Uitlaat sierstuk FDC609001 schroefbaar

Happyman

Forumguru
Ik ben aan het twijfelen of ik een uitlaat sierstuk zal nemen en dan het liefst de schroefbare versie.

Ik zie dat de schroefbare versie een stukje korter is dan de versie die je vast moet lassen.

De handleiding van de FDC609001 zegt dat je sowieso een stuk van je huidige uitlaatpijpen af moet zagen. In diverse forums geven mensen aan dat dit niet hoeft.

Zijn er nog meer mensen hier die het schroefbare uitlaatsierstuk (dubbelde pijp) hebben gemonteerd zonder te zagen. Ik ben ook erg benieuwd hoever deze dan uitsteekt buiten de bumper. En of je kan zien dat de sierstukken zijn geschroefd, zowel van de zijkant als de achterkant. Oftewel foto's zijn dus van harte welkom.
 

Patrickme

Senior Member
Ik heb het uitlaatsierstuk gemonteerd zonder te zagen maar ik heb een 1.4 TSI.
En daar is de uitlaateinde volgens mij anders dan bij een 1.9 TDI.
Als je laag op de grond zit dan zie je wel de schroeven maar het voordeel is dat je de klemring kan draaien.

DSC_1098_zpsejlmz4td.jpg
 

Happyman

Forumguru
Ziet er mooi uit. Klemt het sierstuk goed om de uitlaatpijp? Oftewel geen last van speling dat tot geklapper kan leiden?
 
Laatst bewerkt:

Andresk

Nieuw lid
Kun je me ook vertellen wat de diameter van het sierstuk FDC609001 is? Ik wil de sierstukken graag monteren op mijn Skoda Superb II 1.6 TDI (Facelift) van april 2015. De beide uitlaateinden hebben een diameter van 50 mm. Is de FDC609001 daar wel geschikt voor? Ik kan nergens op internet de diameter vinden...
 
Waar heb je destijds het sierstuk gekocht? En nog steeds geen problemen?

Mooie velgen ook trouwens. Welke zijn dat??
 

Patrickme

Senior Member
@Vroeyke ik denk dat je het tegen mij hebt.
Ik heb het sierstuk gekocht bij Auto Hoogenboom Barendrecht.
Ik heb er geen problemen mee gehad.
De velgen zijn originele Volkswagen Kansas velgen.
 

brepus13

Forumguru
6DBE9ACC-DF49-4A32-BBF6-1AA191B67F65.jpeg Even stof afblazen maar voor de mensen die een uitlaatsierstuk zoeken voor de superb 2FL 1.6tdi het volgende:

Onderdeelnummer FDC610001 past ook op de 1.6 TDI. Diameter laatste stuk uitlaat is 5cm.
 

JPs_OC2

Donateur
@Happyman > Heb de FDC609001 gemonteerd - zonder te zagen ;) - op m'n O2 2.0 FSI. De klemmen zo gedraaid dat ze aan de bovenkant van de pijpen zitten. Je moet echt op je knieën en er van onderaf naar kijken om de klemmen te kunnen zien. En geklapper? Niets...
 
Weet iemand of een setje van de VW Golf 6/7 dezelfde zijn? Ik had een setje besteld (fdc609001) voor mijn Superb2 maar na 6wk nog niets geleverd gekregen. Dus heb ik de bestelling maar geannuleerd. Nu kom ik op MP een setje voor de Golf tegen, het lijkt allemaal natuurlijk erg veel op elkaar..
 
Ik heb nog een set liggen waar ik niks mee doe.
20200407_163535.jpg

Meer foto's lukt even niet vanaf telefoon direct op dit forum te posten (foutmelding te groot)
Mocht je belang erbij hebben stuur ik deze wel. Liggen hier stof te happen, ook zonde
 

idn

Lid
Ik heb nog een set liggen waar ik niks mee doe.
Bekijk bijlage 80292

Meer foto's lukt even niet vanaf telefoon direct op dit forum te posten (foutmelding te groot)
Mocht je belang erbij hebben stuur ik deze wel. Liggen hier stof te happen, ook zonde
Welk sierstuk heb je precies en past deze op de enkele pijp van een 1.2 TSI?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
De fdc609001 set is 50mm, de fdc609002 is 55mm. De set van Delta heb ik overgenomen en betrof de 55mm versie.
 
Bovenaan Onderaan