Amundsen Uitzetten melding: vergeet uw mobiele telefoon niet

EdK

Forumguru
Tsja zie die melding ook vaak staan.
Maar ach dan ben ik toch al aan het uitstappen
En zover ik weet kan je het nergens in menu uitzetten !
Ik heb het in iedergeval nog niet gevonden
 

jesse_s93

Donateur
Die melding kun je gewoon uitzetten. In het phone menu en dan setup. Vinkje bij melding "telefoon niet vergeten" uitzetten.

Update: de instelling heet anders. Bij mij heet het "mobiele telefoon onthouden". Daar kan ik vervolgens uit, aan en aan met pieptoon selecteren. Een vreemde benaming voor de instelling, maar het is het wel ;)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik snap de ophef niet zo goed, eigenlijk. Ja, als ik de deur opendoe gaat de radio uit en komt die melding.
Nou, én? :pieker:

Gewoon doorgaan met uitstappen, die melding verdwijnt vanzelf weer zonder dat enige actie vereist is (als ik het goed heb gezien al zodra je de deur dichtdoet - of in elk geval binnen luttele seconden). Je kúnt 'm wegdrukken door op OK te drukken, maar nodig is dat niet. Mij stoort het niet want mijn telefoon ligt nooit los in de auto omdat die standaard in een borstzak zit, dus ik kán hem niet eens vergeten.
 

jesse_s93

Donateur
Ik snap dat er mensen zijn die het onzin vinden dat zo'n melding uit moet, onder het mom van je bent toch aan het uitstappen. Bij mij staat de melding wel uit, en dan vooral omdat ik het een overbodige melding vindt en ik vervolgens een extra handeling moet verrichten om bijvoorbeeld mijn telefoongesprek te beëindigen.

De melding komt bij mij naar voren op het moment dat ik de auto uit zet. Het infotainment systeem gaat dan nog niet uit, Carplay of de bluetooth connectie blijven actief. Deze gaat pas uit als ik de deur open doe. Als je dan vervolgens wilt ophangen, moet je eerst de melding wegklikken en kun je vervolgens ophangen. Niet wereldschokkend, wel onnodig.
 

EdK

Forumguru
moet je eerst de melding wegklikken en kun je vervolgens ophangen
En wat als je dan hem uitzet met telefoon knopje op het stuur ??
Word bij mij namelijk wel het gesprek beëindigd en stap ik uit en hoef ik die melding niet weg te klikken op scherm.

Maar goed als goed is heb je hem nu ook uitstaan die melding ???
 

jesse_s93

Donateur
Goede suggestie, maar die phone knop heb ik dus niet op het stuur ;) is ingeruild voor de "view" knop. Daar kun je een gesprek niet mee ophangen.

On-topic. Het verschilt dus per model en infotainmentsysteem of het wel of niet uit zetten is.
 
Bovenaan Onderaan