Uitlaatsierstuk

Op m'n huidige O2 Combi heb ik een mooi uitlaatsierstuk staan. Ik zou dit ook op m'n volgende O2 FL willen plaatsen maar ik vind nergens gegevens over het soort uitlaat van de 1.6 CRTDI Combi ambiente (geen Greenline). Is dit ook een dubbele uitlaat zoals bij de 1.9 TDI of een enkele uitlaat (en welke diameter heeft deze uitlaat dan?)

Greetz :bye:

Falcon

Donateur
Pak even de andere prijslijst (dus niet die van Businessline) en onderaan bij Accesoires kun je hem kiezen voor 74 euries. Ook instaplijsten etcetra.

Zie trouwens net dat je Belg bent.. dus daar kan het net even anders zijn :)

flip

Lid
Het is een enkele uitlaat. Alleen jammer dat zoonlief met de 1.6cr op pad is, anders kon ik je de diameter geven (is behoorlijk breed, dat wel)

Falcon

Donateur
Waarschijnlijk dezelfde diameter als mijn Pre-facelift model met een 1.6 MPI motor erin. Er was daar een sierstuk voor die van chroom is en er voor zorgt dat je 2 uitlaten krijgt.

Even zoeken...

hemi24

Forumguru
Heb vorige week even op de knieën achter een nieuw O2 met 1.6 CR gelegen bij de dealer in Hoogeveen; daar zat namelijk een ovaal sierstuk op de uitlaat gemonteerd.

Heb even nagevraagd:
- sierstuk is standaard accessoire FDC 610 003 (voor aan 1.4MPI en 1.6MPI);
- uitlaat wordt ietsjes ingekort, waarna sierstuk wordt aangelast;
- uitsparing uit bumper wordt verwijderd.

11_03_03_FDC610003_4_obr.jpg

haggard

Senior Member
Misschien wel een beetje Off-topic, maar een uitlaatsierstuk op wat voor normale persoonsauto dan ook heeft een beetje Sjonnie gehalte... Ikzelf heb ook een 1.6MPI en dat is echt geen racemonster eerder traag en gemoedelijk en zo rijd ik er ook in (verbruik ca. 6L/100km)... Het enige wat ik aangepast heb zijn de koplampen (aftermarket 4300K Xenon niet vanwege het Sjonnie gehalte, maar beter zicht) en de Stream vervangen door een Eonon1053 media speler. Vaak genoeg van die uitlaatsierstukken langs de weg zien liggen doordat ze niet goed gemonteerd waren... Levensgevaarlijke projectielen als ze tijdens het rijden er af vallen.

Rallye

Forumguru
@haggard: smaken verschillen. Volgens mij heeft een uitlaatsierstuk niet veel met sjonnie te maken en zeker niet met hoe hard je rijdt. Dat het projectielen worden als ze er af zouden vallen, geldt voor meer accessoires (zoals een collega van mij kan beamen wiens panoramadak uit zijn nieuwe Renault waaide). Natuurlijk moet ook een sierstuk goed worden gemonteerd.

flip

Lid
Past er dan nog wel een uitlaatsierstuk op? Ik hoop van wel!

Greetz :bye:
Even gemeten: diameter is 6 cm, en de uitsparing uit de bumper errond laat niet veel ruimte voor extra's. Dan moet die plaat weg rechts van de uitlaat, waar je het sleepoog achter moet zoeken.

hemi24

Forumguru
@Flip: In NL zit het bevestigingspunt aan de passagierszijde en de uitlaat aan de bestuurderskant...

Maar inderdaad de uitsparing in de bumper zal weg moeten worden gesneden (het zwarte gedeelte rechts van de uitlaat)

flip

Lid
raar, bij mij steekt daar alleen die wegneembare klep, en niks zwarts!
Trouwens, Gevo55555, surf eens naar www.skoda.at, en daar vind je een rits sierstukken voor de uitlaat (de 1.6 tdi komt er wel niet in voor...), vind je daar inspiratie?

flip

Lid
@hemi24: idd, rechtsachter zit dat sleepoog (de moeite gedaan om de handleiding door te nemen). Linksachter wordt de ovale uitsparing in de bumper rond gemaakt door een inzet. De uitlaat zit in het linkergedeelte van de uitsparing. Ik heb het niet geprobeerd, maar ik veronderstel dat dit er makkelijk uit kan. Zo hebben ze dus met één bumper de mogelijkheid ronde en ovale uitlaten te monteren... slimme jongen, die O2!

flip

Lid
raar, bij mij steekt daar alleen die wegneembare klep, en niks zwarts!
Trouwens, Gevo55555, surf eens naar www.skoda.at, en daar vind je een rits sierstukken voor de uitlaat (de 1.6 tdi komt er wel niet in voor...), vind je daar inspiratie?
Sorry, voor de tweede maal een blunder. De 1.6 cr omt er dus wèl in voor...

flip

Lid
Ja, hoor. Als het even lukt, zie je het (sorry, moet de wagen dringend een beurt geven)!

Bijlagen

• P1010727.jpg
    P1010727.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 177

hemi24

Forumguru
kijk de betere foto!
inderdaad, die sparing moet eruit; waarschijnlijk even zagen.
En het stuk is ook niet zwart, tenzij de wagenkleur dat weer wel is...

Flip,
Dank voor de duidelijke foto. Als ik goed kijk, ziet het er naar uit dat het "kapje" langs de uitlaat losgeklikt kan worden (zonder zagen).

Op m'n huidige O2 heb ik een dubbel uitlaatsierstuk; zou dit op de O2 1.6 CR ook lukken? (i.p.v. het groot ovaal uitlaatstuk)

Greetz, :bye:

@rijkbouman
Voor dit uitlaatsierstuk moet er precies ook nog een speciale "schort" aan de achterbumper gemonteerd worden => dat wordt toch iets te duur.

Heeft er al iemand een uitlaatsierstuk op z'n 1.6CR TDI gemonteerd?

Greetz, :bye:

Bovenaan Onderaan