TVS Engineering chiptuning

GvA14TSI

Donateur
Vandaag heb ik mjn voucher van de nazomer-meeting bij TVS maar eens verzilverd, dus een chiptuning voor mijn Octavia 1.4 tsi 122pk/200nm.
Over de eerste poging was men niet tevreden (142pk/240nm), dus werd de software nog maar eens nagekeken. Er werd inderdaad iets gevonden, dus versie 2 geïnstalleerd: 160pk/260nm. Uiteindelijk nog een paar pk opgeofferd om een wat vloeiender verloop te krijgen, met als eindresultaat 154pk/261nm. Dit allemaal op benzine ron95, wellicht dat er met 98 nog wat meer uit te halen is.
Ik had het geluk dat ik nog 120km naar huis mocht rijden, dus 1,5 uur een grote grijns op mijn gezicht!
Complimenten voor TVS met hun vakkennis en klantvriendelijkheid!

Fucky

Senior Member
Denk hier ook al een poosje over, maar ben zeer benieuwd of het na verloop van tijd nog problemen gaat geven!
bv extra slijtage turbo enz enz

Rosinfield

† In Memoriam
Daar is meer dan genoeg over te lezen hier. Goede tuners houden een veilige marge aan, waarbinnen eigenlijk geen slijtage problemen te verwachten zijn. Bij een ongetunede auto waarvan de eigenaar als een idioot rijdt (niet opwarmen, altijd (meteen) planken), zal de slijtage veel groter zijn dan bij een getunede met een verstandig bestuurder. Die marge is er natuurlijk ook door de fabrikant ingecalculeerd om ook in het geval van dergelijke "idioten" geen garantie claims te krijgen.

ElScorpione

Forumguru
Goed om te lezen dat het je bevalt. En een goede ervaring bij TVS zo te lezen. Wat slijtage betreft @Fucky ben ik het met @Rosinfield eens. Er zijn tal van mensen de hun auto (zonder tuning) niet goed warm rijden, vol gas accelereren etc. Dat is veel slechter voor een motor. Het is uiteraard wel een kwestie van een veilige marge aanhouden. Ik heb inmiddels een dikke 10.000 kilometer gereden sinds mijn bezoek aan VAG Techniek. Tot nu toe zonder problemen. Binnenkort gaan de winterbanden er weer onder en dan vraag ik de garage om een wat bredere controle uit te voeren. De resultaten daarvan post ik uiteraard weer in het forum.

Bovenaan Onderaan