Uitklapbare trekhaak in backorder???

Na algemeen voorstel rondje op forum van enkele weken terug, update!

Auto inmiddels week in bezit en bevalt prima! Super auto, meer heb je eigenlijk nooit nodig. In verband met Covid is de auto thuis (dat wil zeggen op industrieterrein, want huis niet bereikbaar met oplegger) afgeleverd. Geen uitleg of iets.
Van Mossel zelf heeft er een potje van gemaakt. Na weken van desinformatie over levering eindelijk op 11 januari gebeld dat de auto "binnen" was en dat met nog trekhaak en winterbanden moest monteren doch dat de auto de 21ste thuis afgeleverd kom worden. Tijd zou worden doorgegeven. Later bleek dat een tijd doorgeven niet kon maar dat de chauffeur zou bellen. Auto was er om half twee. Toen ik de volgende dag de auto wat beter bekeek bleken er geen winterbanden en geen trekhaak onder te zitten. Geen woord van Van Mossel hier. Dus contact gezocht, na een dag kwam er een antwoord: winterbanden vergeten; trekhaak in backorder (!?). Men heeft geen idee wanneer de trekhaak komt, men heeft geen idee waarom dat niet vooraf is gemeld, en excuses horen er blijkbaar ook niet bij. (Mijn ervaringen met berijdersdesk van Van Mossel staan in schril contrast met wat Eric Berkhof via de media over "zijn" bedrijf doet geloven; ik kreeg in ieder geval het gevoel als klant met name een lastig bijproduct te zijn van de verkoop organisatie.)

Zijn er meer Kodiaq rijders met een missende trekhaak?
 

hemi24

Forumguru
Waarom kies je voor een achteraf gemonteerde wegklapbare trekhaak?
Had je die niet beter gewoon af fabriek kunnen bestellen?

Service van de dealer is op deze manier wel heel erg slecht!
 

TCNH

Senior Member
De wegklapbare trekhaak af fabriek is de helft goedkoper dan montage achteraf, toch? (850 VS 1750 euro) Ik hoop dat het geregeld wordt. Het gepruts bij van Mossel heb ik bij mijn vorige auto voor eigen rekening bij de lokale dealer opgelost.

Als je trekhaak er dan uiteindelijk aan komt, laat ze even weten dat je ook een witte plaat wil. Gaan ze zelf niet verzinnen en scheelt je weer een week wachten
 

Ramonq

Senior Member
Mijn Octavia wordt over twee weken geleverd. Ook zonder de trekhaak, de kabels van de trekhaak is niet leverbaar zegt de dealer (Huiskes-Kokkeler). Ik moest kiezen voor een aftermarket trekhaak omdat fabriek-af niet mogelijk was.

Bij mijn uitleverende dealer was de communicatie tot nu toe prima.
 
Dank voor jullie berichten en tips. Achteraf monteren was nodig daar het een (reeds door leaseplan bestelde) actie auto was. Gekozen vanwege kortere levertijd. Daar zat helaas geen trekhaak onder. Ik zie t maar als leergeld; ook voor mij geen Van Mossel meer. Zolang dat nog kan dan, zie die naam steeds vaker bij dealers aan de gevel. Toch jammer dat het feestje van deze auto (want dat is t toch wel) op die manier overschaduwd wordt. Hopenlijk snel betere berichten en dan naar snel naar de lokale skoda service!
 

jwstoop

Nieuw lid
Ik had hetzelfde, auto geleverd op 30
Nov, wegklapbare trekhaak is 29 januari gemonteerd. Alles wat ik buiten de fiscale waarde kan houden is mooi meegenomen, vandaar niet af fabriek.

overigens werkt mijn kessy nu niet meer na montage, zal met coderen denk ik iets mis zijn gegaan. Gaan ze oplossen maar kost mij wel weer extra moeite en een ritje naar de dealer
 
[Q
Klopt, hier het zelfde! Uitklapbare trekhaak 2e week van januari besteld, verwachte levertijd is half maart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bericht gekregen: trekhaak is inmiddels binnen. Morgen komt Van Mossel mijn auto ophalen en wordt de trekhaak gemonteerd. Men wist niet of de montage binnen een dag zou lukken, maar er wordt ook een vervangende auto geleverd.
Zou het dan toch nog goedkomen? Wordt vervolgd!
 

MarkN

Actief lid
Monteren van een trekhaak staat gemiddeld een uurtje of 4 voor. Zonder brug doe ik het in dezelfde tijd, met brug kan het sneller. Meer moet dat ook niet zijn ;)
 

MarkN

Actief lid
[Q

Klopt ook, kan ook samenhangen met je skills, ik heb autotechniek gedaan heel vroeger (midden jaren 80) Toen zat alles nog gebout e.d. De huidige generatie auto's hangt met clipjes aan elkaar, volgens mij als je weet wat je los moet halen, een ervaring die ik overigens binnenkort met de aanbouw van een trekhaak zelf ga opdoen, heb je binnen 20 min de bumper en de rest vd zooi eraf liggen en kan je beginnen met de haak eronder te bouwen.

Heb tot nu toe altijd Citroen XM gereden en na een halfjaartje had die auto geen geheimen meet hoe e.e.a. uit elkaar te halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Japanese Power

Donateur
Zijn ook niet mijn skills, ik ben a-technisch op autogebied, maar was toen bij de dealer op bezoek en het verbaasde mij als leek hoever de auto was gedemonteerd voor een trekhaak ;)
 

Monteurtje

Forumguru
Wegklapbare trekhaak achteraf monteren op een Kodiaq (5 zits) met trekhaak voorbereiding valt wel mee. Binnen 4 uurtjes wel klaar.
Een 7 zits is wel veel meer werk.
 

MarkN

Actief lid
Zijn ook niet mijn skills, ik ben a-technisch op autogebied, maar was toen bij de dealer op bezoek en het verbaasde mij als leek hoever de auto was gedemonteerd voor een trekhaak ;)

Dan snap ik dat dit voor je een aardige operatie lijkt ;)
In mijn Citroen tijd deden we complete motorwissels op een dag met 2 man.
En als je ziet hoe vol de V6'en zitten, daar kan zeg maar geen luchthoorn meer fatsoenlijk in.
 
Update: Van Mossel heeft mijn auto Dinsdag opgehaald en gisteren (netjes gewassen) met trekhaak teruggebracht. Vragen die ik had werden vlot beantwoord. (Ze kunnen het dus wel!) Schakelaar zit niet in het paneel bij de ontgrendeling van de achterbank zoals (volgens mij) bij fabrieksmontage maar vlak daar onder. Wel netjes afgewerkt. Morgen maar eens kijken of ie het echt "doet". Hoop dat de andere wachters ook snel bericht krijgen!
 
Bovenaan Onderaan