TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

oco1979

Forumguru
Dat hele rollenbank verhaal heb ik nooit begrepen.

Bij mij is hij eerst ook niet op de rollenbank geweest(of buiten werking, of niet gekalibreerd) behalve die ene keer dat ik er specifiek om vroeg....zegt niet alles werd er gezegd aangezien de bank niet nauwkeurig was? Tuurlijk kun je aan de hand van rijden een meting doen met wat waarden uit een grafiek en dan extrapoleren(=voorspellen) maar of het nauwkeurig is? Tunen is volgens mij optimaliseren van alle parameters aan de hand van metingen. Mijn ecu ging eruit, herschrijven met een set instellingen (op maat?), erin en klaar. Daar waar ik zou verwachten...meten....herschrijven....meten...oneffenheden wegnemen...meten...totdat alle dipjes en weet ik wat weg zijn....dat is op maat toch?

Misschien moet de tuning een andere naam krijgen?

Testbank is daarbij kortstondig.

Dat zeg veel en niet veel.

Kan gerust zijn dat idem wagen met iets minder vermogen toch beter voorruit ga dan deze met meer.

Al te zien hoe die extra vermogen kan vast houden zonder dat ecu deze afknijpt of naar beneden doe.

Daarmee dat ik liever tafelmodelkoppel heb dan zo kerstboom met een piek en dan afloopt.

"OP MAAT" is een groot woord.

Meestal zijn deze op voorhand gemaakt en dienen als basis.

Je zou moeten live bijregelen om alles op en top te zetten = tijdrovend = kostelijk

Want iedere keer programma aanpassen en terug opzetten heb ik persoonlijk nog niet tegengekomen

reeds 4 verschillende tuners geweest.
2 Keer ecu uithalen en programmeren
2 keer obd flashen
 
Bovenaan Onderaan