Uitlaatgascontrolesysteem lampje brand

Na veel probleemloze vakanties geeft de Octavia op de allerlaatste vakantie met hem de melding uitlaatgascontrolesysteem.

Helemaal kwalijk kan ik het de Octavia niet nemen: 2 uur filerijden bij hoge temperaturen voor de gotthardtunnel is niet fijn.

Vervolgens de melding: bandenspanning laag. Deze gecontroleerd: prima op spanning. Bij het binnen rijden van Italie kwam de melding: uitlaatgascontrolesysteem.
Geen meldingen verder op het infotainment of maxidot en ook geen merkbare vermogensverlies.

Lekker nog de resterende 280km gereden zonder problemen.

Na een nachtje stilstaan nog steeds de melding. De leasemaatschappij gebeld: deze willen dat ik morgen maar eens langs de lokale italiaanse skoda dealer ga.

to be continued!
 
Goh. Toevallig laatst bij mijn O3 ook. Lambda sonde na de cat zou defect zijn. Ruim 200 euro. Heb de melding gewist en wacht totdat hij weer komt. Dan vervang ik hem wel. Maar tot op heden niet meer gezien.

Maar goed; de jouwe is lease dus laat ze er lekker een nieuwe in draaien.

Maar geen sonde welke made in italy is heh.
Itialiaanse troep! Behalve ijs. En pasta’s. :)
 
De garage gaf aan iets met het "fuel management systeem". Vervolgens is er contact geweest tussen de leasemaatschappij en de garage. De leasemaatschappij verzocht mij om een afspraak te maken voor een volledige diagnose en reparatie.
Afspraak gemaakt voor de volgende dag 's ochtends vroeg: rijden we het terrein van de garage af en is het lichtje uit....
en tot nu toe ook niet meer gezien dus de afspraak afgezegd.

We gaan nu dus ook nooit meer weten wat het was...
 
Bovenaan Onderaan