Type codering op kentekenbewijs

koelmy

Nieuw lid
misschien een vreemde vraag maar heeft er iemand al problemen gehad met de type codering op het kenteken bewijs .
op mijn superb combi staat achterop het kentekenbewijs bij typte D.2 3T
nu ben ik van mening dat dit 3V moet zijn
bij het bestellen van een set verlagingsveren is er eerst een set besteld op kenteken (kentekenbewijs )
dit waren dus verkeerde veren .
bij eibach hebben ze het over een type v3.
volgens pon is dit heel normaal.

edero

Forumguru
Bij mij in de kofferbak waar je reservewiel zit. Ook zit de sticker in het onderhoudsboekje of afleverbewijs geplakt.
Hier staan alle gegevens van de auto op, chassisnummer, motorcode, kleurcode, vincodes, etc..

CDK

Forumguru
Wij hebben voor de Fabia een nieuw kentekenbewijs opgestuurd gekregen omdat volgens het kenteken het een hatchback zou zijn ipv een combi.

RefleCs

Forumguru
Het valt me op dat RDW de laatste tijd veel fouten maakt in de registratie van auto's. Ik had laatst een Golf 1.2 TSI mee die te boek stond als een Golf Variant 1.6TDI.........

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
3T is idd de codering voor de 2e generatie Superb, dus je kentekenbewijs is dan niet correct.

superb51

Actief lid
Zojuist mijn kentekenbewijs gecheckt. Op zowel het kentekenbewijs als bij de RDW is er voor de Superb combi 3 afgeleverd op 02-01-2016 de code 3T vermeld. Lijkt mij hier dus ook niet goed.

koelmy

Nieuw lid
Net van de dealer bericht gehad
Pon geeft aan dat Skoda de type aanduiding 3T nog steeds gebruikt
Leveranciers gebruiken echter 3V
Ik vind het een raar verhaal
En het zal in de toekomst met onderdelen bestellen nog wel wat problemen geven

plas0108

Forumguru
Net van de dealer bericht gehad
Pon geeft aan dat Skoda de type aanduiding 3T nog steeds gebruikt
Leveranciers gebruiken echter 3V
Ik vind het een raar verhaal
En het zal in de toekomst met onderdelen bestellen nog wel wat problemen geven

Er staat mij iets bij dat het te maken heeft met het feit dat er dan geen nieuwe type goedkeuring nodig is. Als dat zo is dan wordt het gezien als een facelift i.p.v. een geheel nieuw model.

Rallye

Forumguru
Er staat mij iets bij dat het te maken heeft met het feit dat er dan geen nieuwe type goedkeuring nodig is. Als dat zo is dan wordt het gezien als een facelift i.p.v. een geheel nieuw model.

Ik kan mij niet voorstellen dat de overgang van de Superb II naar de Superb III als facelift gezien wordt. De III staat op een heel ander platform (MQB)....

plas0108

Forumguru
Het schijnt iets temaken te hebben met het gebruik van een bepaald koelmiddel die bij hele nieuwe modellen niet gebruikt mag worden vandaar dat men van een facelift spreekt (gelezen op het duitse forum).

Bovenaan Onderaan