Uitvallende aandrijving

LakeRoad

Nieuw lid
Recent een paar keer meegemaakt, maar niet consequent: als ik afrijdend op (bijv) een kruising het stroompedaal lift om daarna direct weer op te trekken, geeft de Enyaq niet thuis: geen / heel weinig aandrijving, waarna dit zich pas na 1-2 seconden later herstelt. Verder eigenlijk nooit last met de Enyaq, qua reactiesnelheid op stroompedaal.
Omdat dit een enkele keer gebeurt, had ik er eerder niet zo’n aandacht voor gehad. Maar recent gebeurde dit bij het oprijden van een drukke kruising en stond ik midden op de weg gevaarlijk stil…
Herken jij dit ‘euvel’ misschien? Ik heb het ook bij Skoda gemeld, maar nog geen response.

ertromp

Forumguru
In welke rijmodus heb je de auto staan? Eco of Comfort of Sport of ??? Dat maakt nogal wat uit in de respons van je stroompedaal

hemi24

Forumguru
Herken het wel, heb ook bij de ID.3 een keer of twee, drie gehad dat bij het wegrijden uit de straat de respons van het gaspedaal even een seconde haperde.

Beetje hetzelfde gevoel als wanneer je voet van het gaspedaal glijdt…

ertromp

Forumguru
Product eigenschap :nailbiting:.......... Ben nog wel benieuwd of dat in alle rijmodussen is of in een bepaalde @LakeRoad. Ik herken het bij mijn ID3 absoluut niet

LakeRoad

Nieuw lid
Het probleem komt voor in de standaard rijmodus, ik gebruik de andere niet. Bij PON Amersfoort herkenden ze het probleem (alleen) na een onderhouds-/reparatiebeurt, dan komt het wel eens voor als de werkplaats een testrit maakt dat-ie bij wegrijden inhoudt. Dan volstaat een ‘systeem herstel’. Ik mijn geval gebeurt het vaker en is er geen reparatie geweest. De Enyaq staat nu voor medio januari ingepland voor een onderzoek en het is gemeld aan de fabriek. We’ll wait and see..

Tees

Donateur
Poe, ik vind het nogal wat, 2 maanden wachttijd voor een probleem wat potentieel (levens)gevaarlijk is...Tuurlijk hebben alle dealers het druk, maar je mag toch hopen dat ze voor serieuze problemen wel zorgen dat ze tijd vrijmaken?

Tees

Donateur
Dat het onvoorspelbaar gebeurt maakt het gevaarlijk. Als je t weet kan je erop anticiperen (zoals bij een benzineauto), maar als je niet weet wanneer t gebeurt, kan dat gevaarlijke situaties opleveren.

hemi24

Forumguru
In mijn geval is het niet veel meer of minder alsof het gaspedaal even een fractie van een seconde niet reageert.
Dit zou ik niet direct als gevaarlijk willen bestempelen…

Bovenaan Onderaan