Uitslag Vierseizoenenbanden test 2011 van de Consumentenbond

deusjevo

Forumguru
Ik ben geen lid van de Consumentenbond maar misschien dat iemand mij kan helpen aan een PDFje met de uitslag van de Vierseizoenenbanden test 2011?

Wilko

Senior Member
Net even op de consumentenbond site gekeken, maar kan zo snel geen PDF vinden.
Ik zie wel dat van de vijf 4-seizoenenbanden er geen één een hogere score dan 5 (op een schaal tot 10) heeft.
Dat is de Goodyear Vector met 5.
Dan komt met 4,4 de Sava Adapto, daarna de Kleber Quadraxer met een score van 4, de Hankook Optima met 3,5 en tot slot de Vredestijn Quatrac met 3.

Sparkie

Forumguru
De consumentbond heeft in 2011 geen Vierseizoenenbandentest gedaan. Wel een test over winterbanden

Hier is een alinea opgenomen over de vierseizoenenband:
[h=2]Vierseizoenenbanden[/h] Naast de 13 winterbanden in de 175-groep zijn er ook 6 vierseizoenenbanden (ook wel 'allseasonbanden' genoemd) getest in deze groep. Geen van deze banden doet het goed op sneeuw en ijs. Onder zomerse omstandigheden presteren ze op natte en droge weg ook niet beter dan redelijk.
Op basis van deze resultaten blijft de Consumentenbond adviseren voor winterbanden te kiezen. Alleen als je de keuze hebt de auto te laten staan bij echte winterse omstandigheden, kun je de aanschaf van vierseizoenenbanden overwegen.

Als beste uit de test kwamen de Continental WinterContact TS800 en TS830 en beste koop was de Michelin Alpin A4

Eventueel kan ik je via PM nog wel een PDF sturen van de test.

deusjevo

Forumguru
Net even op de consumentenbond site gekeken, maar kan zo snel geen PDF vinden.
Ik zie wel dat van de vijf 4-seizoenenbanden er geen één een hogere score dan 5 (op een schaal tot 10) heeft.
Dat is de Goodyear Vector met 5.
Dan komt met 4,4 de Sava Adapto, daarna de Kleber Quadraxer met een score van 4, de Hankook Optima met 3,5 en tot slot de Vredestijn Quatrac met 3.
En die laatste hebben wij juist onder de Panda zitten en die hebben toch wel goed gepresteerd afgelopen winter...:crazy:

Wilko

Senior Member
Tja, dat begrijp ik, maar dat blijft echter een subjectieve ervaring.
Bij zo'n test vergelijken ze die specifieke banden met o.a. in de winter veel beter presterende winterbanden en andere producten, en dan komt de ene nu eenmaal beter naar voren dan de ander.
Ik moet daarbij wel zeggen dat het me soms verbaast hoe banden bij verschillende tests van verschillende organisaties toch een andere score krijgen (denk aan de ANWB/ADAC/ATAC/Consumentenbond e.d.) t.o.v. elkaar.

Bovenaan Onderaan