Uitlaatsierstuk Superb III

Tuulster

Forumguru
Onder mijn Superb 3 diesel zit niet bepaald een lekker uitlaateinde....... :troost:

upload_2015-12-11_21-6-50.png

Dat het veel mooier kan bewijst de aanstaande Superb III Sportline versie :thumbsup::

upload_2015-12-11_21-8-2.png

Ook onder de 2.0 TSI zit een mooi uitlaatsierstuk :jaja: :

upload_2015-12-11_21-10-1.png

Dit originele eindstuk van de Superb 2.0 TSi heeft een dubbele inlaat dus die gaat in ieder geval niet passen mocht het ergens los te kopen zijn....

Nou vraag ik me het volgende af;
Zou het uitlaatsierstuk van de Octavia RS passen onder de Superb 3???:pardon:
Als je kijkt naar de vorm verschilt het niet zo veel en dit eindstuk heeft een enkele inlaat.
Heeft iemand misschien de buitenmaten (vooral de hoogte op het hoogste punt) van dit eindstuk om op te meten of het in te passen (zagen) valt in het bumperonderstuk van de Superb 3?


upload_2015-12-11_21-14-27.png
 

Bijlagen

  • upload_2015-12-11_21-14-2.png
    upload_2015-12-11_21-14-2.png
    232,2 KB · Weergaven: 93

Tuulster

Forumguru
Klopt @Dewinteb : die heb ik gezien :thumbsup: maar, daar staat geen maat van de buitenmaten van het eindstuk bij en die heb ik dan weer nodig om te meten of het past..... Pas dan is er een goede afweging te maken of ik hem wellicht ga plaatsen.:pieker:
 

Tuulster

Forumguru
Dit kwam ik tegen op ons forum. Stukje werk van @peterbaarlo
Persoonlijk vink ik dit erg goed staan.


upload_2015-12-11_23-10-40.png

Nadeel vind ik dat het eindstuk vastgeschroefd is aan de bumper omdat het eindstuk eigenlijk "fake" is. ook op een originele RS. De bevestigingspunten op het eindstuk gaan dus niet passen op de bumper van de Sup III. Ik wil eigenlijk perse dat het gewoon zit aangesloten op de originele uitlaat......

upload_2015-12-11_23-12-51.png

upload_2015-12-11_23-15-39.png
 

s-line

Forumguru
In warmond/Sassenheim ofzo (in iedergeval in die buurt)
Zit iemand die allerlei soorten uitlaatsierstukken erop last/maakt voor een zeer schappelijke prijs.
 

Van Hoften

Forumguru
Ik laat de Superb kort na aflevering een dag achter bij PM Performance. Daar plaatsen ze voor een nette prijs een dubbel uitlaatsysteem waarbij je uit een enorm aantal sierstukken kunt kiezen (en dempers als je dat wil) om er aan te sluiten. Persoonlijk wordt mijn keuze een links en rechts gescheiden uitlaat met dubbele eindpijpen die niet al te groot zijn. Dan ziet de achterkant er heel anders uit maar nog wel chique. Een Superb is natuurlijk geen sportauto...
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
PM performance , is inderdaad ook een goed adres. Alleen wel wat duurder als het adres wat ik bedoelde.
 
Weet iemand of de leasemaatschapij moeilijk gaat doen als je zelf een dergelijk uitlaat(systeem) laat zetten bij pm performance of in sassenheim.
Ik zit bij alpabet lease.
Mijn S3 wordt in de kerstweek geleverd. Sinds begin juli in bestelling. (Zie blz3 van dit forum).
 

Mikedejong1

Forumguru
@Tuulster, je zou eens contact op kunnen nemen met Nik Meeuwenoord in Noordwijkerhout, van NM-parts.. die kan werkelijk alles wat uitlaten en sierstukken betreft. Hij heeft ook een facebookpagina met alle info
 

Tuulster

Forumguru
Nik die ken ik :deuk: Nee zonder grappen, die heeft onder mijn Mazda 6 ooit een prachtige dubbele sportuitlaat gemaakt.

Het gaat mij er nu vooral om dat ik een eindstuk wil hebben dat precies past onder de bumper van de Sup3 en ik vraag me af hoe het RS stuk eronder past. Daarom ben ik op zoek naar de buitenmaten van dat eindstuk.

Wellicht kan 1 van onze RS vrienden het eens opmeten en dan vooral de hoogte op het hoogste punt......?! ik wil graag weten of het in de uitsparing onderaan de bumper past zonder eronderuit te steken.....

Ik heb inmiddels bij SuperSkoda de vraag eens uitgezet of zij denken dat het eindstuk van de 2.0 TSI los te verkrijgen komt......

Nog geen idee of ik het uiteindelijk echt ga doen maar het uitzoeken is half de fun!:yeehaa:
 

peterbaarlo

Senior Member
@Tuulster

ik heb inmiddels de bouten vervangen door bouten met een verzonken kop zodat ze niet meer zichtbaar zijn.
tevens aan de andere kant nu ook een sierstuk:

40084-2374bb2e78c7baae952c7abeb105e89b.jpg
full
full
 

Tuulster

Forumguru
Ziet er strak uit zo! :thumbsup::D @peterbaarlo

Als ik het ga doen doe ik het wel maar aan 1 kant.
Ik wil echt graag dat het eindstuk een functie heeft en een volledig dubbel systeem aanschaffen gaat me te ver op een lease auto....
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
@Tuulster, je zou eens contact op kunnen nemen met Nik Meeuwenoord in Noordwijkerhout, van NM-parts.. die kan werkelijk alles wat uitlaten en sierstukken betreft. Hij heeft ook een facebookpagina met alle info
Ja deze bedoelde ik! Kon ff niet meer op zijn naam komen. Maar Noordwijkerhout ligt vlak naast Sassenheim.:D
Maar ik zou persoonlijk ook naar hem gaan,en daar wat mooist laten monteren ipv die lelijke nepstukken op/in je bumper laten plakken.:fool::banghead:
 

Tuulster

Forumguru
Ja deze bedoelde ik! Kon ff niet meer op zijn naam komen. Maar Noordwijkerhout ligt vlak naast Sassenheim.:D
Maar ik zou persoonlijk ook naar hem gaan,en daar wat mooist laten monteren ipv die lelijke nepstukken op/in je bumper laten plakken.:fool::banghead:

Eens @s-line voor mij staat voorop dat het eindstuk altijd een functie moet hebben! Ik vind de eindstukken van de nieuwe Superb 2.0 Tsi erg mooi en zou die graag gebruiken maar die zijn niet te krijgen. Als je het Octavia RS stuk goed bekijkt ontloopt het elkaar niet zo veel volgens mij.

Mijn bedoeling zou zijn om het eindstuk van een Rs 230 (die mooie donkere) eronder te laten lassen ( vast aan de huidige uitlaat, dus met een echte functie. Ik weet alleen de maten niet dus weet niet of dit plan uitvoerbaar is......
 
Laatst bewerkt:
Eens @s-line voor mij staat voorop dat het eindstuk altijd een functie moet hebben! Ik vind de eindstukken van de nieuwe Superb 2.0 Tsi erg mooi en zou die graag gebruike..n maar die zijn niet te krijgen. Als je het Octavia RS stuk goed bekijkt ontloopt het elkaar niet zo veel volgens mij.

Mijn bedoeling zou zijn om het eindstuk van een Rs 230 (die mooie donkere) eronder te laten lassen ( vast aan de huidige uitlaat, dus met een echte functie. Ik weet alleen de maten niet dus weet niet of dit plan uitvoerbaar is......

Dat is idd wel erg mooi:thumbsup:...

Begrijp dat je ook lease rijdt. Heeft de leasemaatschapij hier geen moeite mee?
 

Tuulster

Forumguru
Geen idee, heb het (nog) niet besproken.;)

Ik ben er ook nog niet 100% uit of ik het ga doen. Eerst goed uitzoeken. Ik ga het dan wel even bespreken aangezien er gezaagd moet worden in de achterbumper.......
 
Bovenaan Onderaan