Uitlaatgasdemper

oco1979

Forumguru
nr 2 (03L 131 111 J) demper. (1.6tdi)

upload_2017-3-30_9-27-53.png

Kwam ik tegen op deze tekening.
Zal als doel hebben om de stroom van lucht wat te dempen,maar zie ik daar enige vernauwing aan te pas komen ????
 

Joske

Forumguru
Zal als doel hebben om de stroom van lucht wat te dempen,maar zie ik daar enige vernauwing aan te pas komen ????
kan nie direct plaatsen waar je deze nu uitgetoverd hebt :D maar een vernauwing hoeft niet steeds slecht te betekenen. Het zogenaamde Venturi-effect wordt heel breed toegepast in verscheidene industrietakken. De vernauwing KAN (want ik zie de details niet op de tekening) er voor zorgen dat de druk gaat zakken maar de snelheid IN de vernauwing gaat toenemen. In sommige toepassingen levert dit dus eerder winst dan verlies op. In dit specifieke geval ZOU het er dus voor kunnen zorgen dat uitlaatgassen sneller afgevoerd worden.
 

Antera

Donateur
Dit is idd een demper om het geluid te beperken van de turbo. Nee deze kan zeker geen kwaad en zorgt idd voor een snellere/betere flow van de gassen
 

Schippersss

Forumguru
Dit is trouwens geen uitlaatgassen kant. Dit is de drukzijde van de turbo, dus schone lucht. De dempt idd het 'fluiten' van de turbo.

Voor de tsi k04 turbo's is hier een delete kit voor te koop, een stukje pijp met flens die deze demper doet vervallen, en dan fluit die aardig :D
 
Bovenaan Onderaan