twinny load

Besten,

Ik probeer een twinny load op de fabia greenline te zetten maar die pinnen komen mi niet diep genoeg.
Heeft hier iemand ervaring met de plaatsing van een twinnyload?

Groet!
 

Ronnie

Forumguru
Is weinig aan te doen, vrees ik.... De trekhaak loopt te steil naar boven langs de bumper.
 
Is weinig aan te doen, vrees ik.... De trekhaak loopt te steil naar boven langs de bumper.

het heeft niet met de bumper te maken. Het gaat erom dat het vertikale stuk van de trekhaak hoger is dan gebruikelijk. De Twinnyload valt met 2 pinnen in 2 geleiders. Helaas niet diep genoeg. Tot mijn genoegen zag ik net dat meer auto;s daar last van hebben en je langere geleiders kunt kopen. Maar ik vroeg mij af of meer mensen hier dat probleem hebben....?
 

Ronnie

Forumguru
Wil niet eigenwijs zijn, maar de trekhaak moet dus steiler en langer naar boven lopen om de bumper te volgen......
 
Wil niet eigenwijs zijn, maar de trekhaak moet dus steiler en langer naar boven lopen om de bumper te volgen......

daar heb je een punt:-) maar de twinnyload kan dus wel gewoon op een fabia. Moet vanwege het steile gedeelte alleen langere geleidebussen hebben. Althans dat hoop ik:-)
 

nemo

Senior Member
atlyrq.jpg


Deze past perfect. Als je wilt, kan ik het voor je opmeten!
 

wielag

Nieuw lid
Is het probleem nu opgelost? Wij zitten met hetzelfde. Wat moet het nu worden want ik lees van alles wat. Ben niet zo technisch dus graag naam en toenaam als dat kan. Dank dank.

Willemijn
 
Nou moet ik even diep graven...:-)
Hoe lang zijn jullie huidige geleidebussen?
Je moet die van 100 mm hebben en dan een hoop pielen maar dan is ie goed afgesteld. Zet dan op de trekhaak een streepje waar je de basis zet. (die klem waar de bussen aan vast zitten) Dan kan je de hele handel er ook weer afhalen en weet je waar deze daarna weer moet.
H..Fords heeft deze bussen...

Suc6:aangenaam:
 
Besten,
Heeft hier iemand ervaring met de plaatsing van een twinnyload?
Groet!
Ik heb mijn twinnyload ook gemonteerd op een afneembare trekhaak. Heb de orginele (ronde pijpjes) hiervoor gebruikt. De verlengde die ik gebruikt bij mijn vorige auto waren te lang. Op de foto van NEMO bericht van 19 februari komt de trekhaak onder de bumper vandaan. Bij mij komt hij door een afsluitbaar gat uit de bumper. Vandaar denk ik het verschil.
 

wielag

Nieuw lid
ja, wij hebben ook een afneembare haak. We zullen het eens proberen. Niettemin beiden dank voor de reactie. Komen we er niet uit dan vraag ik weer verder. Overigens kon ik bij de Skodadealer wel een adapter kopen maar die is wel erg prijzig. Maar eens kijken bij h...fords dus.
 

wielag

Nieuw lid
Uiteindelijk, na veel gezoek en geprobeer, gewoon naar onze dealer gegaan. Die heeft er voor 33,95 een passend onderdeel opgemonteerd en klaar was Kees. Wij kunnen de fietsen en ons bagagewagentje weer meenemen. Fijn toch voor dat bedrag?
 
Bovenaan Onderaan