DB200
Lid
Beste mensen,
we rijden al meer dan 10 jaar in dezelfde Skoda 1.4 16V, ooit nieuw gekocht. En tot op de dag van vandaag zijn we er erg tevreden over. Een ruime auto van binnen, met een wat hogere zit, dus toen zijn tijd al ver vooruit.
Ik heb wel twee zaken die me zijn recent zijn opgevallen.
De eerste is het klapperen van de motor bij koude start. Bij warme motor loopt de motor veel rustiger. Het lijkt er op dat dit lawaai eerder toe dan afneemt in de loop van de tijd en ik heb het idee dat het de klepstoters zijn. Is dit zo? En kun je hier gewoon mee blijven rijden of kan ik hier reparaties aan verwachten?
De tweede is een tik die je hoort bij belasting. Dus als je bijvoorbeeld in de tweede versnelling rijdt en gas geeft, hoor je een tik. Net alsof de motor kantelt of er ergens speling op zit. Het lijkt uit het motorcompartiment te komen, ergens aan de onderzijde. Wat kan dit zijn? En ook hier de vraag, kun je hier gewoon mee blijven rijden of kan ik hier reparaties aan verwachten?
De auto heeft netjes volgens voorschriften altijd bij de dealer onderhoud gehad en heeft nu 150.000km op de klok. Er is geen olieverbruik.
Ik hoor graag wat jullie er van denken.
we rijden al meer dan 10 jaar in dezelfde Skoda 1.4 16V, ooit nieuw gekocht. En tot op de dag van vandaag zijn we er erg tevreden over. Een ruime auto van binnen, met een wat hogere zit, dus toen zijn tijd al ver vooruit.
Ik heb wel twee zaken die me zijn recent zijn opgevallen.
De eerste is het klapperen van de motor bij koude start. Bij warme motor loopt de motor veel rustiger. Het lijkt er op dat dit lawaai eerder toe dan afneemt in de loop van de tijd en ik heb het idee dat het de klepstoters zijn. Is dit zo? En kun je hier gewoon mee blijven rijden of kan ik hier reparaties aan verwachten?
De tweede is een tik die je hoort bij belasting. Dus als je bijvoorbeeld in de tweede versnelling rijdt en gas geeft, hoor je een tik. Net alsof de motor kantelt of er ergens speling op zit. Het lijkt uit het motorcompartiment te komen, ergens aan de onderzijde. Wat kan dit zijn? En ook hier de vraag, kun je hier gewoon mee blijven rijden of kan ik hier reparaties aan verwachten?
De auto heeft netjes volgens voorschriften altijd bij de dealer onderhoud gehad en heeft nu 150.000km op de klok. Er is geen olieverbruik.
Ik hoor graag wat jullie er van denken.