Universele Light/Rain sensor.

Noord26

Forumguru
Daar werd die kleine niet wakker van in ieder geval. Die zijn ook behoorlijk minder luid als een claxon, maar dat wist je zelf ook al. Alarm bliepjes zijn daarnaast wel toegestaan en claxoneren niet bij afsluiten van de auto. En dat is de wet. Veel duidelijker kun je het niet krijgen?

En waarom zouden fabrikanten anders een 2e speaker monteren met een ander, cq zachter, geluid als de claxon verplicht is op een auto en deze niet altijd gebruiken als confirmatie voor het afsluiten van de auto?

Bedenk mij ook dat het voor omwonenden van grotere winkelcentra ook niet zo fijn zou zijn als ze de hele dag claxonerende auto's zouden horen. En wat wanneer als iemand dan zijn claxon echt nodig heeft voor dreigend gevaar? Hoop dan maar dat het niet meer in de buurt van dat grote, drukke winkelcentrum is. Want dat zou niemand er meer van opkijken.

Goed, het moge duidelijk zijn waarom het, in mijn optiek, totaal nutteloos is... :crazy:
 

Skoody Boo

Actief lid
Ik zou het er voor m'n fatsoen echt niet op willen hebben, maar denk dat MacManiac nou wel weer voldoende opvoeding achter de knopen heeft in dit topic.
 

Chatslet

Forumguru
Tja ik zie het probleem niet zo, het is een heel kort toetertje, eigenlijk zo kort dat de claxon nog geen eens op volle sterkte is als hij weer stopt. Het is niet als of er eentje als een malle op de claxon zit te rammen. Buurman heeft me er een keer over aangesproken, hoe ik dat voor elkaar kreeg en of ik er een alarm in had laten bouwen. Toen ook voor hem met VCDS samen met wat andere opties aan gezet.
 

EdK

Forumguru
Als ik hem op slot doe dan gaat het luchtalarm af.
Toevallig zat die optie in VCDS.

Maar gelukkig wonen er hier geen kleine kinderen , alleen ouderen met gehoor problemen
En die doen s'avonds als ze vroeg te bed gaan hun gehoorapparaat uit.

Dus tsja ik heb massel met mijn buurtje en mijn luchtalarm ! :cool:
 

Chatslet

Forumguru
Zo, ik heb het nu voor de hele buurt met VCDS geprogrammeerd, bij ale auto's mijn handzender ingeleerd en het effect is een orkest!

[video=youtube;dxEGVFOJaMw]http://www.youtube.com/watch?v=dxEGVFOJaMw[/video]
 

EdK

Forumguru
aleen jammer dat je anderhalve week te vroeg bent met je filmpje !


July the 4 is 4 juli alhier !

Volgende verhaaltje maar weer !! :tongue:
 

MacManiac78

Forumguru
Het toetertje is kort en zacht. Maar toch bedankt voor de goedbedoelde waarschuwing. Echter, zolang er niemand naar me toe komt die het storend vind, dan laat ik het toetertje bij afsluiten aanstaan.
Maargoed... even terug naar de sensor. Als de voorbereiding er niet zit, is het dan wel te doen?
 

MacManiac78

Forumguru
Ik heb nog nooit eerder bruine vrouwen billen zien lopen..... Dus alles wat er dan gezegd of gevraagd wordt.... --> :shocked::shocked::shocked::shocked:
 

MacManiac78

Forumguru
Whahahahaaaa! Nope!
Billen kunnen niet lopen. Maar mocht ik dat ooit eens zien gebeuren en er toevallig een man naast zien, dan weet ik: "Dat is EdK!"
 
Bovenaan Onderaan