Uitlaatgas-controlesysteem lampje heeft gebrand

2Metertje

Actief lid
Hallo allemaal,

Tijdens mijn vakantie ging op het dashboard het lampje van het uitlaatgas controlesysteem branden van mijn O2 combi 2.0TDI uit 2011.
Eerst dacht ik dat het te maken had met het roetfilter, dus ik ben begonnen met het rijden in een lagere versnelling tussen de 2000 en 2500 toeren. Maar na dit een aantal keren te hebben gedaan bleek het toch niet afdoende. Omdat ik toch niet zeker wist of er misschien toch iets aan de hand was met het roetfilter heb ik voor de zekerheid maar even een afspraak gemaakt bij de dealer.

Daar aangekomen hebben ze de auto uitgelezen en daar bleek dat er een storing was op de verschildruksensor. Gelukkig dus niks ernstigs en na het vervangen van de sensor, het resetten van de foutmelding en het afrekenen van 135,- kon ik weer veilig op pad.

Tot nu toe heb ik de melding niet meer gezien op het dashboard en dat hoop ik ook zeker zo te houden de komende tijd!

Kortom, niet echt een probleem waarbij ik jullie hulp nodig heb, maar meer een referentie voor mensen die ook mogelijk met zo'n probleem te maken krijgen.

Groeten,
Christiaan
 
Hetzelfde lampje ging ook bij ons branden tijdens onze vakantie. Helaas was dit wel wat ernstiger en was bij ons uiteindelijk injector 4 defect. Hierdoor schoot de Octavia in een noodloop waardoor 30km/h het maximaal haalbare was.

Hetzelfde lampje is dus niet hetzelfde probleem persé.
 
Bovenaan Onderaan