Twee vragen betreffende onze nieuwe aanwinst

Goedemiddag allemaal,

Sinds een paar weken rijden we met plezier in onze octavia (2006).

Er zijn twee dingen die mij opvallen, er zijn vast mensen op dit mooie forum die daar iets van af weten.

1) In de B stijl onder de gordelautomaat (achter de zwarte afwerkplaat) aan de passagierzijde zit een component omhuld in zwarte tape lijkt het.
Bekabeling loopt verder naar voren en achteren door de dorpel.

Graag zou ik weten wat dit is?

2) In de passagier deur voor zit een kleine maar aanwezige rammel, vooral op asfalt hoorbaar. Het lijkt bij dat speakertje naast de deurgreep vandaan te komen.

Iemand een tip om dit te verhelpen?.

Allemaal vast bedankt voor het lezen van de vragen, en reacties op de vragen zou ik erg op prijs stellen.

Gr. Evert.
 

ertromp

Forumguru
Welkom en gefeliciteerd met je aanwinst

1) post een foto van wat je exact bedoeld

2) wellicht loshalen en kijk of er een schroefje los is oid

Voorstellen kan in de meet en greet
 

Duijzer

Donateur
1) waarschijnlijk de beeper van je Parkeersensoren.
2) een rammel is moeilijk te beschrijven. Zoals ik het lees zit er wat los, kan je speaker zijn of een klemmetje wat los ligt. Een kwestie van het deurpaneel demonteren en kijken wat er los zit.
 

hemi24

Forumguru
Het luidsprekertje van de parkeersensoren is doorgaans niet omhuld door zwarte tape..?
Een foto verhelderd wellicht meer.
 

Arjann

Forumguru
Heeft je auto een trekhaak? Zo ja, dan zie je denk ik de kabelboom van de trekhaak bij de b-stijl. Deze zit meestal omwikkeld in tape en is waarschijnlijk niet netjes weggewerkt
 
Auto heeft idd een trekhaak.
Binnenkort haal ik de afdekplaten er even af, en maak een foto.

Als ik echt wil weten wat het is, dan moet ik de gordelautomaat die onder in de B stijl er af schroeven. Anders kom ik er niet bij, het zit er onder. Ca 5x4cm misschien is het een connector of zo die beide kabels verbindt.

Maar als iemand ook al eens zoiets gezien heeft, laat ik de gordel liever met rust.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Misschien wel iets afgetakt idd. Kleuren zichtbaar van de draden of ook niet ben nu ook wel benieuwd
 

0ri0n88

Forumguru
Had ook zo een rammel in mijn o2 leek van de passagierszijde te komen, bleek uiteindelijk een benzineslang die trilde tegen de koelvloeistoftank. Was makkelijk te verleggen in een andere klem en de rammel was foetsie.
 
Hallo,
Inmiddels ben ik er achter wat het is, schuim waaromheen tape zit, is geluiddempend materiaal.

Bv foto uploaden gaat niet, te groot blijkt.
 
Wat betreft rammel in rechter voor portier:
Iemand tips truck om het paneel te verwijderen?
Ik denk dat het mechanisme van de ruit ergens tegenaan komt. Speling oid wellicht dat ik er ergens wat kan aandraaien/vastzetten?
 
Bovenaan Onderaan