Tweedehands DSG

Hallo. Ik heb Mark (net voorgesteld) en heb interesse in een tweedehands Fabia of Rapid. Bij Zijm staan een paar tweedehands Rapids te koop met een DSG. Met km stand tegen de 100.000. Ik ben tot nu toe nog totaal onbekend met de DSG. Hebben deze versnellingsbakken bij deze km stand groot onderhoud nodig, dat ze daarom worden ingeruild? Hoe betrouwbaar zijn deze versnellingsbakken eigenlijk? Het kan zijn dat deze vraag al gesteld is waarvoor excuses. Alvast bedankt voor de informatie.
 

Okki

Donateur
Hoi Mark. Ik heb een Rapid 1.2 DSG met ruim 115.000 km op de teller. Tot nu toe geen problemen met de DSG.

Tja, waarom mensen inruilen? Lees het forum maar eens door. Meestal heeft het te maken met 'ik wil wel eens weer wat anders'.

De een heeft daar wel geld voor (over) de andere weer niet!

Oh ja, ik heb wel vanaf aankoop DSG optimalisatie laten uitvoeren bij VAG Techniek. Daardoor schakelt de bak wat minder snel op (minder last van lage toeren in hogere versnellingen)

Verder een prima auto met veel beenruimte achterin. Een Fabia heeft minder beenruimte achter maar een wat grotere bagageruimte. Het is maar net wat voor jou belangrijk is.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Meestal worden lease auto’s rond de 100.000 kilometer ingeleverd en zie je ze veelal met die kilometerstanden te koop staan.

Zoals al wordt aangegeven is het haast wel een must om de DSG optimalisatie uit te laten voeren, voor een soepel verloopt van je versnellingen en een ‘echte’ eerste versnelling te hebben. Zonder optimalisatie rijdt de auto eigenlijk met een slippende koppeling weg (tussen 1 en 2).

Daarbij is het leuk om gelijk een chiptuning mee te pakken als je budget het toe laat en de auto er toch heen moet voor de DSG optimalisatie.

Je gaf aan 2 opgroeiende tieners te hebben, dan is beenruimte én kofferbak ruimte wel handig. Wellicht eens een kijkje nemen bij een Octavia, die is nét wat groter ;).
 
Dank voor de reacties. Ik heb eigenlijk nooit naar een Octavia gekeken, vanwege de prijs en de vaak hogere km stand. Qua ruimte zou het wel fijn zijn. Een Octavia komt bij mij wel een stuk groter over dan een Fabia of Rapid. Maar dat schijnt mee te vallen. Chip tunen zou voor mij niet hoeven. Qua vermogen zou ik er sowieso op vooruit gaan.
 

Okki

Donateur
Een Octavia is ook wat breder dan een Fabia/Rapid. Het is maar net hoeveel je er voor over hebt en of je het kan/wil betalen. Het gat was voor mij destijds te groot, scheelde toch 4 tot 5 duizend euro.

Ik ben 2.02 mtr, mijn dochter 1.81 en kan prima achter mij zitten. 2 jaar geleden met z'n 4-en (lange schoonzoon erbij) en bagage (onder de hoedenplank, geen topkoffer) geen probleem met een buitenlandse vakantie.
 
Een Octavia is voor mij ook al gauw te prijzig. Heb wel eens een Fabia bekeken, de ruimte viel mij reuze mee. Wij zijn minder lang (1.78 en 1.66). Een Rapid zou ook kunnen maar zie je tweedehands minder.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan