U.S. lights knipperlichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Enkele vraagjes omtrent U.S. stijl knipperlichten ,oftewel, pinkers voor de Belgen.

Ik zag net samen met men collega dat je op mijn SuperB de richtingaanwijzers continu kan laten branden via codering, op zijn Honda is dit standaard zo en deze auto is gewoon in orde voor België, dit betreft ook een Belgische wagen effectief in BE gekocht bij de Honda dealer.

- Zijn er hier Belgen die weten of dit mag of niet?

- Via MyCarly voor VAG kan dit gecodeerd worden, mijn DRL's die tevens als pinkers fungeren zouden dan bij niet voeren dagrijverlichting op 40% branden, bij richting aangeven gaan deze dan op 100% knipperen, de mistlampen onderaan worden dan om gecodeerd naar dagrijverlichting functie, net zoals op de Pré Facelift SuperB ll ( zie foto )

IMG-20200713-WA0003.jpg
WhatsApp Image 20171108 at 23.07.12 2.jpeg.jpg
 

s-line

Forumguru
Bij mijn pre-facelift was het toen ik hem had niet mogelijk. Dan kom het alleen via zo een module die ik nu ook in mijn golf 3 heb zitten. Maar het mag niet hier moet ik het ook loskoppelen voor de APK keuring. Net als de rode USA achterlichten dat mag ook niet.
De foto is gewoon een facelift hoor!
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Klopt met "zoals bij de pré FL" bedoelde ik dat de pré FL zijn mistlampen onderaan als DRL fungeerde, en dat ik die functie bij mijn FL tevens kan overzetten naar de onderste mistlampen ipv de standaard Facelift DRL's in de koplampen.

Als het in NL niet mag zal het hier ook niet mogen gok ik, alhoewel mijne kameraad zo af fabriek rondbolt met zijn Civic.
 

s-line

Forumguru
Dat is appart want een Civic hoort het niet te hebben voor de EU. En als het een US uitvoering is moet hij ook “kleine” uitsparing hebben voor zijn kentekenplaat.
 

s-line

Forumguru
Ik had dat uitgezet dat de mistlampen als DRL brande, ik vond dat zo lelijk. Ik had het jaren 80/90 gevoel met je mistlampen aan rijden...
 

JeSko

Forumguru
Blijkbaar mag het in BE wel als het is uitgevoerd zoals op zijn Civic, deze heeft de pinkers aan de zijkanten van zijn voorbumper zitten en niet vooraan. Zoals mijn SuperB uitgevoerd is mag het niet. Heb al menig discussie gelezen hieromtrent op Belgische BMW en Audi forums, waar de meesten claimen dat het niet mag, maar dat ze er zelf al jaren probleemloos met rondrijden en ook gekeurd worden.

honda-civic-5-deurs-2019-prijzen-01.jpg
 

EdK

Forumguru
In Nederland mag het officieel NIET

Heb het ooit op een motorfiets gehad (grijze import) waar het wel werd toegestaan
Daarna kocht ik een andere motor waar ik alarm op moest zetten van verzekering en daarmee had ik de mogelijkheid om de knipperlichten ook met een xx aantal procent te laten branden.
Ja daar heb ik 4 maanden mee gereden toen werd ik staande gehouden en mocht het ter plekke deactiveren en anders zou men een boete uitschrijven.
Gelukkig kon ik het dmv een schakelaartje uitzetten, maar kreeg wel de mededeling mee dat ik de schakelaar er tussenuit moest bouwen.
 

VAG-man

Forumguru
Coole?:pieker:
Bijna elke dag kom ik ze tegen. Auto's met onnodige verlichting. Vooral die hoofdverlichting én mistlampen voeren. Als tegenligger heb je er vooral last van als het regent en de verlichting weerkaatst op de weg.
Irritant!

Met die U.S. blinkers wordt het zo'n Johnnie auto.:koffie:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan