Uitleg over (mogelijkheden) TDI tuning

Max5

Senior Member
En over grote wielen, helemaal waar! :worshippy:
Hoe kleiner de auto, hoe meer last je daarvan hebt.

Max5

Senior Member
Dat mag je helemaal zelf weten... wie mooi wil zijn moet pijn lijden :(

Laat ik het wat nuanceren.
Op een slechte hobbelige weg heb je met zware (=grote) wielen minder comfort en ook het contact met de weg zal minder zijn.
Op een biljartlaken maakt kwa comfort niet veel uit (misschien iets meer rolgeluiden voor de kniesoor) maar zullen grote wielen wél strakker sturen door de kleinere wang van je band.

MarcoO2

Forumguru
Mooi filmpje, Veelay! Maar zei jij nou dat die kerel er verstand van lijkt te hebben?

Ik ken één iemand die zijn auto door hem heeft laten tunen, en ik heb ooit met die persoon in DUitsland gereden. Nou....... :uitlachen:

Of lag dat aan de bestuurder? hahaha... :winkie:

djmshell

Senior Member
17" Cigaro schijnt wel te kunnen de RS staat er standaard op. heeft bijna exact dezezelfde specs ( wielbasis, lengte, hoogte en breedte, gewicht) of is dan hier ook de motor en onderstel nog van belang?

Gelijk ff een :ot: vraag: Heeft iemand er 7.0Jx17'' op zijn faab liggen en wat zijn de ervaringen??? Deze velg is ook 1" breder als de standaard antares (6.0Jx15"') steekt de 17'' buiten de wielkas of valt dat mee

Sorry ben hier een beetje een leek in:(. En begin nu eigenlijk wel te twijfelen...

djmshell

Senior Member
Maar als een wiel groter is betekend dat dan ook direct veel zwaarder. dat hangt dan weer af van de dikte van het materiaal toch? en heeft een RS een ander onderstel waardoor er standaard Cigaro onder kunnen?

Hetzer

Forumguru
@djmshell, niet alle grote velgen zijn zwaarder, er zijn zgn "lichtgewicht" velgen op de markt, van o.a Brock en BBS, maar ook mijn huidige velgen zijn een stuk lichter dan bijvoorbeeld de 16 inch Atria's of Elba's
Al de standaard Skoda/VW velgen wegen echt als lood, zal je wel merken als je de banden eens verwisseld, ik ben bang dat het bij de 17 inch RS velgen net zo is.

@Piair , dump valve gebruiken ze toch juist bij tdi's, geen flauw idee wat het nut en belang is, heeft dat niet iest met de het afblazen van de turbo druk te maken??

Die eigenaar van JB autosrevice , is dacht ik Jos BR , hier op het forum http://www.skodaforum.nl/board/member.php?787-jos_br.
Leuk filmpje Jos!!!!!!!

aiva tco adoks

Forumguru
Volgens mij heeft Citroen daarom licht gewicht metalen/stalen velgen.Puur om het comfort te verbeteren.
En daar staan Citroen ook bekend om

Bovenaan Onderaan