tweede kleinere accu in Fabia II ?

Tees

Donateur
Nee. Eerlijk gezegd ken ik geen enkele personenwagen met 2 accu's, tenzij t een backup-batterijtje is voor een alarm of ander hulpsysteem dat niet afhankelijk mag zijn van de accu.

Ok dankjewel voor je antwoord. Ik had dit gelezen en vroeg het me af omdat de radio waarschuwt dat hij uitschakelt vanwege lage accuspanning (contact helemaal uit maar sleutel er in) maar de auto normaal start en er geen andere indicatoren zijn van een slechte accu (zelfs na de afgelopen koudeperiode en na 1 week niet gebruiken startte de auto prima). Ik zag gisteren een autoreparatie video uit amerika en die auto had een tweede kleinere accu (o.a. voor start-stop) en ik dacht zou mijn auto ook zoiets hebben (hij heeft startstop) en dat het die accu is die dan te leeg wordt als de autoradio zichzelf uitschakelt (het was al na 5 minuten zonder motor aan)

dit heb ik gevonden: "Purpose: Auxiliary batteries (or secondary batteries) primarily support Start-Stop technology and power electronic accessories when the engine is off. Prevalence: Once exclusive to luxury European brands like Mercedes-Benz and BMW, they are now common in domestic vehicles like Jeep and Chrysler."

EdK

Forumguru
Radio / mediaunit schakelt inderdaad na tijdje vanzelf uit om je accu te sparen zodat je niet hoeft te duwen....
En ja dan geeft hij inderdaad een tekst zoals je zelf al aangeeft ( simply clever ) :koffie:

ESL

Donateur
Als die radio uitschakelt omdat de accu spanning te laag wordt, dan wordt het ook wel tijd voor een nieuwe accu zou ik bijna denken? Of heb je die radio uren aan staan?

Bovenaan Onderaan