Uitlezen waardes via climatronic

Rolle

Senior Member
Er heeft een tijdje geleden een lijstje in het forum gestaan met welke waardes je via de display van de climatronic kan uitlezen (pre-FL). Oliedruk, temperatuur, effectieve snelheid enzo. Vind dit lijstje niet direct terug en weet niet meer welke waarde waarvoor staat.

Iemand die dit lijstje zo kan opduikelen?
 

ertromp

Forumguru
Climatronic uitlezen geeft alleen maar waarden/instellingen weer van de klimaatinstallatie. Bij deze het overzicht (uit een duitse site):

Steuercodes zur Climatronic im Octavia​
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]
Um in den Wartungsmodus der Climatronic zu gelangen, sind folgende 3 Tasten gleichzeitig zu
drücken:​
[/FONT]
[/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]
Kälter​
[/FONT]​
[/FONT]​
[/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]+ [/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]Gebläse „Minus“ [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]+ [/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]Econ

[/FONT]
[/FONT]
[/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]
Das „Durchzappen“ erfolgt mit den beiden Temperaturtasten​
[/FONT]​
[/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]„Plus“ [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]und [/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]„Minus“[/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold].
Die beste Funktion ist auf Kanal 16, denn da wird die aktuelle Geschwindigkeit digital angezeigt!
Schaut mal auf die Abweichung zum Analogtacho.

[/FONT][/FONT]
00 = Gesamtstellwert, 0=max. kühlen, 255 max. heizen
01 = Innentemperaturfühler (am Bedienteil der Climatronic)
02 = Durchschnittlicher Sonneneinstrahlungsindex
03 = Sonneneinstrahlungsindex in mW/cm²
04 = Außentemperatur Stoßstange (gemittelt/verzögert)
05 = Aktueller Wert: Außentemperatur Stoßstange
06 = Temperatur Frischluftansaugkanal (?)
07 = Temperatur Fußauströmer
08 = Temperatur, aber kein Fühler angeschlossen
09 = Gebläseregelung (kann man mit +/- Gebläsemotor regeln)
10 = Gebläsestärke
11 = Temperaturklappe (0 = max. warm, 255 = max. kalt), (+/-)
12 = Klappe Oberkörper (+/-)
13 = Klappe Umluft (+/-)
14 = Klappe für Frontscheibe (+/-)
15 = Zeit seit Motorstart in Sekunden
16 = Geschwindigkeit (Digitaltacho)
17 = ?
18 = ist meistens 0. Sporadisch hatte ich dort 65, 68 und 69 (wenn's sehr, sehr heiß). Keine Idee, was es bedeutet.
19 = ?
20 = ?
21 = ?
22 = ?
23 = ? Temperatur Id. mit #7 ?!
24 = akt. Temperatur Wärmeklappe od.: eine über +/- einstellbare Temperatur. Ich nehme an es ist die maximal erlaubte
Temperatur für Nr. 23 bzw. Nr. 7, damit die Füße nicht anbrennen
25 = ?
26 = Istwert Temperaturklappe
27 = ?
28 = ?
29 = Istwert Fußraum ?
30 = ?
31 = ?
32 = Istwert Umluftklappe
33 = ?
34 = ?
35 = Istwert Fensterdüse (Defroster düse oder wie sich der scheiß nennt)
36 = ?
37 = ?
ab 38 stehen feste werte:
38 = 10
39 = 0
40 = -51°C
41 = 0
42 = 3
43 = 2
44 = 0​
www.skodafreunde.de
 

Gieliovd

Forumguru
Nee, Rolle bedoelt dat je op dit schermpje ook andere gegevens kan laten weergeven dan A/C gegevens.

Dus zoals hij schreef: op dat kleine schermpje ook je snelheid enzo laten zien.
 

ertromp

Forumguru
Voor zover ik op m'n display van de climatronic heb gezien alleen de climatronic instellingen en waarden zichtbaar en alleen de snelheid.
Ben benieuwd welke reacties er meer komen
 

Gieliovd

Forumguru
Er is een knoppencombinatie waarmee je dus van alles tevoorschijn tovert. Ik weet niet meer waar het staat...

Iets gevonden:

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=1617&highlight=climatronic+snelheid


CLIMATRONIC WORDT BOORDCOMPUTER:


Je krijgt het Menu door op je climatronic de volgende toetscombinatie tegelijk in te drukken:


  • Blower minder
  • Temperatuur lager
  • Econ


Gebruik vervolgens de temperatuur toetsen om door het Menu te lopen.

Om uit het menu te gaan; druk nogmaals op Econ. Als je de motor afzet; dan komt het menu ook weer automatisch in de begin stand.

Onderstaande lijsten zijn ook voor de Audi. De VW climatronic heeft maar 45 mogelijkheden.




The channels that I know the meaning of are:
1 Interior temperature (sensor)
3 Sunlight sensor
7 Coolant temperature sensor
9 Blower speed (adjustable)
10 Measured blower speed (sensor)
11 Defog valve (adj. 0-255)
12 Dashboard ventilation valve (adj. 0-255)
13 Recirculation valve (adj. 0-255)
14 Lower ventilation valve (adj. 0-255)
16 Speed (sensor)



[FONT=&quot]Inhalt 1 Systemfehler = #systemerror
2 Ist-Wert Fühler virtuell = #actual value sensor virtual
3 Ist-wert Innenfühler Konsole = #actual value inner sensor console
4 Ist-Wert Außentemperaturfühler Wasserkasten = #actual value outside temp sensor water reservoir
5 Ist-Wert Außentemperaturfühler Stoßfänger = #actual value outside temp sensor bumper
6 Ist-Wert Ausblasfühler Fußraum = #actual value bloweroutlet sensor footspace
7 Ist-Wert Ausblasfühler Mannanströmer = #actual value bloweroutlet sensor dashboard
8 Displaycheck #
9 Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Temperaturklappe = #actual digital value feedback potentiometer temp. valve
10 Soll-Digitalwert Temperaturklappe = #set digital value temp. valve
11 Ist-Digitalwert Rückmeldepoti A/C Klappe
12 Soll-Digitalwert A/C Klappe
13 Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Fuß/Def. Klappe
14 Soll-Digitalwert Fuß/Def. Klappe
15 Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Stauluftklappe
16 Soll-Digitalwert Stauluftklappe
17 Fahrgeschwindigkeit (km/h) = Channel 16
18 Istwert der Gebläsespannung (Volt)
19 Sollwert der Gebläsespannung (Volt)

[/FONT]

© The GolfTouch
[FONT=&quot]20 Istwert der Kompressor/Bordspannung (Volt)
21 Anzahl Niederspannungsereignisse (nicht flüchtig)
22 Schaltzustand des Hochdruckfühlers
23 Anzahl Hochdruckereignisse (flüchtig)
24 Anzahl Hochdruckereignisse (nicht flüchtig)
25 A/D-Wert Kick-Down Schalter
26 A/D-Wert Heißleuchte
27 Motordrehzahl
28 Kompressordrehzahl
29 Codierung
30 Software-Version
31 Softwareindex
32 Potifehlerzähler Temperaturklappe
33 Potifehlerzähler A/C Klappe
34 Potifehlerzähler Fuß/def. [/FONT][FONT=&quot]Klappe
35 Potifehlerzähler Stauluftklappe
36 Temperaturklappe Anschlag kalt
37 Temperaturklappe Anschlag warm
38 A/C Klappe Anschlag geschlossen
39 A/C Klappe Anschlag offen
40 Fuß/Def. Klappe Anschlag Def.
41 Fuß/Def. Klappe Anschlag Fuß
42 Stauluftklappe Anschlag auf
43 Stauluftklappe Anschlag zu
44 Fahrzykluszähler
45 Innentemperatur gerechnet (Nine) dig
46 Außentemperatur gefiltert °C
47 Außentemperatur ungefiltert °C
48 ECOR
49 Fehlerzähler Tachosignal
50 Standzeit in min
51 Motortemperatur °C
52 Kompressor Abschalt-Bedingungen (Anhang)
53 Anzeige aktiver el. Ausgänge x x Kompressor Umluftventil x Wasserventil
54 Regelkennziffer
55 Außentemperatur °C
56 Innenfühler virtuell °C
57 Innenfühler Konsole °C
58 Temperatur Wasserkasten °C
59 Temperatur Stoßfänger °C
60 Ausblasfühler Fußraum °C
61 Ausblasfühler Mannanströmer °C
62 Sonnenintensität W/m² = Channel 3
63 Sonnenintensität gefiltert W/m²
64 Delta Lüfteranhebung
65 Delta A/C Klappenverschiebung
66 Zeitkonstante 1,8 sec
67 Kaltstartkorrektur
68 Maximale Stellgröße für I- bzw. P-Anteil
69 Ist-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts)
70 Soll-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts)
71 Abweichung (Epsilon)
72 Anteil (+heizen -kühlen)[/FONT]



© The GolfTouch


Contents of 1 system error # system error
2 actual value feeler virtually # actual VALUE sensor virtual
3 actual value of interior feelers console # actual VALUE internal sensor CONSOLE
4 actual value outside temperature feeler wasserkasten # actual VALUE outside temp sensor water reservoir
5 actual value outside temperature feeler bumper # actual VALUE outside temp sensor more bumper
6 actual value blowing out feeler floor space # actual VALUE bloweroutlet sensor footspace
7 actual value blowing out feeler Mannanstroemer # actual VALUE bloweroutlet sensor dashboard
8 display CHECKS #
9 actual digital value answering potentiometer temperature flap # actual digitally VALUE feedback potentiometer temp valve
10 debit digital value temperature flap # set digitally VALUE temp valve
11 actual digital value answering potentiometer A/C flap
12 debit digital value A/C flap
13 actual digital value answering potentiometer Fuss/Def. Flap
14 debit digital value Fuss/Def. Flap
15 actual digital value answering potentiometer ram air flap
16 debit digital value ram air flap
17 driving speed (km/h) 16
18 actual value of the blower voltage (volt) 19 desired value of the blower voltage (volt)
20 actual value of the compressor/on-board voltage (volt)
21 amount of of low-voltage events (not volatile)
22 switching status of the high pressure feeler
23 number of high pressure events (volatile)
24 number of high pressure events (not volatile)
25 A/D value kickdown switch
26 A/D value hot light
27 engine speed
28 compressor number of revolutions
29 coding
30 software-Version
31 software index of
32 potentiometer error counters temperature flap of
33 potentiometer error counters A/C flap of
34 potentiometer error counters Fuss/def. Flap of
35 potentiometer error counters ram air flap
36 temperature flap impact coldly
37 temperature flap impact warmly
38 A/C flap impact closed
39 A/C flap impact openly
40 Fuss/Def. Impact Def folds.
41 Fuss/Def. Impact foot
42 ram air flap impact on
43 ram air flap impact folds to
44 operating cycle counters
45 interior temperature counted (Nine) dig
46 outside temperature filtered °C
47 outside temperature not filtered °C
48 ECOR of
49 error counters Tachosignal
50 service life in min
51 engine temperature °C
52 compressor power-off conditions (appendix)
53 display more actively el. Outputs x x compressor circulating air valve x water valve
54 rule code digit
55 outside temperature °C of
56 interior feelers virtually °C of



© The GolfTouch
57 interior feelers console °C
58 temperature wasserkasten °C
59 temperature bumper °C of
60 blowing out feelers floor space °C of
61 blowing out feelers Mannanstroemer °C
62 sun intensity W/m² 3
63 sun intensity filtered W/m²
64 delta exhaust rise
65 delta A/C flap shift
66 time constant 1.8 seconds of
67 cold weather starting correction
68 max. correcting variable for i or sectionsection section of
69 actual value blowing out feeler foot (cnts)
70 desired value blowing out feeler foot (cnts)
71 deviation (Epsilon)
72 proportion (+heizen - cool)


© The GolfTouch
 

Rolle

Senior Member
Bovenstaan,de is inderdaad wat ik bedoel maar komt niet overeen met mijn O2 19 is bv de snelheid van de wagen, ik ben op zoek naar de code die staat voor de olietemperatuur
 

Octavia_II

Actief lid
Bovenstaan,de is inderdaad wat ik bedoel maar komt niet overeen met mijn O2 19 is bv de snelheid van de wagen, ik ben op zoek naar de code die staat voor de olietemperatuur

Rolle,

het lijstje wat Gieliovd gepost heeft is voor een Octavia I.
Onderstaande lijst geldt voor een Octavia II (in ieder geval pre FL).

Ps. 19-2 (Motor temperature °C) is de koelwater temperatuur en NIET de olietemperatuur! :crazy:

Duel zone Climatronic settings
Like the previous version there are a ton of settings and information hidden in the climatronic computer.
To get this, press the ECON and the top right air direction button (next to recirc) simultaneously. To get back to temperature control press AUTO and ECON simultaneously
The passenger side temp control dial sets the section (1-30)
The fan speed dial sets the subsection and is shown in the passenger side LCD screen to the right of the main number.
The one that everyone wants is true speed, whis can be found in section 19.
Subsection 0 shows Kmh, subsection 1 shows Mph.
Subsection 3 shows the revs to the nearest 100 (tickover is about 870rpm and shows up as 08 on the display)

Climatronic settings Overview
here are all the climate contol settings. Now these have been translated by someone else from Spanish. The translation is not brilliant and where I have been able to, I have made it easier to understand (so most of it has been left alone)

To enter the climate settings, press ECON and the top right button in the middle cluster of 4 buttons.
To change the main channel (large number on passenger side LCD), use the passenger side temp dial. To change the sub channel (the small number to the top right of the main number), use the fan speed dial.
To exit press AUTO and ECO simultaniously.

Main channel: 0 - System data
0 Number program
1 Left ERL
2 Skillful ERL
3 Point of job accensione/avvio
4 I recirculate automatic rifle (motor)/I recirculate automatic rifle Bit
5 Heating from active detention
6 Air Quality (7 = fresh air)
7 Deriving
8 Acronym country
9 Sensor zone head

Main channel: 1 - UIF
0 Inner temperature (°C)
1 Surface Temperature (°C) (I think it means external)
2 Temperature piastrine in platinum (°C)
3 Corrector piastrine in platinum (°C)
4 Uif-Sonnenint
5 Corrector radiation (°C)
6 dynamic corrector (°C)
7 OrrettoreC I recirculate (°C)
8 thermal corrector (°C)
9 Compensation ignition (°C)

Main channel: 2 - Sensor radiation SX
0 Radiation not delayed (W/m2)
1 Corrector radiation for regolator temperature (W/m2)
2 Corrector radiation for impeller (W/m2)
3 Value TO

Main Channel: 3 - Sensor radiation DX
0 Radiation not delayed (W/m2)
1 Corrector radiation for regolator temperature (W/m2)
2 Corrector radiation for impeller (W/m2)
3 Value TO

Main Channel: 4 - External Temperature
0 External temperature (°C)
1 Temp. External line CAN (°C)
2 Temperature inhaled air climate (°C)

Main Channel: 5 - Theoretical temperature SX
0 Theoretical Temp. air in escape SX (°C)
1 Theoretical difference between temp. and temp. effective (°C)
2 Value regulation the sx. (½% )
3 Pi-Stell-Max (½%)
4 Defrost SX

Main channel: 6 - Found temperature SX
0 Temp. Found SX (°C)
1 Temp. Feet SX (°C)
2 Temp. Facade SX (°C)

Main channel: 7 - Theoretical temperature DX
0 Theoretical Temp. air in escape DX (°C)
1 Theoretical difference between temp. and temp. effective DX (°C)
2 Values of regulation regolator (½% )
3 Pi-Stell-Max (½% )
4 Defrost

Main channel: 8 - Found temperature DX
0 Found Temp. air in escape DX (°C)
1 Temp. Feet (°C)
2 Temp. Facade (°C)

Main channel:9 - Theoretical temperature evaporator
0 Theoretical temperature evaporator (°C)
1 Theoretical difference between temp. and temp. effective evaporator (°C)
2 Values of regulation evaporator (5mA/Dig)
3 Modality Regolator evaporator (you see under)

Main channel: 10 - Effective temperature evaporator
0 Effective temperature evaporator (°C)
1 Pressure coolant climate (bar)
2 Medium temperature coolant climate (°C)

Main channel:11 - Climate control compressor
0 Power theoretical electrical worker
1 Power effective electrical worker
2 Power electrical worker max
3 Kompressor PWM (0... 200) (Dig)
4 Power electrical worker offset compressor
5 Values power electrical worker
6 Code disinserito compressor (you see system)

Main channel:12 - Climate control impeller
0 Theoretical tension of the electric impeller (V)
1 Manual regulation
2 Code anomaly
3 Reduction impeller (V)
4 Impeller offset (0.1V)



Main channel: 13 - Temperature bocchette air SX
0 Formattato theoretical value (%)
1 Real theoretical value temp. Bocchette sx.(Dig)
2 Confirmation el. temp. Bocchette sx (Dig.)
3 The maximum limit temp. Bocchette sx. (Dig)
4 Limit min. temp. Bocchette sx. (Dig)

Main channel: 14 - Temperature bocchette air DX
0 Formattato theoretical value (%)
1 Real theoretical value temp. Bocchette dx (Dig)
2 Confirmation el. temp. Bocchette dx (Dig)
3 The maximum limit temp. Bocchette dx (Dig)
4 Limit min. temp. Bocchette dx. (Dig)

Main channel: 15 - Piedi/centrale temperature bocchetta
0 Formattato theoretical value (%)
1 Real theoretical value temp. Bocchetta centers them (Dig)
2 Confirmation el. temp. bocchetta centers them (Dig)
3 The maximum limit temp. bocchetta centers them (Dig)
4 Limit min. temp. bocchetta centers them (Dig)

Main channel:16 - Defrost Shovel
0 Formattato theoretical value (%)
1 Theoretical value real Defrost shovel (Dig)
2 Confirmation el. Defrost shovel (Dig)
3 Limit maximum Defrost shovel (Dig)
4 Limit min. Defrost shovel (Dig)

Main channel: 17 - Shovel I recirculate inner
0 Formattato theoretical value (%)
1 Theoretical value real shovel I recirculate (Dig)
2 Confirmation el. shovel I recirculate (Dig)
3 Limit maximum shovel I recirculate (Dig)
4 Limit min. shovel I recirculate (Dig)

Main channel: 18 - Shovel cold air
0 Formattato theoretical value (%)
1 Theoretical value real Shovel cold air (Dig)
2 Confirmation el. Shovel cold air (Dig)
3 Limit maximum Shovel cold air (Dig)
4 Limit min. Shovel cold air (Dig)

Main channel: 19 - Data Motor
0 Vehicle velocity (km/h)
1 Vehicle velocity (Mph)
2 Motor temperature (°C)
3 Engine speed (RPM)
4 Air con compressor speed (RPM)

Main channel: 20 - Data sent by CAN
0 Additional heating (upon request) (1 = on)
1 Confirmation el. PTC (1 = on)
2 Power el. effective PTC
3 % air demanded from radiating climate (%)
4 Relationship % of radiating peak air (%)
5 No performance demanded to the disp. of heating (1=no performance heating)

Main channel: 21 - Ripartitore of air Climate
0 Defrost (%)
1 Facade (%)
2 Feet (%)
3 Bocchetta areazione (%)
4 I recirculate fresh air/cleaned up (+ bocchetta...) (%)
5 Appraisal sensor (%)




Main channel: 22 - Data timer
0 Period of pause (min)
1 Motor operating time (sec)
2 Operating time with inserted key (Sec)

Main channel: 23 - Special channel
0 Sensor inner lighting system (Dig)
1 Air quality sensor

Main channel:24 - Version software
0 Development state
1 Software version
2 Type SW
3 Keep Frozen (0/1 = Values of refrigeration come maintained ad.eccezione.della Diagnosis )
4 Version K Matrix
5 EEP- Testflags
6 It codifies Vag (2)

Main channel: 25 - Test channels
1 - 9

Main channel: 26 - Parameters for surveys on crystals
0 Delay (sec)
1 Passo/udm (digit)
2 The minimal limit (digit)
3 Limit max. (digit)
4 Passo/udm on HellaKit

Main channel: 26 - Bocchetta direct areazione
0 Formattato theoretical value (%)
1 Theoretical value real Bocchetta direct areazione (Dig.)
2 Confirmation el. Bocchetta direct areazione (Dig.)
3 Limit max. Bocchetta direct areazione (Dig.)
4 Limit min. Bocchetta direct areazione (Dig.)

Main channel: 28 - Umidita
0 Theoretical Umidita (%)
1 Relative Umidita on temperature UIF (%)
2 Temp. Crystals WSS (°C)
3 Temperature condensation point (°C)
4 Difference temperature of the melting point (°C)

Main channel: 29 - Crude values umidita
0 Temp.
Crystals, corrected (°C)
1 Temp.
Crystals, not corrected (°C)
2 Sensor umidita (%)
3 Temperature sensor (°C)
4 Temperature condensation point (test measure) (°C)
5 Code anomaly

Main channel: 30 - Values indicated to you umidita
0 Value sensor termofilo (Dig.)
1 Temperature rif. termofilo (Dig.)
2 Periodic duration umidita (10 (to the power of -4) sec)
3 Temp. Reference umidita (Dig.)
4 Umidita Rel. on the sensor (%)
5 Temperature sensor umidita (°C)
6 Temperature crystals (not corrected) (°C)


Groet,

Charlie
 

VEEJAY

Forumguru
er zit ook verschil tussen O2 voor en na sept 2006 met deze climacodes. (ook verschil in Maxidot instellingen). Eigen ervaring.
 

Octavia_II

Actief lid
er zit ook verschil tussen O2 voor en na sept 2006 met deze climacodes. (ook verschil in Maxidot instellingen). Eigen ervaring.

@VEEJAY
Euuh, welke dan ?
Ennuh, van welke maand is jouw O2?

@Gieliovd
Geeft niet, nu staan beide varianten in deze thread. :super:

Groet,

Charlie
 

Rolle

Senior Member
@ Charlie,

That's the one thanks. Dacht alleen dat het de olietemperatuur was die weergegeven werd.
Is er eventueel een verhouding (te berekenen) tussen de koelwater temperatuur en die van de olie?
 

Octavia_II

Actief lid
@ Charlie,

That's the one thanks. Dacht alleen dat het de olietemperatuur was die weergegeven werd.
Is er eventueel een verhouding (te berekenen) tussen de koelwater temperatuur en die van de olie?

Hoi Rolle,

met het warm rijden blijft de temperatuur van de olie achter bij de koelvloeistof. Echter omdat de koelvloeistof aktief gekoeld wordt (d.m.v. de radiateur) zal deze normaal gesproken niet warmer worden dan +/- 90 graden. De olie daarintegen kan veel warmer worden.

Dus er is geen verhouding te berekenen.

Groet,

Charlie
 

Rolle

Senior Member
Hey Charlie,

Bedankt voor de uitleg, klinkt inderdaad erg logisch. Het is maar dat men zegt dat de motor goed op temperatuur moet zijn alvorens erg door te trappen. Maar dat je niet mag afgaan op de koelwatertemperatuur, maar je ziet nergens hoe warm de motor (olie dus) is en wanneer je "veilig" kan gas geven.
 

VEEJAY

Forumguru
@VEEJAY
Euuh, welke dan ?
Ennuh, van welke maand is jouw O2?

@Gieliovd
Geeft niet, nu staan beide varianten in deze thread. :super:

Groet,

Charlie

Huidige O2 is van sept 2006. Heeft in de maxidot de mogelijkheid voor automatisch sluiten deuren en rain closing nog een paar niet zo belangrijke dingen die even niet in me opkomen. De 2005 versie die ik had minder opties in de maxidot.
 

Happyman

Forumguru
Ik zat gisteren even in het hidden menu van mijn climatronic te neuzen. Weet iemand al het kanaal waar ik de olietemperatuur kan aflezen of is dat gewoon niet mogelijk? In een paar posts hierboven staat wel dat 19.2 De motor temperatuur is, is dat dan het koelwater of de olie?
 
Bovenaan Onderaan