twijfel over verlagen van mijn octavia II

Porettuhcs

Senior Member
Hallo...

Ik zit te twijfelen of ik mijn octavia zal verlagen... ik heb al een sportonderstel maar ik vind hem nog iets te "soft". Maar dan het dillema... hoeveel cm.... alleen de veren of ook de schokdempers... welk merk.... waar laten doen... etc etc.... graag jullie ervaringen....
 

purk

Senior Member
ik zou gewoon gaan voor een set van skoda, alleen veren en geen ander dempers.

30/35 MM, Mooi laag en strak op de weg, voor niet al te veel geld.

Heb zo mijn vorige auto's ( vw Golf II en III ) verlaagt en nooit problemen mee gehad.


purk
 

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Heb je de zoekfunctie eigenlijk wel gebruikt? Ik zie >3 pagina's als ik zoek op de term "verlagen" waar weliswaar niet alle hits hiermee te maken hebben, maar toch een hoop. Er zijn nl uitgebreide discussies hierover geweest.[/MODERATORBREAK]
 

Porettuhcs

Senior Member
Kensei...

Natuurlijk heb ik dat gedaan... het zijn er idd heen hoop maar daar staan net niet de antwoorden die ik zoek.... vandaar mijn vragen....
 

Tallguy

Forumguru
uhm..of je alleen de schokdempers moet doen en/of alleen de veren is zeker al een keer ter sprake gekomen. Feit is dat je het beste beide kan doen als je nog lager wil. Skoda schijnt met het sportonderstel a fabriek ook beiden aan te passen zodat ze op elkaar afgestemd zijn.

Anders krijg je een te harde demper en een te zachte veer en da's niet echt prettig rijden.
Kosten werd volgens mij ook al een of meerdere keren besproken, maar alles hangt af van het merk.

Er zijn volgens mij forumleden die een schroefbare verlagingsset hebben zodat ze die naar wens kunnen aanpassen.

Skoda adviseert zelf trouwens het merendeel van de gevallen om MAD als merk te nemen, maar volgens de leden hier is MAD nogal hard geveerd en daardoor onprettig.

Eibach en H&R worden hier genoemd als merken om mee te verlagen.
 

Huyzen

Lid
Ik heb een sportonderstel met die 17 inch pegasus af-fabriek, ik geloof dat die 3 cm lager staat, is wel mooi, heb af en toe wel problemen met hogere drempels als ik zwaarbeladen ben, zeker als er dan ook nog een trekhaak aan zit. Comfort is m.i. goed.
 

Porettuhcs

Senior Member
kensei bedankt... ben net na het lezen van je bericht maar ff naar mijn dealer gereden... mmm had ik misschien ook eerst ff kunnen doen want voor mijn octavia die dus al een sportonderstel heeft wordt door Skoda geen verlagingsset geleverd... ivm het sportonderstel... dus als ik wel een verenset van een ander merk laat plaatsen dan heb ik geen garantie meer op het onderstel.... dus de twijfel wordt daar alleen maar groter van...

huyzen... volgens mij is het sportonderstel niet verlaagd...
Bij de dealer stond ik naast nieuwe octavia 02 met wel een verlagingsset van 3 cm en die was idd lager dan mijn auto met sportonderstel...
 

Tallguy

Forumguru
kensei bedankt... ben net na het lezen van je bericht maar ff naar mijn dealer gereden... mmm had ik misschien ook eerst ff kunnen doen want voor mijn octavia die dus al een sportonderstel heeft wordt door Skoda geen verlagingsset geleverd... ivm het sportonderstel... dus als ik wel een verenset van een ander merk laat plaatsen dan heb ik geen garantie meer op het onderstel.... dus de twijfel wordt daar alleen maar groter van...

huyzen... volgens mij is het sportonderstel niet verlaagd...
Bij de dealer stond ik naast nieuwe octavia 02 met wel een verlagingsset van 3 cm en die was idd lager dan mijn auto met sportonderstel...

Voor zover mijn informatie mij niet in de steek laat is het zo dat je met een sportonderstel een 3cm verlaging heb a fabriek incl de 17" pegasus velgen.
Dat werd trouwens afgelopen zaterdag ook bevestigd door mijn dealer :)
 

Porettuhcs

Senior Member
Oke.... mmm ik ga mijn mond maar houden:smirk: ... en rustig lezen wat de andere te zeggen hebben iig bedankt
 
Bovenaan Onderaan