Type voeding Octavia

Imaro

Nieuw lid
Ik wil graag de voeding van mijn radio splitten, omvormen naar USB, en daar dan een bluetooth ontvanger op aansluiten via USB, die met een aux kabel op de radio is aangesloten. Om dit voor elkaar te krijgen moet ik weten wat voor een type voeding de radio krijgt. Het gaat om een Octavia Combi M1 uit 2008, zie bijlage voor een foto van de voeding en de radio. 20200711_164251.jpg 20200711_164012.jpg
 
Snap niet wat je onder type voeding verstaat maar ik denk (nominaal) 12 Volt DC gelijkspanning, in de praktijk in een rijdende auto tussen 12 en 14.4 Volt.
In de meeste huidige auto's permanent spanning, de radio wordt dan aan/uit geschakeld door het CAN bus signaal, ik vermoed dat bij het bouwjaar van jouw auto een permanente plus en een geschakelde plus aanwezig is......
 

EdK

Forumguru
Tsja op je accu zal staan 12VDC xxxA
Dus je radio krijgt ook 12VDC
En als je een oude skoda hebt dan zal je een vaste en geschakelde voeding bij de radiostekker hebben
Maar heb je een nieuwe Skoda dan zal er 2x een vaste voeding van 12VDC aankomen.
Maar als jij een USB aansluiting wil hebben dan gewoon ff bij Ali kijken naar een inbouw USB wcd en met 12VDC voedings aansluiting en dan heb je aan de USB kant gewoon de goede USB spanning voor je apparatuur hoor !! Zelfs met ALI express shit
 

EdK

Forumguru
Dan word het parallel over je sigaretten / 12V stopcontact indien je 24/7 spanning op de USB wil hebben.....
 

Imaro

Nieuw lid
Snap niet wat je onder type voeding verstaat maar ik denk (nominaal) 12 Volt DC gelijkspanning, in de praktijk in een rijdende auto tussen 12 en 14.4 Volt.
In de meeste huidige auto's permanent spanning, de radio wordt dan aan/uit geschakeld door het CAN bus signaal, ik vermoed dat bij het bouwjaar van jouw auto een permanente plus en een geschakelde plus aanwezig is......

Ik wil de stekker die in de radio zit eerst splitsen en daarna omvormen naar usb, zodat ik daar een bluetooth receiver op kan aansluiten
 

EdK

Forumguru
Dan moet je dus op zoek naar de geschakelde voeding, en tsja dan is meten is weten de oplossing om daar achter te komen...
 
Bovenaan Onderaan