aan alleen kaarten?
 
D

Deleted member 24009

Nice, changelog zou welkom zijn idd. Ik ga mijn vriend Google eens raadplegen.
 
D

Deleted member 24009

Op BriSkoda wel een bericht gevonden van april, daarin wordt verwezen naar eee Russische site die eerder ook al de nieuwe kaart update online had. Nog geen changelog gevonden so far
 
D

Deleted member 24009

Ja helaas. Ook een Italiaans forumbericht gevonden maar die verwijzen ook weer naar de Russen... en Russisch is nou net niet mijn beste taal....
 

DeNnZ

Forumguru
Ik vermoed van niet. Anders hadden er inmiddels wel verhalen geweest over mensen die deze versie al bezitten..
 
D

Deleted member 24009

Zag op BriSkoda net wel een topic waarin iemand aangaf de nieuwe versie geïnstalleerd te hebben (in juni). Firmware kan volgens mij alleen via de dealer. Ik ga morgen eens kijken welke versie ik nu heb en wellicht daarna bij de dealer navraag doen. (En hoopt stiekem dat deze update voor private lease onder het contract valt)
 

AndreM

Forumguru
En waarom doe je het niet volgens de officiële manier.
In de handleiding staat hoe je dat zelf kan doen met je VIN nummer.
Je hebt toch recht op 3 jaar update van de kaarten?

Maar als je de navi om zeep wil helpen, op deze manier vervalt wel de garantie!
Onthoud goed, een update van de navi zelf is niet altijd een verbetering! :nono:

Mocht het een MIB1 zijn, dan heb ik nog een handleiding voor je.
 

DeNnZ

Forumguru
@AndreM

Het betreft hier ook geen update van de kaarten maar van het Amundsen/Bolero systeem zelf.
Ik ben overigens de updates van de navigatiesystemen zelf nog nooit tegengekomen via de update portal.

Mocht het zo zijn dat de update door meerdere mensen succesvol wordt gedaan en er hierdoor een aantal (interessante) opties bij komen, tja waarom niet?
In het geval dat de update een relatief grote kans van mislukken heeft, en/of dat er (voor mij) geen interessante opties bij komen, dan laat ik het uiteraard overstag gaan!
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Deze update zou ook via de site ter beschikking kunnen worden gesteld, en dus niet via de dealer. Op de site staat bij mij (MIB2-Amundsen) niets:

IMG_0590.PNG
 

DeNnZ

Forumguru
Nee, klopt...
Ik vraag me ook ten zeerste af of deze updates überhaupt worden aangeboden via de portal....
Als iemand daar antwoord op heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag!
 
Bovenaan Onderaan