Uitvallen radio (Columbus)...

GRoel

Lid
Vandaag reed mijn vrouw naar huis toen ze een harde knal hoorde (ze dacht dat er iets op het dak viel!). Meteen viel de radio (Columbus) uit. Ze kon 'm gewoon weer aanzetten en hij deed het weer, maar het is toch vreemd.
Ik meen me te herinneren dat een dergelijk onderwerp pas is langs gekomen, maar ik kan het niet meer vinden en ik geloof dat die radio het helemaal niet meer deed.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??

GRoel

PS Ik heb het dak net ff gecheckt en er zit geen deuk in, dus het was echt de radio. ;)
 

Tallguy

Forumguru
dit hoort thuis onder Audio, video, navigatie en andere gadgets topic.

Klinkt trouwens wel verdacht veel op het oude 'knal' topic van de Stream radio. Zeker weten dat het een Columbus is?? Lijkt me wel want je zet het nadrukkelijk neer, maar toch....je bent dan de 1e die het meldt.
 

GRoel

Lid
Ja ik twijfelde al over de plaats, bedankt voor het verplaatsen.

En ja, het is echt een Columbus....

GRoel
 

Steve

Senior Member
Dat was ik die erover vertelde in een topic dat ging over no problem geloof ik.

Ik had dat na 2 dagen met een harde knal.
Radio uit en verder bleef alles aan en de radio ging na een minuut of wat weer automagisch aan.

Vandeweek ben ik ervoor bij de dealer geweest aangezien hij nu regelmatig reset vanzelf.
Elke keer duurt het een minuut of 5 voordat het systeem weer up en running is (reboot oid ?)

Bij de dealer konden ze me vertellen dat het al 20x was gebeurd en 11 februari word ie opnieuw uitgelezen tijdens een kleine reparatie.
Mocht het weer te vaak zijn voorgekomen word er een nieuwe besteld.

Ik had trouwens ook geen deuk in me dak maar schrok wel van de knal.
 

higgy

Forumguru
Begint dit gez**k nou ook al met de Columbus????
Verdorie, laat Skoda daar eens wat aan doen...
 

!Škoda!

Actief lid
Zou het niet kunnen dat de (gevoedde) antenne een elco heeft op of vlak bij het dak? Als die opblazen geeft dat een fikse knal. Verkaart ook gelijk de problemen erna door de spanningspiek en ongestabiliseerde spanning (elcos stabiliseren / dempen spanninspieken)
is mogelijk ook een ingang van de radio "geklapt", met als resultaat dat bij een piekje spanning, een overload plaatsvindt en een shutdown/reboot van het systeem (uit veiligheidsoverwegingen, of een "blue screen" achtig iets)
 
Ik heb ook even navraag gedaan bij 2 dealers over de blijkbaar vele klachten over dit systeem, maar daar was geen enkele klacht bekend. Gelukkig maar...succes met het oplossen van je probleem.
 

!Škoda!

Actief lid
Ik heb ook even navraag gedaan bij 2 dealers over de blijkbaar vele klachten over dit systeem, maar daar was geen enkele klacht bekend. Gelukkig maar...succes met het oplossen van je probleem.
Waar haal je de "vele" problemen vandaan? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor op een Columbus. Bij de oude Nexus was dit probleem wel vaker gesignaleerd, maar voor zover ik heb begrepen ook weer niet erg groot (minder dan 1 op 100 lijkt me....). Dealers zijn voor dergelijke vragen ook weer niet de meest betrouwbare bron (zelfs bij 1 op 10 problemen noemen ze het een zeldzaam incident :( om de verkoop niet in gevaar te laten komen :( )
 

Steve

Senior Member
Ik heb ook even navraag gedaan bij 2 dealers over de blijkbaar vele klachten over dit systeem, maar daar was geen enkele klacht bekend. Gelukkig maar...succes met het oplossen van je probleem.
Mijn dealer wist ervan toen ik het hem vertelde.
Niet specifiek over de Columbus maar het leek ergens op en ze gingen hem gelijk uitlezen.
 
Waar haal je de "vele" problemen vandaan? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor op een Columbus. Bij de oude Nexus was dit probleem wel vaker gesignaleerd, maar voor zover ik heb begrepen ook weer niet erg groot (minder dan 1 op 100 lijkt me....). Dealers zijn voor dergelijke vragen ook weer niet de meest betrouwbare bron (zelfs bij 1 op 10 problemen noemen ze het een zeldzaam incident :( om de verkoop niet in gevaar te laten komen :( )

Ik heb het specifiek over de Nexus gehad, over de nieuwe navigatie had geen enkele dealer problemen/klachten vernomen. Vandaar mijn reactie, het is dus geen bekende klacht lijkt mij.
 

!Škoda!

Actief lid
Ik heb het specifiek over de Nexus gehad, over de nieuwe navigatie had geen enkele dealer problemen/klachten vernomen. Vandaar mijn reactie, het is dus geen bekende klacht lijkt mij.
De nieuwe nav word pas een maand of vijf bij VAG ingebouwd, pas een maand of twee bij Skoda. Lijkt me niet dat het nu al klachten regent........

Als de dealers niet van de problemen met NEXUS hebben gehoord, moeten ze maar eens naar de audioloog, of minder denigrerend doen over ervaren problemen. (Zijn er ook weer niet ontzettend veel, maar nooit iets van gehoord: Of hij neemt zijn vak niet serieus, of hij neemt de klanten niet serieus, of hij is inderdaad doof voor kritiek en derhalve onbekwaam.)
 
De dealers hebben zeker te maken met klachten over de Nexus. Sterker nog, ik heb zelf 2 klachten gehad met dit apparaat in m'n eerste Golf V.

Ik lees ook nergens dat het klachten zou regenen over de RNS510/Columbus...
 
Bovenaan Onderaan